SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Svajande laddtryck med 3″ avgassystem?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2075
    deegan_
    Deltagare

    Tjena!
    Har för mig att jag har läst någonstans att man kan få lite bieffekter
    av grövre avgassystem utan kattar..typ svajande laddtryck..
    Har nämligen ett helöppet 3″ inkl. DP liggandes och börjar få tankar på att montera det.. är det någon idè att göra det när bilen i övrigt är helt orginal?
    Inte ens sportfilter;-)

    m.v.h.

    Johan

    #49108
    honkster
    Deltagare

    min sitter det filter och 3″ feritta utan kat på utan mods. Det går mkt bra.

    ————————————–
    -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

    #49106
    hogmark
    Deltagare

    Tja Johan.

    Det systemet du fick med funkade klockrent för mig.
    Det satt på när jag köpte bilen, och inget svaj där inte !
    Däremot det öppna filtret, som jag sagt tidigare…

    Har iof inte testat öppet filer + 3″
    Nåt för dig att utforksa 🙂

    lycka till.

    #49103
    SecretAgentMan
    Deltagare

    LAST EDITED ON Mar-09-03 AT 10:35AM (GMT)
    Det är ju enkelt att lösa…på med bitarna – så skulle jag rekommendera en “dawes device” så du kan hålla laddtrycket i schack.

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49107
    christopher
    Deltagare

    fraSSe

    En Dawes device hit och en dit, det rekomendar du nästan till allt, funkar den om man har slut på sås oxo 😉
    Har du “provis” eller tillverkas dom i en mörk källare utanför V-ås 😉
    Men man börjar bli lite nyfiken på en sån pryl, frågan är om det lirar i hop med Tek som jag ska/vill/ha/kanske om jag vinner pengar och jobbar över……?
    /
    fraSSe-/*

    #49104
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Jag rekommenderar den av den enkla anledningen att den fungerar UTOMORDENTLIGT bra. 🙂

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49114
    deegan_
    Deltagare

    Hej igen!
    Nu e det monterat och klart, märkte inga svajtendenser alls..
    MEN..den går ju f-n så mycket bättre! drar ju lika hårt hela vägen till
    denna där markeringen(röd tror jag den e:-)) klar förbättring!!
    Rekommenderas å det varmaste.

    -SAM: Vart kan man få tag på Dawes då? gärna knock och lambda -link med..

    -Hogis: Det ska utforskas hej vilt nu..

    Mina Herrar…Farväl;-)

    #49121
    Niklas
    Deltagare

    *hoppar i stolen*

    Måste ha 3″…måste ha 3″…måste ha 3″… http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/shocked/crazy.gif

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
    Regionsansvarig: Göteborg

    #49115
    deegan_
    Deltagare

    Jo, det kan du fethaja..:-)

    #49122
    Niklas
    Deltagare

    Har du märkt någon skillnad på annat än accelerationen? Tex maxhastighet? Hört att det inte gör någon skillnad, men om du slänger i ett konfilter så går bilen upp över 250km/h.

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
    Regionsansvarig: Göteborg

    #49105
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Äljen vill du åka riktigt fort så har du valt fel bil. 😀
    Imprezan handlar om acceleration och krokiga landsvä…..svenska racingbanor naturligtvis. 😉

    Silverpilen gör ledigt mätaren ut nuförtiden, inte fasen är jag däruppe för det. 😉

    DOCK är avgassystemet första steget ner i trimträsk….in i trimvärlden. 😀

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49123
    Niklas
    Deltagare

    SAM: Självklart skall man inte köra fort. Men vetskapen om att det går är trevlig. Speciellt på de större vägarna om nån dum tysk skall försöka imponera.

    Jag går bara och oroar mig för hur mycket det kommer att kosta. Downpipe och mellanrör blir det, men kan jag använda BLITZ-burken som sitter på nu?
    *tittar i börsen och säger hej till malen*

    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
    Regionsansvarig: Göteborg

    #49110
    Henrik
    Deltagare

    Okej nu skall jag göra ett inlägg baserat på rykte och ej egen erfarenhet 😉 Jag har fått det förklarat för mig att hastighetstoppet är kopplat till varvtalet (dvs när skyddet slår i på 5:ans växel så är det max) Enda sättet att påverka detta borde väl då vara att dreva om lådan, alt ändra dimension på däck? Jag har aldrig maxat min, så jag vet inte hur mkt rpm man har i 220-240…Vet nån om detta stämmer, eller är det nån annan “teknologi” som sätter hastighetspärr?

    mvh

    Henrik

    #49116
    deegan_
    Deltagare

    Tjena tjena..
    Nä du Äljen, Maxa på blöt 90 väg?:o
    Det är väl endast de med riktigt, riktigt stora och tunga grejer i påsen som vågar sig på dylika eskapader..
    Men när han däruppe blir lite sugen på att plocka fram sin egen maskin(subba) så torkar det väl upp så småningom…Och då skall jag återkomma med höghastighetfakta…typ

    SAM! Dawes! vart får man tag i Dawes?:P

    /Johan

    #49111
    Tengil
    Deltagare

    En “kompis” testade min auto med ett annat luftfilter monterat.
    Då var 240 inga problem, för sen kom lite bilar i vägen.

    Men med ett 3″ och ett annat bättra luftfilter( som har kommit nu http://www.nicknetwork.darkfiles.net/~mysmilies/contrib/lynx/redhappy.gif )
    Skall samma “kompis” undersöka noggrant vad den maxar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.