SSC Allmänt snack Allmänt småprat Subaru WRX gör 402m på 10.73@135.6

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

http://63.164.33.8/esx/ESX-10second-quarter-mile-battle-of-the-imports-subaru-wrx.mov

Tycker synd om den vita WRXen, den ser snabb ut precis i starten men sen står den ju still… 😮

Motin
      Deltagare

Woooohoo det gick tokfort det där 🙂 !

Stackars vite WRX:en.. det håller jag med om.

Micke81
        Deltagare

Kul att se en Subba som är riktigt snabb 🙂 Har aldrig sett nån tidigare, tror en låg tolva var det vassaste då.

/M

Niklas
          Deltagare

12.0X är väl det svenska rekordet har jag för mig, eller om det är 12.1X…jaja. Denna var varjefall riktigt snabb. Sen kan man ju fråga sig hur mycket som är kvar av orginalmotorn. 😉

Såg ju en film på Zatzy, en Audi Quattro som var riktigt snabb men den hade ju en V8a i sig och då blev bilen helt plötsligt väldigt ointressant tycker jag. 😛

Kvarnis
            Deltagare

Snabbaste är alla fall GT’n med 9.1, Dominic Rigoli i AU 😀
              Den där röda Wrx’n är för övrigt motorn byggd av Rigoli

Niklas
              Deltagare

9.x Imprezan är väl bakhjulsdriven och automat? Denna är fyrhjulsdriven och manuell låda – det ser jag på guldfälgarna! 😀

Skämt åsido, men det skall väl inte vara omöjligt att köra 10.x med en Subaru. JoCCe gjorde väl det med EVOn nu i somras? Fast sen att gå från 10 till 9 är inte ett litet steg…

Niklas
                Deltagare

omar: Vi har väl aldrig sagt att Imprezan skulle vara sämre än en EVO? Sen antog jag att den silverfärgade Imprezan jag sett åka fort i Australien (jo, vi vet att de är snabba där, jag har inte sagt att den röda var snabbast i världen…eller har jag det?) var bakhjulsdriven då den hade feta sulor bak men hyffsat standard fram. Men det är klart, inte tvunget att det var samma bil eller så har de fixat en fet mellandiff så den klarar den stora skillnaden i rullomkrets fram och bak.

EDIT: Nu när jag läser det jag skrivit igen så står där ju klart och tydligt att det inte skall vara omöjligt att köra en 10.x tid och att det går men inte är ett litet steg att komma under 10an. Men men, jag är ju bara ung och dum.

Kvarnis
                  Deltagare

iofs så försvara jag inte EVO…men dom är grymt snabba i Usa…..:o

SVARTEN
                    Deltagare

Bra talat…. Får väl se hur snabbt vi kan få ner våra på strippen med våra dogbox;) Med detta tempo som det tar att få hem nya reservdelar får jag aldrig reda på det iår iafx(

/Svarten

omar
                      Deltagare

Att ni inte fattar, Imprezorna har kört 9 :or i minst ett år i bla Australien. Finns väl inget i en Evo som gör den snabbare än en Impreza om man trimmar skiten ur den. Och ja den är fortfarande 4wd det enda den har är automatlåda isstället för Dogbox. Rekordet för en manuellt växlad är 10.01 på strippen. Och nej jag har inte mindrevärdes komplex för att jag kör Impreza och inte Evo!! 😉

Mvh Omar

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.