SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning svampig bromspedal å noll bromskraft

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Pingen
    Deltagare

Har monterat dit mina orginal bromsar och efter luftningen av systemet så finns det ingen bromskraft och pedalen är helt svampig.

Har luftat flera gånger och det kommer ingen luft i nån av bromsoken så fattar inte vad det kan va för fel. HAr även kollat så det inte läcker någonstans.

Dock bubblar det i behållaren för bromsoljan när man släpper pedalen och det låter även som om det pyser/läcker luft från bromscylindern.
      Man kan lyckats få tryck i systemet efter man typ tryck ned pedalen ca 5 ggr å då känns allt rätt men så fort man släpper pedalen å ska trycka igen så är den svampigt.

Kan det va bromscylindern som e trasig?
      Eller vad kan det vara någon som har en bra idé?

Desen
      Deltagare

Har du luftat bromsarna med att trycka bromspedalen i botten så kan du ha skadat packningarna i cylindern. När packningarna går förbi sitt normala läge kan de repas av beläggingar som bildas där de normalt inte brukar gå förbi.

Att använda en bromsluftare som suger ut från oken med hjälp av tryckluft, är att föredra.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

AK_Impreza
        Deltagare

låter som nån slang gått åt skogen, vacuumslangen skulle jag tippa på!

Pingen
          Deltagare

Har nu bytt bromscylinder men har fortfarande samma fel. Alltså noll bromskraft. Inga läckage alls så fattar inte vad det kan va.

Jag har kollat allt jag kan komma på.

Någon som har någon mera idé

Palm
            Deltagare

Har du tändningen på så att abs pumpen luftas med?

Pingen
              Deltagare

Har du tändningen på så att abs pumpen luftas med?

Nope det har jagi nte haft, så det kan alltså va det man måste ha?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.