- Detta ämne har 40 svar, 5,365 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av killemannen.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2007 kl. 22:24 #194459MortimerDeltagare
Jeg har lige bestilt det samme, dog med det der anti-lift castor kit også, hvordan er bilen efter du har monteret det ?
13 september, 2007 kl. 07:23 #194451killemannenDeltagareJeg har lige bestilt det samme, dog med det der anti-lift castor kit også, hvordan er bilen efter du har monteret det ?
Grym skillnad på bilen måste jag säga!, mycket mer konsekvent i sitt uppförande och ofantligt mycket styvare.. Jag har vart och kört en del konbana med bilen både före och efter montering av bakre krängaren.
Här är en skön bild från innan jag monterade kittet då jag ligger i 4wd ställ
Jag har haft problem med en axel och ryggen den senaste tiden så jag har inte haft möjlighet att montera främre krängaren, men de skall bli gjort innan vintern..
Vad mer, Jag har pratat med lackeraren, det är dags att lacka framkjolen som skall användas i vinter.
🙂
2 oktober, 2007 kl. 00:18 #194460MortimerDeltagareCool!!
Hvad er det for en hood/scoop kombination du kører med, ser rigtigt grumt ud!
14 oktober, 2007 kl. 15:38 #194452killemannenDeltagareDå var det dags för en liten uppdatering 🙂
Jag fick för en kort tid sedan frågan av en fotograf ifall jag och möjligtvis några av mina polare ville ha bilarna fotograferade
SJÄLVKLART sa jag och drog bland annat med mig Sasse och Killer från forumet 🙂
Här är dom första 3 bilderna som jag fått från fotografen.
http://lh5.google.com/killemannen/RxFPBQXmTRI/AAAAAAAABts/HgVMEOTMcIk/s800/Subaru-02.jpg
http://lh3.google.com/killemannen/RxFPBwXmTSI/AAAAAAAABt0/7v6WRBcqWhA/s800/Subaru-01.jpg
http://lh3.google.com/killemannen/RxFPDwXmTTI/AAAAAAAABt8/ZfvtJSkNpvI/s800/47DE0814.JPG
Ett STORT tack till Thomas Berg för dom sjukt snygga bilderna!
23 november, 2007 kl. 21:43 #194453killemannenDeltagareInga större förrändringar gjorda på bilen.
Däremot så har Bilsport vart förbi och gjort ett reportage som är med i Bilsport nr 25 som kommer ut i affärerna nu på torsdag 🙂
12 mars, 2008 kl. 16:38 #194454killemannenDeltagareEn liten uppdatering då.
Äntligen efter några månader så har vi hittat en bra andra bil så att man kan börja fixa på Subarun igen.
Jag sket i att lacka om vinterfronten då lackeraren beslutat sig för att gå under jorden. Ebbenjarka körningen närmade sig med stormsteg så jag hade inget val! så nu kör jag med en GRÖN front!, att lacka den får bli ett senare projekt.
Här är en bild från Ebbenjarka träffen:
http://www.sikisfoto.se/_media/Galleri/data/100_3131_normal.jpgVad mer,
# Bilen är nu besiktigad för året, gick utan några problem.
# Bilen tenderar till att understyra en del vid gaspådrag (på asfalt) pga att den sätter sig nog så mycket så jag skall ta o beställa och montera ett Anti-lift/caster kit från White Line [KCA319M] via APP för att minimera det.
# Skulle vilja ha aningens mindre ratt än den som sitter original, jag har vart i kontakt med APP och dom har rätt bra erbjudanden på Tazio Corse http://www.taziocorse.com rattar, jag funderar på Model:964 i mocka, det blir nog att montera en sådan under Sommaren.
10 maj, 2008 kl. 21:07 #194455killemannenDeltagareDags för en uppdatering.
Det har inte skett mycket med bilen under vintern som varit. De roligaste som hänt är Ebbenjarka!.
Inga uppdateringar eller annat har skett, ja förutom en massa blickar av folk då jag kört med den snygga gröna fronten.Nu då sommaren är på G att anlända så har jag monterat främre krängaren, det gick snabbt och smidigt som med allt annat jag monterat från WhiteLine, perfekt passform!.
http://lh6.ggpht.com/killemannen/SBO4qVqFPFI/AAAAAAAACKs/H3eubhwYVsI/s400/PICT7540.JPG
Jag ställde krängaren på hårdaste läget till en början, skall bli intressant att få ta ut bilen på lite Blackstage och se hur den uppför sig.
Jag har kört en hel del med bilen och törs nu säga att de verkar stämma de jag läst om väghållning och Impreza. bilen är inte nå mer understyrd med främre krängaren snarare tvärt om, jag kan lägga upp ordentliga ställ i rondeller utan större bekymmer, måste säga att de vart en klar skillnad på turn-in helt klart bättre respons, krängaren gör verkligen sitt jobb. jag kommer dock att ställa upp bakre krängaren på hårdaste läget.
Jag har även beställt ett WhiteLine Anti Lift Kit (KCA319M) för att få bukt med lite yviga kast som bilen bjuder på nu vid kraftig inbromsning + problem att få grepp på framhjulen vid kraftig acc.
Bilen har vart in på http://www.piteabilvardscenter.se på recond, jag är änn en gång mycket imponerad över vilken puts dom får upp på gambilen 🙂
Får avsluta med ett nytaget foto på tre Piteå bilar 🙂
http://lh6.ggpht.com/killemannen/SBzqXFqFPQI/AAAAAAAACN4/3OBYN5v9TnU/s800/_S0T2507.jpg19 maj, 2008 kl. 18:48 #194456killemannenDeltagareDags för en uppdatering.
Har gjort en del service, bytt tändstift det vart NGK PFR7B Platinum stift även denna gång, har även passat på och byta Soppafilter och luftfilter.
Nu till den stora nyheten, äntligen så är downpipen monterad.
Det tog rätt många timmar, mycket småtjafs.På original DP’n på dessa japanska versioner så sitter en slags luftkylning mot turbon som går via scoopet.
Den sitter inte så optimalt till om vi säger som så, ett krav är nästan att ha “ratchet” nycklar (fasta nycklar med spärrskaft funktion, vet inte vad dom heter på Svenska).Efter demontering av den så var det dags att dra lös bultarna mot turbon. dom satt HÅRT och det var sjukt trångt. jag rekomenderar er som tänkt byta att köpa ett ordentligt ledat kraftskaft modell lång, gärna 12 kantade hylsor så ni inte måste vända på hylsan då de inte går att dra långt per drag.
Nästa problem var att dessa gamla Japaner har avgastemp original. denna har dock inte någon viktig funktion utan kontrollerar så att katten fungerar, finns två workarounds, montera fast den någonstans i motorutrymmet vart den ligger tryggt. alternativt 2: mät upp motståndet i den och löd fast ett motstånd.
Nästa steg var att linda DP’n med avgasbandage. gick tokenkelt. snabbt ordnat.
http://lh5.ggpht.com/killemannen/SDFgqM_7gjI/AAAAAAAACVg/Art6MU58xRA/s400/Bild002.jpg
Två Audi ägare på bild 🙂Monteringen av självaste DP’n gick fort och smidigt, grym passform på Scoobyworld prylarna som vanligt.
de var bara att sätta dit och skruva fast, inga konstigheter.19 maj, 2008 kl. 20:33 #194431Adam KDeltagareMen… Varför lindade du inte katten?
20 maj, 2008 kl. 06:56 #194457killemannenDeltagareHar fått rådet att göra på detta sätt av flertalet personer.
4 oktober, 2008 kl. 16:29 #194458killemannenDeltagareDå var imprezan såld till en lycklig Stockholmare 🙂
Skulle tro att han snart är medlem på detta forum.Nu blir de spännande o kika på vad nästa projekt blir.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.