- Detta ämne har 25 svar, 2,053 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 9 månader sedan av Kabukiman.
-
FörfattareInlägg
-
7 mars, 2003 kl. 19:12 #2075deegan_Deltagare
Tjena!
Har för mig att jag har läst någonstans att man kan få lite bieffekter
av grövre avgassystem utan kattar..typ svajande laddtryck..
Har nämligen ett helöppet 3″ inkl. DP liggandes och börjar få tankar på att montera det.. är det någon idè att göra det när bilen i övrigt är helt orginal?
Inte ens sportfilter;-)m.v.h.
Johan
7 mars, 2003 kl. 20:29 #49108honksterDeltagaremin sitter det filter och 3″ feritta utan kat på utan mods. Det går mkt bra.
————————————–
-HonKster- Blå My99 Kombi@Årehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
9 mars, 2003 kl. 09:07 #49106hogmarkDeltagareTja Johan.
Det systemet du fick med funkade klockrent för mig.
Det satt på när jag köpte bilen, och inget svaj där inte !
Däremot det öppna filtret, som jag sagt tidigare…Har iof inte testat öppet filer + 3″
Nåt för dig att utforksa 🙂lycka till.
9 mars, 2003 kl. 09:18 #49103SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Mar-09-03 AT 10:35AM (GMT)
Det är ju enkelt att lösa…på med bitarna – så skulle jag rekommendera en “dawes device” så du kan hålla laddtrycket i schack./J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen9 mars, 2003 kl. 17:37 #49107christopherDeltagarefraSSe
En Dawes device hit och en dit, det rekomendar du nästan till allt, funkar den om man har slut på sås oxo 😉
Har du “provis” eller tillverkas dom i en mörk källare utanför V-ås 😉
Men man börjar bli lite nyfiken på en sån pryl, frågan är om det lirar i hop med Tek som jag ska/vill/ha/kanske om jag vinner pengar och jobbar över……?
/
fraSSe-/*9 mars, 2003 kl. 18:46 #49104SecretAgentManDeltagareJag rekommenderar den av den enkla anledningen att den fungerar UTOMORDENTLIGT bra. 🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen10 mars, 2003 kl. 22:26 #49114deegan_DeltagareHej igen!
Nu e det monterat och klart, märkte inga svajtendenser alls..
MEN..den går ju f-n så mycket bättre! drar ju lika hårt hela vägen till
denna där markeringen(röd tror jag den e:-)) klar förbättring!!
Rekommenderas å det varmaste.-SAM: Vart kan man få tag på Dawes då? gärna knock och lambda -link med..
-Hogis: Det ska utforskas hej vilt nu..
Mina Herrar…Farväl;-)
11 mars, 2003 kl. 07:46 #49121NiklasDeltagare*hoppar i stolen*
Måste ha 3″…måste ha 3″…måste ha 3″… http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/shocked/crazy.gif
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg11 mars, 2003 kl. 11:04 #49115deegan_DeltagareJo, det kan du fethaja..:-)
11 mars, 2003 kl. 12:27 #49122NiklasDeltagareHar du märkt någon skillnad på annat än accelerationen? Tex maxhastighet? Hört att det inte gör någon skillnad, men om du slänger i ett konfilter så går bilen upp över 250km/h.
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg11 mars, 2003 kl. 13:37 #49105SecretAgentManDeltagareÄljen vill du åka riktigt fort så har du valt fel bil. 😀
Imprezan handlar om acceleration och krokiga landsvä…..svenska racingbanor naturligtvis. 😉Silverpilen gör ledigt mätaren ut nuförtiden, inte fasen är jag däruppe för det. 😉
DOCK är avgassystemet första steget ner i trimträsk….in i trimvärlden. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen11 mars, 2003 kl. 13:46 #49123NiklasDeltagareSAM: Självklart skall man inte köra fort. Men vetskapen om att det går är trevlig. Speciellt på de större vägarna om nån dum tysk skall försöka imponera.
Jag går bara och oroar mig för hur mycket det kommer att kosta. Downpipe och mellanrör blir det, men kan jag använda BLITZ-burken som sitter på nu?
*tittar i börsen och säger hej till malen*http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg11 mars, 2003 kl. 14:33 #49110HenrikDeltagareOkej nu skall jag göra ett inlägg baserat på rykte och ej egen erfarenhet 😉 Jag har fått det förklarat för mig att hastighetstoppet är kopplat till varvtalet (dvs när skyddet slår i på 5:ans växel så är det max) Enda sättet att påverka detta borde väl då vara att dreva om lådan, alt ändra dimension på däck? Jag har aldrig maxat min, så jag vet inte hur mkt rpm man har i 220-240…Vet nån om detta stämmer, eller är det nån annan “teknologi” som sätter hastighetspärr?
mvh
Henrik
11 mars, 2003 kl. 19:08 #49116deegan_DeltagareTjena tjena..
Nä du Äljen, Maxa på blöt 90 väg?:o
Det är väl endast de med riktigt, riktigt stora och tunga grejer i påsen som vågar sig på dylika eskapader..
Men när han däruppe blir lite sugen på att plocka fram sin egen maskin(subba) så torkar det väl upp så småningom…Och då skall jag återkomma med höghastighetfakta…typSAM! Dawes! vart får man tag i Dawes?:P
/Johan
11 mars, 2003 kl. 19:18 #49111TengilDeltagareEn “kompis” testade min auto med ett annat luftfilter monterat.
Då var 240 inga problem, för sen kom lite bilar i vägen.Men med ett 3″ och ett annat bättra luftfilter( som har kommit nu http://www.nicknetwork.darkfiles.net/~mysmilies/contrib/lynx/redhappy.gif )
Skall samma “kompis” undersöka noggrant vad den maxar. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.