Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #194459
    Mortimer
    Deltagare

      Jeg har lige bestilt det samme, dog med det der anti-lift castor kit også, hvordan er bilen efter du har monteret det ?

      #194451
      killemannen
      Deltagare

        Jeg har lige bestilt det samme, dog med det der anti-lift castor kit også, hvordan er bilen efter du har monteret det ?

        Grym skillnad på bilen måste jag säga!, mycket mer konsekvent i sitt uppförande och ofantligt mycket styvare.. Jag har vart och kört en del konbana med bilen både före och efter montering av bakre krängaren.

        Här är en skön bild från innan jag monterade kittet då jag ligger i 4wd ställ

        http://lh3.google.com/killemannen/Rr8kcq_t5tI/AAAAAAAAA-A/e3ksDhbhRy8/s800/15482_Konbana_022_122_80lo.jpg

        Jag har haft problem med en axel och ryggen den senaste tiden så jag har inte haft möjlighet att montera främre krängaren, men de skall bli gjort innan vintern..

        Vad mer, Jag har pratat med lackeraren, det är dags att lacka framkjolen som skall användas i vinter.

        🙂

        #194460
        Mortimer
        Deltagare

          Cool!!

          Hvad er det for en hood/scoop kombination du kører med, ser rigtigt grumt ud!

          #194452
          killemannen
          Deltagare

            Då var det dags för en liten uppdatering 🙂

            Jag fick för en kort tid sedan frågan av en fotograf ifall jag och möjligtvis några av mina polare ville ha bilarna fotograferade

            SJÄLVKLART sa jag och drog bland annat med mig Sasse och Killer från forumet 🙂

            Här är dom första 3 bilderna som jag fått från fotografen.

            http://lh5.google.com/killemannen/RxFPBQXmTRI/AAAAAAAABts/HgVMEOTMcIk/s800/Subaru-02.jpg

            http://lh3.google.com/killemannen/RxFPBwXmTSI/AAAAAAAABt0/7v6WRBcqWhA/s800/Subaru-01.jpg

            http://lh3.google.com/killemannen/RxFPDwXmTTI/AAAAAAAABt8/ZfvtJSkNpvI/s800/47DE0814.JPG

            Ett STORT tack till Thomas Berg för dom sjukt snygga bilderna!

            #194453
            killemannen
            Deltagare

              Inga större förrändringar gjorda på bilen.

              Däremot så har Bilsport vart förbi och gjort ett reportage som är med i Bilsport nr 25 som kommer ut i affärerna nu på torsdag 🙂

              #194454
              killemannen
              Deltagare

                En liten uppdatering då.

                Äntligen efter några månader så har vi hittat en bra andra bil så att man kan börja fixa på Subarun igen.

                Jag sket i att lacka om vinterfronten då lackeraren beslutat sig för att gå under jorden. Ebbenjarka körningen närmade sig med stormsteg så jag hade inget val! så nu kör jag med en GRÖN front!, att lacka den får bli ett senare projekt.

                Här är en bild från Ebbenjarka träffen:
                http://www.sikisfoto.se/_media/Galleri/data/100_3131_normal.jpg

                Vad mer,

                # Bilen är nu besiktigad för året, gick utan några problem.

                # Bilen tenderar till att understyra en del vid gaspådrag (på asfalt) pga att den sätter sig nog så mycket så jag skall ta o beställa och montera ett Anti-lift/caster kit från White Line [KCA319M] via APP för att minimera det.

                # Skulle vilja ha aningens mindre ratt än den som sitter original, jag har vart i kontakt med APP och dom har rätt bra erbjudanden på Tazio Corse http://www.taziocorse.com rattar, jag funderar på Model:964 i mocka, det blir nog att montera en sådan under Sommaren.

                #194455
                killemannen
                Deltagare

                  Dags för en uppdatering.

                  Det har inte skett mycket med bilen under vintern som varit. De roligaste som hänt är Ebbenjarka!.
                  Inga uppdateringar eller annat har skett, ja förutom en massa blickar av folk då jag kört med den snygga gröna fronten.

                  Nu då sommaren är på G att anlända så har jag monterat främre krängaren, det gick snabbt och smidigt som med allt annat jag monterat från WhiteLine, perfekt passform!.

                  http://lh6.ggpht.com/killemannen/SBO4qVqFPFI/AAAAAAAACKs/H3eubhwYVsI/s400/PICT7540.JPG

                  Jag ställde krängaren på hårdaste läget till en början, skall bli intressant att få ta ut bilen på lite Blackstage och se hur den uppför sig.

                  Jag har kört en hel del med bilen och törs nu säga att de verkar stämma de jag läst om väghållning och Impreza. bilen är inte nå mer understyrd med främre krängaren snarare tvärt om, jag kan lägga upp ordentliga ställ i rondeller utan större bekymmer, måste säga att de vart en klar skillnad på turn-in helt klart bättre respons, krängaren gör verkligen sitt jobb. jag kommer dock att ställa upp bakre krängaren på hårdaste läget.

                  Jag har även beställt ett WhiteLine Anti Lift Kit (KCA319M) för att få bukt med lite yviga kast som bilen bjuder på nu vid kraftig inbromsning + problem att få grepp på framhjulen vid kraftig acc.

                  Bilen har vart in på http://www.piteabilvardscenter.se på recond, jag är änn en gång mycket imponerad över vilken puts dom får upp på gambilen 🙂

                  Får avsluta med ett nytaget foto på tre Piteå bilar 🙂
                  http://lh6.ggpht.com/killemannen/SBzqXFqFPQI/AAAAAAAACN4/3OBYN5v9TnU/s800/_S0T2507.jpg

                  #194456
                  killemannen
                  Deltagare

                    Dags för en uppdatering.

                    Har gjort en del service, bytt tändstift det vart NGK PFR7B Platinum stift även denna gång, har även passat på och byta Soppafilter och luftfilter.

                    Nu till den stora nyheten, äntligen så är downpipen monterad.
                    Det tog rätt många timmar, mycket småtjafs.

                    På original DP’n på dessa japanska versioner så sitter en slags luftkylning mot turbon som går via scoopet.
                    Den sitter inte så optimalt till om vi säger som så, ett krav är nästan att ha “ratchet” nycklar (fasta nycklar med spärrskaft funktion, vet inte vad dom heter på Svenska).

                    Efter demontering av den så var det dags att dra lös bultarna mot turbon. dom satt HÅRT och det var sjukt trångt. jag rekomenderar er som tänkt byta att köpa ett ordentligt ledat kraftskaft modell lång, gärna 12 kantade hylsor så ni inte måste vända på hylsan då de inte går att dra långt per drag.

                    Nästa problem var att dessa gamla Japaner har avgastemp original. denna har dock inte någon viktig funktion utan kontrollerar så att katten fungerar, finns två workarounds, montera fast den någonstans i motorutrymmet vart den ligger tryggt. alternativt 2: mät upp motståndet i den och löd fast ett motstånd.

                    Nästa steg var att linda DP’n med avgasbandage. gick tokenkelt. snabbt ordnat.

                    http://lh5.ggpht.com/killemannen/SDFgqM_7gjI/AAAAAAAACVg/Art6MU58xRA/s400/Bild002.jpg
                    Två Audi ägare på bild 🙂

                    Monteringen av självaste DP’n gick fort och smidigt, grym passform på Scoobyworld prylarna som vanligt.
                    de var bara att sätta dit och skruva fast, inga konstigheter.

                    #194431
                    Adam K
                    Deltagare

                      Men… Varför lindade du inte katten?

                      #194457
                      killemannen
                      Deltagare

                        Har fått rådet att göra på detta sätt av flertalet personer.

                        #194458
                        killemannen
                        Deltagare

                          Då var imprezan såld till en lycklig Stockholmare 🙂
                          Skulle tro att han snart är medlem på detta forum.

                          Nu blir de spännande o kika på vad nästa projekt blir.

                        Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.