SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Svarva skivor lr byta?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Hobbe
    Deltagare

Undrar om det finns några duktiga verkstäder som svarvar slitsade skivor i södra sverige typ runt skåne,blekinge.
      subaru verkstaden i hässleholm ville byta dom helt men har hört att man iaf ska kunna svarva dom en gång

MariaimprezaGT
      Deltagare

ligger de på gränsen så är det bättre att köpa nya anser jag, lite hårdare å lite bättre ;P

Jag ser allt slitage på ett tecken på att bilen vill ha bättre saker:D haha

Maria

Audi is teh ####!!

Niklas
        Deltagare

Du kan ju alltid prova att svarva, kostar inte så många hundra för att fixa båda skivorna. Har för mig att jag betalade runt 300-400kr för att svarva om båda mina framskivor i Göteborg. Ring närmaste mekaniska verkstad och fråga om de kan hjälpa till.

simo
          Deltagare

Själv skulle jag bytt till en ny, känns som den kommer att slå sig igen om man svarvar den

/U

Niklas
            Deltagare

Det har inte mina gjort.

Mats
              Deltagare

Var inte dina ”typ nya” när de slog sig för dig?

Mats GBG
                Type R ’99

simo
                Deltagare

Det har inte mina gjort.

Hmm, du sliter la inte så mycket skivor när man är iväg på fotoaktiviteter med lättklädda damer 😉

/U

Niklas
                  Deltagare

Mats: Tre dagar gamla typ, men vid svarvning några veckor. 🙂 Är skivorna inte nya (läs: om skivorna är slitna) så känns det ganska onödigt att lägga mer pengar på dem. Då är det enklare och bättre att köpa nytt.

simo: Höll en heldag på Mantorp utan tidsslöseri i depån som vänteköer och flaggvaktsbyten. 😛

nukem
                    Deltagare

min var precis inne på service o han sa något om svensk lag kräver över 22 mm tjocklek. är du långt över detta så ser jag inget problem med att svarva dom. Min lokala subaru versktad tog 150 eller 250 per skiva för att svarva dom, det jobbiga är att palla upp bilen.

Niklas
                      Deltagare

Har aldrig sett att SBP mätt bromsskivornas tjocklek.

Hobbe
                        Deltagare

finns det någon bra firma i kristianstad eller karlshamn då som tar ett bra pris för svarvning dom ville inte göra det på subaru verkstaden i hässleholm eftersom det var slitsade skivor….
                          dom skulle kolla efter nya färdigslitsade skivor ist. Har inte hittat några än iofs

nån subaru ägare som är skånning-blekingare här eller 😉

Niklas
                          Deltagare

Mina skivor är slitsade och det var inga problem att svarva.

Nya slitsade skivor köper du enklast av PEAN Sweden.

Pasi_k
                            Deltagare

Kristianstad här.. 😀

Kör in på en Mekanisk verkstad , så kan dom säkert lösa det åt dej.

Lycka till…

Mvh Pasi.

Desen
                              Deltagare

Bestämmer du dig för att skippa svarvningen och köpa nya istället, så kan jag varmt rekommendera Pean Sweden, Bara slå en signal till Per så vet han råd.
                                Har själv köpt alla min bromsdetaljer där ifrån, sist blev det ett par DBA 4000 skivor. Jag är grymt nöjd med dessa, och jag tror att alla som kör på dessa skivor håller med mig.
                                Särskilt om man kör med tuffare klossar så behöver man skivor som tål det.

Om din skivor blivit skeva av värme så kan det vara lite busigt att svarva dem, de ställen som blivit för varma har blivit ”snabbhärdade” och är hårdare än övriga skivan, dessutom så kommer de spänningar som uppstått i skivan kanske finnas kvar även efter svarvning.

Men det är ju inte alltid värmen som sabbar skivorna med skevhet och sprickor, halvtrötta bromsok med tröga kolvar som tar lite ojämt är nog en ännu mer vanlig orsak till detta.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                                300 st posters av Block 1250kr
                                1st porrfilm 199kr
                                2st öl 28kr
                                Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

foss
                                Deltagare

Jag kan också starkt rekommendera DBA 4000. Vi kör med dessa på rallybilen och de fungera utmärkt.
                                  http://www.forslundrally.se/bilder/2007/broms.jpg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.