SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt subaruköp

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    knussin
    Deltagare

hejsan e ny här har tänkt köpa en impreza wrx gt -02 som är lite trimmad.. så jag undrar nu om för nackdelar? vad ska man kolla nogrant efter??

nån som vet vad servicen som ska göras runt 10.000 mil kostar ??

knussin
      Deltagare

oki..tack tack

Pasi_k
        Deltagare

hejsan e ny här har tänkt köpa en impreza wrx gt -02 som är lite trimmad.. så jag undrar nu om för nackdelar? vad ska man kolla nogrant efter?? nån som vet vad servicen som ska göras runt 10.000 mil kostar ??

Hoppas Verkligen Kam-Remmen är bytt för den går på övertid , då den ska bytas efter 4 år eller 10.000mil…
          Hade tittat efter en WRX STI istället.
          Slipper du trimma och får lite bättre grejer på köpet.

Sök på forumet och du skall finna svar på dina frågor….

Adam K
          Deltagare

Håller med Pasi om STi.
            Även om du får en wrx med ’STi’effekt så är vissa delar (ffa växellådan) inte lika stöddiga (och lådan KOMMER ge upp) så du kommer alltid vara lite orolig.
            Köp en otrimmad -02 STi om du kan hitta en, jag tror det är bra value i en sån.

knussin
            Deltagare

nu har jag köpt impreza idag 😛 den jag patade om så få se då hur länge lådan håller då 😉 ja en kul bil e det iaf älskar den redan och då har jag bara ägt bilen ett par timmar 😛 😉

locko99
              Deltagare

nån som vet vad servicen som ska göras runt 10.000 mil kostar ??

Min kostade 10 023:- spännaren till Kamremen byts om den är dålig. Min byttes annars hade det blivit 1500:- billigare.

Titta hur bromsarna ser ut med. Nya bromsar runt om med snäppet bättre än orginal kostade mig 7500:- ungefär då jag köpte min med helt slut bromsar.

mvh /Martin

knussin
                Deltagare

kamremmen e bytt ,… och bromskivorna e bytta till andra.

Pasi_k
                  Deltagare

kamremmen e bytt ,… och bromskivorna e bytta till andra.

Kanon.. 😀

Bara att tanka och ut och köra då.. 😀

knussin
                    Deltagare

hehe vad tror du jag har ägnat fritiden till sen i tisdags då ??? hehe kört bil,kört bil,kört bil och ja kört lite bil till 😛 🙂 hehe

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.