Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36729
    christopher
    Deltagare

      fraSSe

      hmmm… vilka stift sitter orginal?
      Och vilka skruvas i på servicarna?
      /
      fraSSe

      #36725
      SecretAgentMan
      Deltagare

        NGK PFR6 sitter standard (långmils platinastift).

        7:orna skulle jag skruva i, speciellt om man kör bilen hårt, och kanske har ställt på den lite…

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        Banträffsansvarig SSI

        12,726 @ 177,17 😀

        #36728
        ExOrdis
        Deltagare

          Beror på om bilen är orginal och ditt körsätt.

          Kör du hårt, alltså mestadels på högre varv och med laddtryck lönar det sig garanterat. Ännu mera om motorn uppgraderats.

          /K

          >Låter intressant detta. Men jag är nyfiken på om det lönar sig att
          >införskaffa stift med större hårdhetsgrad än de som sitter som
          >standard i bilen. Är det rentutav bra? eller kastar man pärlor för
          >svin? (med svin menas i detta fall ej20:an)?
          >
          >M v h
          >
          >Danne

          #36727
          ExOrdis
          Deltagare

            Annars kan man ju alltid köpa billigare Bosch, och bilen tappar orken efter 4000rpm och 0,8 bar. 😀
            Snart ett lagkrav, eller rekommendation från försäkringsbolagen.

            Obs skämt!

            NGK är garanterat, annat KAN fungera.
            Jag tänker då inte chansa, efter att ha loggat en bil med stift problem.
            Sedan är det väl aldrig fel om det går att köpa rätt grejjor till rätt pris?
            Om man vet vad man ska ha tag i gäller det ju bara att få tag i billigaste
            leverantör och pruta hårt. 😉

            #36738
            Snowman
            Deltagare

              Ok, har varit hos JRM o mappat bilen. Laddar 1,3 max nu. Dom rekomenderade mig att slänga i åttor. Men så läser jag här att åttor inte är att rekomendera till en åretruntbil.

              Får väl bli sjuor isåfall.. Eller vad är det som händer om man kör för kalla stift? Blir bilen svårstartad eller vad händer? Och vad händer om jag fortsätter köra mina original sexor?

              SAM pratade om att han kört sexor i sin med dryga 300 pållar. JRM uppstkattade min till 280-290 kusar.

              Tänker köra bilen året om som vilken svensson-bil som helst 🙂 Kan även tänkas att den får smaka lite konbana imellanåt. Vilka stift bör jag välja?

              MVH
              Markus

              #36726
              SecretAgentMan
              Deltagare

                7or.

                #36739
                Snowman
                Deltagare

                  7or.

                  Ok, gött! Jag har beställ såna och byte av dem påfredag. 300:- är det nog värt att få det monterat, har fått för mig att det är lite bök med det där…

                  MVH
                  Markus

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.