Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29337
    WestinMX
    Deltagare

      Har en Leone -86 som jag grejar lite med emellanåt.

      Lägger in lite bilder i händelseförlopp

      När jag köpte bilen

      Fick på 3x100w extraljus

      Sen visade det sig vara lite rost på den här bilen också

      Goa hjulvinklar

      Fixade en bättre balk som fick lite färg å omsorg.

      Borrade om bultmönster för att byta fälgar.

      Volvofälg med 195/55-15 på

      När den ändå stog uppe blev det 2,5″

      Gjorde nya dämpare i coilovermodell bak.

      på plats med kombifjäder, Bra väghållning!

      Blev 4 bultat fram, kommer även bli bak.

      Fick tag i dessa stolar till bra pris så dom hamnade i subban.

      Tvättad och fin, nu även sänkt fram.

      Fick hem intercooler och en turbo som dock var i sämre skick än vad säljaren medgav.

      drivknutarna fram lät ruggigt illa så det fick bli bakhjulsdrivet ett tag.

      Och det är ungefär där vi är nu!

      För övrigt har jag köpt en Legacy -90 som donatorbil för motor.
      2,2L N/A som ska turbokonverteras och stoppas i den här bilen.

      /Erik.

      #249008
      Fladric
      Deltagare

        Blir spännande att se! Passar Legacymotorn mot Leoneväxellådan eller måste du göra special tror du? 🙂

        #249009
        Fladric
        Deltagare

          Jag har mycket svårt att tro det, det är ju inte nåt som är lika bilarna imellan. Legacyn var ju den första “moderna” Subarun och den första med EJ motorserien, en Leone har ju EA motorn och allt annat gammaldags.

          Jo, precis vad jag tänkte 🙂

          Började tänka på den här tråden på RSLC, en kille som bygger in en hel “EJ-drivlina” i en 1800 pickis! 😉

          http://www.rslibertyclub.org/forums/showthread.php?94519-13B-Turbo-powered-Brumby-build&highlight=brumby

          Ser ut att vara rätt mycket bök om man vill ha lådan också, han byter i princip ut hela framvagnen med fjäderbenstorn och allt :p

          #249011
          WestinMX
          Deltagare

            Ej motorn har inte samna bultmönster som ea snurrorna så en adapterplatta lär jag göra.

            Har haft stora funderingar över det där, om jag ska ta med växellådan eller inte.

            Ej22 med tillhörande låda:

            + Slippa adapter, något mordernare låda, permanent 4wd
            – få drivaxlar att passa till framhjulen, göra om växellådsbalk, kardan och ta med diff från legacyn.

            Ej22 med ea82 låda:

            + 50/50 drivning. Urläggbar 4wd. Går att åka rwd.
            – göra adapterplatta.

            Har sett att dom kör med modifierat ea svänghjul och koppling. Går det inte att köra med svänghjul och kopplingen från EJ tillsammans med EA låda?

            Erik

            #249012
            WestinMX
            Deltagare

              Fick hem spridare igår också. fem stycken “R” spridare, 465cc.

              #249013
              WestinMX
              Deltagare

                Vill Ta och tacka min ny officiella sponsor http://www.Skruvat.se för deras insats!
                Bra och billiga bildelar, såklart har de delar till subaru!

                #249010
                Fladric
                Deltagare

                  Hur går det, är lite nyfiken! 🙂

                  Har hittat lite inspiration åt dig 😉

                  http://www.rslibertyclub.org/forums/showthread.php?100795-1986-Subaru-Leone-STi-TURBO

                  En grymt brutal Leone med 6-växlat och en smidd EJ22 med EJ207 STi-toppar! 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.