- Detta ämne har 40 svar, 5,365 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av killemannen.
-
FörfattareInlägg
-
27 april, 2007 kl. 23:25 #22480killemannenDeltagare
Jag har inte vart så aktiv på detta forum men kände att de var dags att lägga ut min Impreza och få höra vad grabbarna med koll har för åsikter/tips .
– Ifall jag råkats skiva fel på något så PM’a gärna istället för att skriva de i tråden så kan jag rätta till det.
Årsmodell
1996Mätarställning
6800milEffekt & vridmoment
Med original ladd ger den 276hk@6500rpm, 319Nm@4,000rpmPrestanda
Enligt uppgift: 0-100km/h på 4.9 sekunder (original)Historia om bilen
Japan – England – SverigeSyfte
Att ha en “OK” A-B bil med bra prestandaMotor
STI, Balanserad, lättad, blueprintad från fabrik med varvstopp på 8000rpm.Vattensprut till IC
Smidda kolvar
Turbo Induction Hose
Dawes Device
Öppen Dump
Scoobyworld Afterburner Vortex avgas med Afterburner mellanrör.Har beställt:
Ninja downpipe med racecat från Scoobyworld.
Walbro Motorsport Upgrade Fuel Pump 255lph.Växellåda & kraftöverföring
Original STI vilket bland annat innebär lägre utväxling.
~3600rpm@110km/hKaross
22B-Jun frontkjol
Kolfiber huv
Hasplåt i aluminium
fram & bak skärmar + bagagelucka i aluminium
Eftermarknads klarglas lampor ink blinkers.Har en original front kjol som används under vintern.
Chassi
Original STI fjäderbenstag fram.
Summit fjäderbenstag bak.
Vikt: 1240kgHar beställt följande från WhiteLine via APP – http://www.advan.se
Swaybar fram BSF20Z (22mm, ställbar) (beställd)
Swaybar bak BSR20XZ (22mm, ställbar) (beställd)
Swaybarlinks fram, KLC38 (beställd)
Swaybarlinks bak, KLC26 (beställd)
Swaybar mount-h/duty kit bak, KBR20-22 (beställd)Fälgar & Däck
Sommar:
Körde med 17″ Technomagnesio TM Sport förra sommarn.
Kör med 17″ Weds RS-5 Super Street i sommar med Bridgestone Potenza RE050AVinter:
15″ Ace Diva med Nokian Hakkapeliitta 5Inredning
Knock Link
Shiftlight från Pivot, PIVSSL-X
Mätarhållare i a-stolpen med Laddtrycks och Oljetemps mätare.Framtidsplaner
– Mappning
– Walbro Motorsport Upgrade Fuel Pump 255lph (beställd)
– Ninja downpipe med racecat från Scoobyworld (beställd)
– WhiteLine Swaybar fram BSF20Z (22mm, ställbar) (beställd)
– WhiteLine Swaybar bak BSR20XZ (22mm, ställbar) (beställd)
– WhiteLine Swaybarlinks fram, KLC38 (beställd)
– WhiteLine Swaybarlinks bak, KLC26 (beställd)
– WhiteLine Swaybar mount-h/duty kit bak, KBR20-22 (beställd)Mål
Ha en rolig bil som fungerar att köra varje dag men som ändå är potent på isbana, SS, Banträffar.Övrigt
Tack till Per på APP för sponsringen! http://www.advan.seMer information om Japs Importerade Imprezor:
http://www.iwoc.co.uk/jpsti.htmlVettiga länkar:
http://www.advan.se
http://www.pivotusa.com
http://www.3barracing.com
http://www.scoobyworld.co.ukBilen på Garaget.org: http://www.garaget.org/?car=33317
27 april, 2007 kl. 23:25 #194442killemannenDeltagareJag har inte vart så aktiv på detta forum men kände att de var dags att lägga ut min Impreza och få höra vad grabbarna med koll har för åsikter/tips .
– Ifall jag råkats skiva fel på något så PM’a gärna istället för att skriva de i tråden så kan jag rätta till det.
Årsmodell
1996Mätarställning
6800milEffekt & vridmoment
Med original ladd ger den 276hk@6500rpm, 319Nm@4,000rpmPrestanda
Enligt uppgift: 0-100km/h på 4.9 sekunder (original)Historia om bilen
Japan – England – SverigeSyfte
Att ha en “OK” A-B bil med bra prestandaMotor
STI, Balanserad, lättad, blueprintad från fabrik med varvstopp på 8000rpm.Vattensprut till IC
Smidda kolvar
Turbo Induction Hose
Dawes Device
Öppen Dump
Scoobyworld Afterburner Vortex avgas med Afterburner mellanrör.Har beställt:
Ninja downpipe med racecat från Scoobyworld.
Walbro Motorsport Upgrade Fuel Pump 255lph.Växellåda & kraftöverföring
Original STI vilket bland annat innebär lägre utväxling.
~3600rpm@110km/hKaross
22B-Jun frontkjol
Kolfiber huv
Hasplåt i aluminium
fram & bak skärmar + bagagelucka i aluminium
Eftermarknads klarglas lampor ink blinkers.Har en original front kjol som används under vintern.
Chassi
Original STI fjäderbenstag fram.
Summit fjäderbenstag bak.
Vikt: 1240kgHar beställt följande från WhiteLine via APP – http://www.advan.se
Swaybar fram BSF20Z (22mm, ställbar) (beställd)
Swaybar bak BSR20XZ (22mm, ställbar) (beställd)
Swaybarlinks fram, KLC38 (beställd)
Swaybarlinks bak, KLC26 (beställd)
Swaybar mount-h/duty kit bak, KBR20-22 (beställd)Fälgar & Däck
Sommar:
Körde med 17″ Technomagnesio TM Sport förra sommarn.
Kör med 17″ Weds RS-5 Super Street i sommar med Bridgestone Potenza RE050AVinter:
15″ Ace Diva med Nokian Hakkapeliitta 5Inredning
Knock Link
Shiftlight från Pivot, PIVSSL-X
Mätarhållare i a-stolpen med Laddtrycks och Oljetemps mätare.Framtidsplaner
– Mappning
– Walbro Motorsport Upgrade Fuel Pump 255lph (beställd)
– Ninja downpipe med racecat från Scoobyworld (beställd)
– WhiteLine Swaybar fram BSF20Z (22mm, ställbar) (beställd)
– WhiteLine Swaybar bak BSR20XZ (22mm, ställbar) (beställd)
– WhiteLine Swaybarlinks fram, KLC38 (beställd)
– WhiteLine Swaybarlinks bak, KLC26 (beställd)
– WhiteLine Swaybar mount-h/duty kit bak, KBR20-22 (beställd)Mål
Ha en rolig bil som fungerar att köra varje dag men som ändå är potent på isbana, SS, Banträffar.Övrigt
Tack till Per på APP för sponsringen! http://www.advan.seMer information om Japs Importerade Imprezor:
http://www.iwoc.co.uk/jpsti.htmlVettiga länkar:
http://www.advan.se
http://www.pivotusa.com
http://www.3barracing.com
http://www.scoobyworld.co.ukBilen på Garaget.org: http://www.garaget.org/?car=33317
7 maj, 2007 kl. 16:15 #194461larsallanDeltagareVars har du köpt huven?
7 maj, 2007 kl. 16:15 #194466larsallanDeltagareVars har du köpt huven?
11 maj, 2007 kl. 17:13 #194436killemannenDeltagareVars har du köpt huven?
Huven är inhandlad i England, http://www.scoobyworld.co.uk har samma modell som sitter på min bil.
11 maj, 2007 kl. 17:13 #194443killemannenDeltagareVars har du köpt huven?
Huven är inhandlad i England, http://www.scoobyworld.co.uk har samma modell som sitter på min bil.
14 maj, 2007 kl. 15:15 #194467larsallanDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
14 maj, 2007 kl. 15:15 #194462larsallanDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
16 maj, 2007 kl. 19:39 #194434killerDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
Ecu är av märket JECS. Tror inte att Artic tuning fixar en mappning av det systemet.
Finns några enklare alternativ än mappning beroende på vilken modell du har. Om du har en vanlig WRX så finns VOS chip. Detta kör jag i min bil och det fungerar perfekt. Lite bökigare om det är Sti. VOS chippet fungerar säkert men då inte ens Adrian Vos vet av nån som har testat i en Sti så är det nog inte att rekomendera. Gizzmo har ett chip som är anpassat till Sti. Hur bra det fungerar har jag dock ingen aning om.
16 maj, 2007 kl. 19:39 #194435killerDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
Ecu är av märket JECS. Tror inte att Artic tuning fixar en mappning av det systemet.
Finns några enklare alternativ än mappning beroende på vilken modell du har. Om du har en vanlig WRX så finns VOS chip. Detta kör jag i min bil och det fungerar perfekt. Lite bökigare om det är Sti. VOS chippet fungerar säkert men då inte ens Adrian Vos vet av nån som har testat i en Sti så är det nog inte att rekomendera. Gizzmo har ett chip som är anpassat till Sti. Hur bra det fungerar har jag dock ingen aning om.
16 maj, 2007 kl. 21:20 #194437killemannenDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
jag har eftermarknads lysen och en frontkjol med inbyggd grill så de är svårt för mig att säga något om inpassning av huven.
Jag kollar just nu ett par olika alternativ, Claus från Turbocenter skall till Arctictuning i slutet av maj men Gällman var inte säker på om dom kan koppla in sig mot originalet för att mappa, far gärna dit och visa upp din så får även jag höra vad dom säger.
Det finns en annan firma i Norr som just nu utvecklar en lösning vart dom kopplar in sig mot original ECU, de fanns 2 alternativ varav de ena motsvarar den lösning som man kör med om man har Adrians Vos chip (dvs extraminnes platser mot ECU). dom mappar då utifrån original mappningen.
de sista alternativet jag överväger är att köpa ett Apexi Power FC
Tackar för kommentarerna om bilen, vad kör du själv med för Subaru ?
16 maj, 2007 kl. 21:20 #194444killemannenDeltagarePassade huven rakt av på -96:an eller krävdes det modifiering av nånting? Vart har du tänkt mappa bilen? Har du hittat någon i norra sverige som kan göra det? Funderar själv på Arctic tuning i Luleå, men dom ville se styrboxen innan dom visste om dom kan mappa om den. Måste säga jävligt clean look förövrigt.
jag har eftermarknads lysen och en frontkjol med inbyggd grill så de är svårt för mig att säga något om inpassning av huven.
Jag kollar just nu ett par olika alternativ, Claus från Turbocenter skall till Arctictuning i slutet av maj men Gällman var inte säker på om dom kan koppla in sig mot originalet för att mappa, far gärna dit och visa upp din så får även jag höra vad dom säger.
Det finns en annan firma i Norr som just nu utvecklar en lösning vart dom kopplar in sig mot original ECU, de fanns 2 alternativ varav de ena motsvarar den lösning som man kör med om man har Adrians Vos chip (dvs extraminnes platser mot ECU). dom mappar då utifrån original mappningen.
de sista alternativet jag överväger är att köpa ett Apexi Power FC
Tackar för kommentarerna om bilen, vad kör du själv med för Subaru ?
20 maj, 2007 kl. 20:31 #194463larsallanDeltagareEcu är av märket JECS. Tror inte att Artic tuning fixar en mappning av det systemet.Finns några enklare alternativ än mappning beroende på vilken modell du har. Om du har en vanlig WRX så finns VOS chip. Detta kör jag i min bil och det fungerar perfekt. Lite bökigare om det är Sti. VOS chippet fungerar säkert men då inte ens Adrian Vos vet av nån som har testat i en Sti så är det nog inte att rekomendera. Gizzmo har ett chip som är anpassat till Sti. Hur bra det fungerar har jag dock ingen aning om.
Kan du berätta mer om VOS chippet? Hur får man tag på ett? Är det svårt att montera? Behöver man programera om det när man sätter på 3 tums avgas, luftfilter etc.? Ändrar det så att motorn blir inställd för 98 oktan? Hur mycket höjs laddtrycket? O.s.v. Berätta gärna så mycket som möjligt.
20 maj, 2007 kl. 20:31 #194468larsallanDeltagareEcu är av märket JECS. Tror inte att Artic tuning fixar en mappning av det systemet.Finns några enklare alternativ än mappning beroende på vilken modell du har. Om du har en vanlig WRX så finns VOS chip. Detta kör jag i min bil och det fungerar perfekt. Lite bökigare om det är Sti. VOS chippet fungerar säkert men då inte ens Adrian Vos vet av nån som har testat i en Sti så är det nog inte att rekomendera. Gizzmo har ett chip som är anpassat till Sti. Hur bra det fungerar har jag dock ingen aning om.
Kan du berätta mer om VOS chippet? Hur får man tag på ett? Är det svårt att montera? Behöver man programera om det när man sätter på 3 tums avgas, luftfilter etc.? Ändrar det så att motorn blir inställd för 98 oktan? Hur mycket höjs laddtrycket? O.s.v. Berätta gärna så mycket som möjligt.
20 maj, 2007 kl. 20:46 #194464larsallanDeltagarejag har eftermarknads lysen och en frontkjol med inbyggd grill så de är svårt för mig att säga något om inpassning av huven.Jag kollar just nu ett par olika alternativ, Claus från Turbocenter skall till Arctictuning i slutet av maj men Gällman var inte säker på om dom kan koppla in sig mot originalet för att mappa, far gärna dit och visa upp din så får även jag höra vad dom säger.Det finns en annan firma i Norr som just nu utvecklar en lösning vart dom kopplar in sig mot original ECU, de fanns 2 alternativ varav de ena motsvarar den lösning som man kör med om man har Adrians Vos chip (dvs extraminnes platser mot ECU). dom mappar då utifrån original mappningen.de sista alternativet jag överväger är att köpa ett Apexi Power FC Tackar för kommentarerna om bilen, vad kör du själv med för Subaru ?
Jag hör av mig om jag åker förbi hos Arctictuning eller om jag hittar något annat. Håll gjärna tråden uppdaterad med hur det går med mappningen & allt annat. Själv kör jag en Impreza WRX -95, ganska orginal förutom störtbur & skyddsplåt under motorn.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.