Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1261
    Digits
    Deltagare

      Hej hej killar,

      (forsokte soka lite, men hittade inget)

      Hur i helsicke far man bort lambda-sonden som sitter i grenroret pa en new-age wrx (antar att det ar samma som pa GT) utan att anvanda en borr / skarbrannare? 🙂

      Min varmeskold sitter forst och framst i vagen, men jag tanker klippa av den sa att jag kan ta bort den helt, men sen da? Jag har redan lyckats gora bakre sonden (dvs den i center-katten) rund, och jag vill inte gora samma med den i grenroret 🙂

      #43837
      Mats
      Deltagare

        Använd rätt och riktiga verktyg… 😉
        Nä men de kan sitta som f*n om dom är dragna lite för hårt. Försök få tag på en ringnyckel i rätt storlek så är risken betydligt mindre att dra den rund.

        Själv drog jag gängpaj på min sond när den skulle loss…
        Finns o köpa på skroten för en 3-hundring.

        Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

        #43836
        Digits
        Deltagare

          Hmm, tankte ocksa dra pa en ringnyckel, men skiten har ju den dara kabel som kommer ut ur mitten 🙂 Tog du loss sensorn ur kontakten uppe i motorrummet forst, eller?

          Blir knapp pa saker som inte lossnar, snart blir det skarbrannaren igenom grenroret 🙂

          #43838
          Mats
          Deltagare

            Jepp. Så gjorde jag. På med lite 5-56 så lossar kontakten lätt.

            Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

            #43839
            sti_erik
            Deltagare

              på med lambdasondhylsa från hjulhuset och ett långt dragskaft. eller alternativt 22ans ringnyckel och en rörbit ev. eller så gör du som mig: lossar kontakten släpper ner grenröret därefter när du har allt löst ger du dig på lambdan, mycket lättare så. lite frysspray skadar ju alldrig när det sitter och det är riskabelt att värma lycka till!

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.