Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35070
    Chess
    Deltagare

      Hej!

      Funderar på att köpa mig min första subaru. En outback, 2006, med 17900 mil på mätaren. Manuell med hög och lågväxel. Bilen i fråga är i, vad det verkar, gott skick. Repor och bulor finns, men inga större saker. Det sitter en 2,5 bensinare i den som jag upplever som frisk.

      Problemet är att jag inte kan något om dessa bilar. Är ganska vass på bilar i stort, men som sagt inget modellspecifikt på dessa.

      Är det något speciellt jag skall passa mig för? Säljaren (firma) informerade mig om att den har snedslitit däck så fyra nya däck och en fyrhjulsinställning ingår i priset. Så även en storservice och helrekond. Vid min första provkörning hörde jag ett hastighetsberoende vinande från bakvagnen, lät som ett hjullager men kom mer från mitt under Bilen.

      Slutligen, priset; 79000:- begär de. Lite blocketsurfande visar både högre och lägre, är det ett vettigt pris i övrigt?

      Tack på förhand,
      Christian

      #284946
      Pubbe
      Deltagare

        http://swesubaru.forum24.se/swesubaru-about2974.html

        Skickat från min F3112 via Tapatalk

        #284947
        Hiz
        Deltagare

          Hej, köpte du den eller nån annan Subaru?
          Tycker det verkar rätt mycket för en -06 på det miltalet, jag försökte bli av med en Forester diesel-09 i samma veva -16, den hade gått drygt 14.000 mil och var perfekt utom att det var snart dags för service.
          Via Blocket inte ett enda svar när jag begärde 100.000 kr
          Fick gå ner och fick oväntat bra av Kamux. Men dom hade en köpare på en sån.
          Att du skulle få storservice var en rejäl fördel, de är i mitt tycke oskäligt dyra annars.

          Jag drar förresten vanligen 1 g4. Bra va?

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.