Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1092
    pareklof
    Deltagare

      Hallå alla subaru fantaster!..

      Nu är de så att över nyår ska jag å en polare till Åre och åka snowboard. Vi ska åka min bil eftersom den går så billigt 🙂 Så nu till frågan… Finns de nått takräcke och köpa till Impreza GT?.. Eller får man knyta fast dom i takluckan? 😉

      #42368
      syke
      Deltagare

        Snowboard? Skruva loss vingen och vänd upp och ner! 😉

        Edit: Skämt åsido, jag har hört att takräcken ska finnas att köpa. Vart och för hur mycket vet jag dock inte.

        #42369
        Plura
        Deltagare

          Thule har takräcke till Imprezan. Men man får vara lite försiktig när man stänger dörren för att det inte finns någon dörrkarm på bilen.
          Fästet går ner och kan ta i rutan.

          Vill ju inte krossa rutan i -20 och snöstorm.

          Jag har själv inget takräcke men jag har pratat med en som har.

          /Pelle

          #42370
          SPiKE
          Deltagare

            Jag fick med takräcke när jag köpte min GT, men jag har aldrig haft det monterat. Det ska skruvas fast i karossen/taket på någe vis och det tilltalar inte mig.

            #42372
            pareklof
            Deltagare

              ja men då kan du sälja de till mig för en billig slant då 🙂

              #42371
              elver
              Deltagare

                Vi köpte ett utmärkt takräcke hos Subaruhandlar’n. “Made by Mont Blanc for Subaru”, med Subbalogo och allt. Minns tyvärr inte priset, men det var inte alls svettigt. Har för mig att jag jämförde med Mekonomens alternativ också.
                Under plastlisterna som löper över taket finns färdiga fästöglor, där man krokar i räcket och spänner fast. Ett sabla pilljobb, men det går utan åverkan på vare sig lack och list. Helst i plusgrader och solsken. Hopplöst på vintern med stelfrusna lister och fingertoppar 🙁
                Förvisso har jag aldrig monterat det på GT:n utan bara på GL:n, men efter att ha undersökt vågar jag påstå att både tak och fästen är identiska oavsett turbo eller ej :+
                Om andan faller på kan jag montera det och skicka upp en bild…

                #42373
                pareklof
                Deltagare

                  Vi köpte ett utmärkt takräcke hos Subaruhandlar’n. “Made by Mont Blanc for Subaru”, med Subbalogo och allt. Minns tyvärr inte priset, men det var inte alls svettigt. Har för mig att jag jämförde med Mekonomens alternativ också.Under plastlisterna som löper över taket finns färdiga fästöglor, där man krokar i räcket och spänner fast. Ett sabla pilljobb, men det går utan åverkan på vare sig lack och list. Helst i plusgrader och solsken. Hopplöst på vintern med stelfrusna lister och fingertoppar 🙁 Förvisso har jag aldrig monterat det på GT:n utan bara på GL:n, men efter att ha undersökt vågar jag påstå att både tak och fästen är identiska oavsett turbo eller ej :+ Om andan faller på kan jag montera det och skicka upp en bild…

                  Jag får åka till subaru handlaren å kika lite där då. Jag kolla på mekonomens hemsida men dom hade bara takboxar vad jag kunde se… ja de vore bra om du hade tid å lust å ta ett kort på de! så kanske man kan bygga ett själv 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.