Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30560
    Markus
    Deltagare

      Hej allesammans!

      Tyvärr var deltagandet på årets stora träff väldigt svagt men styrelsen önskar ändå att få in synpunkter från er som var där på vad som var bra och dåligt med arrangemanget. Vi vill få den här storträffen att växa ordentligt i framtiden och tar tacksamt emot konstruktiv kritik samt förslag till förbättringar inför nästa år.

      Stort tack till alla som engagerade sig den här gången och gjorde träffen så kul som den blev! 🙂 Speciellt hedervärd insats gjorde Jeppe som åkte till Ljungbyhed från Stockholm flera vändor bara för att kunna ta med familj, husvagn, rekvisita och Imprezan!

      #257692
      Ubbe
      Deltagare

        Denna fråga borde egentligen ställas till de som inte var på plats. Varför var de inte med och vad skulle krävas för att lyfta rumpan från soffan och komma på en storträff? Jag har svårt att tro att någon som var med, nu sitter hemma och säger “aldrig mer”… d—0.o—b

        Jag tyckte att det enda som inte var perfekt ordnat var körningen på förmiddagen. Tog lite för lång tid att komma igång och kunde nog ha planerats lite bättre. Vi borde ha tänkt igenom och satt banan, tält, elverk m.m. redan på torsdagkvällen så man kunde haft förarmötet klockan 08:00 som utsatt och sen dragit igång körningen.

        Utöver det tycker jag upplägget, boendet, banan och sällskapet var klockrent!

        Jag hade f.ö. gärna sett en tvådagarsträff med körning båda dagarna, men det är ju svårt att motivera när intresset är så svalt. För många är det långt att åka för en dags körning.

        #257700
        Igge
        Deltagare

          Anledningen till att jag inte kom var helt enkelt att jag redan bokat in mig på annat. Sedan hade kanske (endast kanske) avståndet varit lite avskräckande om jag haft tid.

          Hade varit förbannat kul att vara där 🙁

          [Tapatalk]

          #257698
          Vince
          Keymaster

            I det stora hela var träffen, som vanligt, bra anordnad d—0.o—b. Boendet var klockrent med nästan krypavstånd till banan, Andersson hade fixat kanon mat och Jeppe hade styrt upp lördagens grillning riktigt bra.
            Som Ubbe skrev så tror jag inte att de som kom som första gångs deltagare ångrar sig och jag är nästan säker på att de 2 som hade roligast och själva blev förvånade på hur deras

            #257694
            challe
            Deltagare

              Anledningen till att jag inte va med är för att det krockade med Sweden Rock Festival

              #257690
              OzO
              Deltagare

                Lever en dag i taget för att överleva typ, så bokar inte upp mig alls på något i förväg just nu. Just denna helg var det Sweden Rock som jag bestämde mig på dagen att åka på – musik helar.

                Dyker upp på nån träff framöver, jag lovar! 😎

                #257697
                Markus
                Deltagare

                  Jag håller med er om att vi var lite sega med att få ordning på utrustningen och köra första förarmötet. Tog lite tid att fixa med elen också. Det märks att vi saknar en banträffsansvarig och jag har inte varit med på så många banträffar men vi får jobba på fler aktiva till nästa gång. Alternativt göra som Vince skrev, göra en lista så att vem som helst kan hugga tag i en punkt…

                  #257702
                  zanoii
                  Deltagare

                    Det märks att vi saknar en banträffsansvarig och jag har inte varit med på så många banträffar men vi får jobba på fler aktiva till nästa gång. Alternativt göra som Vince skrev, göra en lista så att vem som helst kan hugga tag i en punkt…

                    Om jag får inflika: Att ha en banträffansvarig utesluter såklart inte att man inte har en lista med uppgifter. Är man ansvarig för något ska man se till att det (finns resurser så det) blir gjort, men man behöver inte nödvändigtvis fixa allt själv. Speciellt inte i en förening.

                    Har själv varit med och startat upp en konsertarrangerande förening och efter att jag slutade vara aktiv drev jag länge deras forum, och det är ju ett utmärkt medium för att posta scheman och dela upp uppgifter inför arrangemang, posta dagordningar inför möten samt protokoll efteråt mm.

                    #257696
                    karlzzon.
                    Deltagare

                      Jag hade en mycket aktiv helg med både banracing och en svåger som fyllde jämt i Haninge !!!!annars hade garanterat jag varit på plats även om Subarun fått stanna i garaget.

                      #257701
                      james
                      Deltagare

                        var riktigt trevligt att komma och provköra 🙂
                        kommer gärna på fler träffar om jag har möjlighet 🙂

                        tack för en kul träff!

                        #257695
                        Koffe
                        Keymaster

                          Bilstrul (bl.a. trasigt hjullager) och allmänt mycket övrigt att stå i har gjort att jag varit väldigt inaktiv (både på forumet och på träffar) hittills denna säsong.
                          Efter hjulinställning nu på måndag borde åtminstone bilen vara OK. Ska försöka bättra mig 🙂
                          Hade gärna varit med på storträffen om allt klaffat. Avståndet avskräckte inte nämnvärt ska tilläggas =)

                          //Koffe

                          #257699
                          t1hero
                          Deltagare

                            Jag har inte deltagit i någon av träffarna men har erfarenhet från andra liknande arrangemang. Så här kommer mitt förslag (kanske förbättring eller så är det inget problem för just ssc)

                            Småsysslor: Det blir ofta att några få eldsjälar sliter ihjäl sig för att organisera, utföra alla uppgifter lösa andra problem, luttrade deltagare luttrade håller sig utanför för att de vet hur mycket de kommer att ta på sig om de blir involverade. Före träffen finns ofta god tid att speca småsysslor, deltagare plockar av småsysslorna (de vågar för att det är små enkla grejjer som har tidstak) så att organisatörerna får mer tid över att deltaga i träffen.

                            Mitt svepskäl för att inte deltaga var att det var dålig timing mot jobbet och lite för långt bort för ett snabbesök. (även jag hade trasigt hjullager men det visste jag ju inte att jag skulle ha vid anmälningstid)

                            #257691
                            dragster
                            Deltagare

                              Har samma anledning som “bröderna hårdrock” ;-), var på Sweden Rock Festival som jag alltid är sen 8 år tillbaka.

                              #257693
                              Surbarbro
                              Deltagare

                                Upp med den här tråden.
                                Vad kan vi göra?
                                Var vill ni köra?
                                Finns det andra förslag?
                                Svar mottags tacksamt.
                                Se till och Kom med förslag.
                                Vi är ju en Klubb och allt kan ju inte komma från Styrelsen.
                                Vi är ju Typ 12 stycken, men Vi är ju många fler i klubben. Alla är väl intresserade att det ska bli bra.
                                Jag jobbar gärna men vill ju ha stöd.
                                God Jul till er alla.

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.