Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1373
    specialized
    Deltagare

      Hmm, spara 5 K och riskera motorhaveri för 30-50 K ??

      Om du inte vill agera försökskanin, lägg till 5` och få en riktigt Ecutek- mappning istället.

      Mig veterligen finns dessutom ingen annan än Ecutek-programvaran
      som gör att man kan gå in i org.ecu`n och ändra.

      Möjligtvis att det är en Piggyback-lösning då 🙂

      Lägg tiden du surfar runt på alternativ till Ecutek på övertid ist, så har du snart ett seriöst trim 😉

      Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
      ———————————-
      SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

      #44550
      hermelinen
      Deltagare

        Ifall det är så att han inte snackar Gojja och att dom ställer om Tändning och Bränsle, och inte bara ladd, så skulle det väl vara helt okej och använda sig av den lösningen?

        Eller seglar jag åt fel håll nu?

        #44547
        Adam K
        Deltagare

          Jag tänker inte lägga mig i gällande om de är seriösa, vet inget om dem.
          Men på 2½ timme inkl allt så finss det inte en chans att de hinner mappa bilen.
          Om de höjer laddtrycksspärren i ECUn, och programmerar in en ny tänd- och soppakurva så motsvarar det isåfall ECUTEK2, inte 3an, dvs de har en generell kurva. Inget fel i det, men tro inte att du får mer än du får.

          #44551
          hermelinen
          Deltagare

            Kan det vara Unichip dom säljer?

            #44546
            Manor
            Deltagare

              Kan det vara Unichip dom säljer?

              Nej, Unichip mappar man också individuellt.

              #44549
              hermelinen
              Deltagare

                Halloj, I’m back med mina frågor ;P

                Jag har hittat ett företag som grundades i tyskland, dom skulle ha 4900:- för att ställa om programvara på bilen.
                Eftersom jag har hört att man se upp för dom som enbart ställer upp laddtrycket så ringde jag till verkstaden i Eskilstuna

                Väldigt schysst bemötande av en snubbe som heter Charlie i telefonen, jag frågade han hur det skulle gå till; Det skulle ta ungefär 2.5h, dom läste av bilens programvara med hjälp av diagnosuttaget, kollade efter felkoder, sparar bilens programmvara ifall man skulle vilja återställa.
                I dessa 2.5h ingick det test efteråt av bilen så den är schysst.

                Självklart frågade jag ifall dom körde fulvariant och lurade ECUn och grejjade med högre laddtryck(utan att ställa om något annat aka superchip style), jag fick svaret:

                -Vi är ett stort företag i europa och har aldrig varit med om något haveri då vi gör det bra från början, vi ställer om Tändning och Bränsleflöde samt ställer upp laddtrycksspärren så bilen får ladda mer.
                -Och allt är gjort av våra ingenörer i tyskland, dom har prövat programmvarorna noga så att det inte är något skit.

                Jag frågade också ifall dom lämnade någon motorgaranti efersom dom är så storta, fick svaret nej, men man kan tecka en försäkring men det är inte nödvändigt enligt oss då vi aldrig varit om med att det har krånglat.

                Det fanns 2 olika programmvaror för imprezan, en för helt orginal och en för med bytt avgas från turbo.

                Han kunde sina saker och sa att dom inte gör något ingrepp på bilar där dom kan ana problem, men om det vore slangar och sånt som bara behövde bytas så ingick det i 4900:-

                Vad tror ni om detta? Skojare eller bra:are?

                Är det säkert att köra på detta ifall dom ställer om tändning och bränsleflöda också och inte bara höjjer laddtryck?

                Med ECUTek så ställer dom väl inte om något annat än tändning och bränsle och ladd?

                Nu blev det ännu en saga skriven. Jag tackar för mig =)

                Ös på med funderingar

                /Max

                #44548
                MariaimprezaGT
                Deltagare

                  jag råkade ut för ett FELMONTERAT superchip, när jag bad om en link.. SAM räddade upp situationen.. Men den erfarenheten har gjort att jag ALDRIG skulle göra nåt annat än att mappa min bil.. Å de skulle jag göra även efter små förändringar.

                  Man lär sig av sina misstag..

                  Maria

                  Audi is teh ####!!

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.