Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1015
    pannan
    Deltagare

      Har fått ett erbjudande att köpa tändstift av en vän. Dvs ett steg kallare tändstift vilket bör passa bilen nu.

      Modellen är NGK B8EGP

      Någon som vet om det är något att ha? Stiften är iof inte billiga ca 250 kr st.

      Kom gärna med förslag om det finns andra alternativ på just kallare stift. Vet att HKS har olika modeller också. Jag vet att NGK stiften passar på Mitsu EVO IX. Är det samma gängor på Subaru och stift? Dvs går hans att använda på min bil?

      Mvh
      J

      #41849
      simo
      Deltagare

        Måste bara fråga, vad är det för fel på de som sitter i bilen?
        Som jag ser det, med tanke på vad du gjort med bilen än så länge så ser jag ingen anledning att byta stift.
        Var iof inge svar på din fråga…men byt ut 8:an mot en 9:a så…

        /U

        #41850
        arellano
        Deltagare

          Hej Johan

          Jag åker med HKS S40I

          Arne STI02 +
          (Vi syns 28/4)

          #41845
          SecretAgentMan
          Deltagare

            8or är i kallaste laget för en året-runt-kärra, 7or räcker fint för det effektuttaget du landar på.

            Många missar att fråga sig – behöver jag verkligen det här? 😉

            /J – har kört med över 300 pållar, 1,5 bar och standard NGK 6or… 😮 Utan problem..

            #41853
            pannan
            Deltagare

              8or är i kallaste laget för en året-runt-kärra, 7or räcker fint för det effektuttaget du landar på.Många missar att fråga sig – behöver jag verkligen det här? ;)/J – har kört med över 300 pållar, 1,5 bar och standard NGK 6or… 😮 Utan problem..

              Ok, tackar.

              Jag tänkte att när man endå har rivit det mesta är det lättare att komma åt att byta stiften. Skall kolloa upp HKS stiften Arne.

              Mvh
              J

              #41851
              lunkan
              Deltagare

                Tänkte passa på att fråga om det räcker med 7:or om man tar ut effekt runt 400-450HK? Vore ju bra om man slapp köpa det oxå (börjar bli dyrt för lilla mig) 😮

                #41846
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  “Vanliga” 7’or (PFR7B) fungerar alldeles utmärkt i Silverpilen, och gör det alldeles säkert i din bil med, skall du ladda ett par kg kommer du behöva se över tändningen i alla fall (CDI-tändning, en hel värld av problem och strul)..

                  /J

                  #41852
                  lunkan
                  Deltagare

                    Vad skönt att höra! Tror inte jag kommer ladda så himla mycket kommer köra en SZ49 kommer inte ihåg vad den klarar så får vi se vad mina moddar räcker till.

                    #41855
                    Building Micke
                    Deltagare

                      Passar de tändstiften i Legacy turbon också?

                      #41854
                      pannan
                      Deltagare

                        Nu har jag hämtat 4 st HKS stift.

                        mvh
                        J

                        #41856
                        IMPREZA FOREVER
                        Deltagare

                          God kväll allihopa.
                          Har fått hem mina nya stift och det är NGK PFR6B Platina.
                          Duger dom eller exploderar hela skiten? 😀 😀 😀

                          ____________________________
                          BROOOOOOOOOOMTCHH
                          GT-00

                          #41847
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Det är ju det som sitter standardmonterat…räcker utan problems till det mesta, körs det svinhårt med 300+ pållar är 7or ingen dum ide. 🙂

                            /J

                            #41857
                            IMPREZA FOREVER
                            Deltagare

                              Tackar. Hade just ingen aning va det satt org i. (instruktions boken va e de.(blink till mig själv)
                              Så igentligen sitter det lite bättre med 7or
                              Men 6orna ligger lite på gränsen om det skrämts eller? dom e ju ganska känsliga på stift eller är det som alla andra motorer.

                              ____________________________
                              BROOOOOOOOOOMTCHH
                              GT-00

                              #41848
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Näpp, de är inte överdrivet känsliga, iridiumsmäcket har jag personligen haft strul med, men NGK PFR av både 6 och 7’or har aldrig krånglat för mig.

                                Normalt påställda GT’s med standardturbo som körs året runt – 6’or duger alldeles utmärkt – skall ni slå rekord med fulldubben på runt isbanan till vintern och ändå byter, köp 7’or.

                                /J

                                #41858
                                IMPREZA FOREVER
                                Deltagare

                                  Ja det var lite det jag funderade över med turbo och andra uppgraderingar.
                                  Jag har ju större turbo walbro 255l och fullt ut avgas så
                                  då funderar jag om jag kanske ska byta till 7 or ist?
                                  ____________________________
                                  BROOOOOOOOOOMTCHH
                                  GT-00

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.