› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Tändstiftfråga
- Detta ämne har 15 svar, 1,506 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
IMPREZA FOREVER.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2006 kl. 08:25 #1015
pannan
DeltagareHar fått ett erbjudande att köpa tändstift av en vän. Dvs ett steg kallare tändstift vilket bör passa bilen nu.
Modellen är NGK B8EGP
Någon som vet om det är något att ha? Stiften är iof inte billiga ca 250 kr st.
Kom gärna med förslag om det finns andra alternativ på just kallare stift. Vet att HKS har olika modeller också. Jag vet att NGK stiften passar på Mitsu EVO IX. Är det samma gängor på Subaru och stift? Dvs går hans att använda på min bil?
Mvh
J21 april, 2006 kl. 10:28 #41849simo
DeltagareMåste bara fråga, vad är det för fel på de som sitter i bilen?
Som jag ser det, med tanke på vad du gjort med bilen än så länge så ser jag ingen anledning att byta stift.
Var iof inge svar på din fråga…men byt ut 8:an mot en 9:a så…/U
21 april, 2006 kl. 12:39 #41850arellano
DeltagareHej Johan
Jag åker med HKS S40I
Arne STI02 +
(Vi syns 28/4)21 april, 2006 kl. 12:42 #41845SecretAgentMan
Deltagare8or är i kallaste laget för en året-runt-kärra, 7or räcker fint för det effektuttaget du landar på.
Många missar att fråga sig – behöver jag verkligen det här? 😉
/J – har kört med över 300 pållar, 1,5 bar och standard NGK 6or… 😮 Utan problem..
21 april, 2006 kl. 13:33 #41853pannan
Deltagare8or är i kallaste laget för en året-runt-kärra, 7or räcker fint för det effektuttaget du landar på.Många missar att fråga sig – behöver jag verkligen det här? ;)/J – har kört med över 300 pållar, 1,5 bar och standard NGK 6or… 😮 Utan problem..
Ok, tackar.
Jag tänkte att när man endå har rivit det mesta är det lättare att komma åt att byta stiften. Skall kolloa upp HKS stiften Arne.
Mvh
J21 april, 2006 kl. 14:46 #41851lunkan
DeltagareTänkte passa på att fråga om det räcker med 7:or om man tar ut effekt runt 400-450HK? Vore ju bra om man slapp köpa det oxå (börjar bli dyrt för lilla mig) 😮
21 april, 2006 kl. 15:23 #41846SecretAgentMan
Deltagare”Vanliga” 7’or (PFR7B) fungerar alldeles utmärkt i Silverpilen, och gör det alldeles säkert i din bil med, skall du ladda ett par kg kommer du behöva se över tändningen i alla fall (CDI-tändning, en hel värld av problem och strul)..
/J
21 april, 2006 kl. 16:09 #41852lunkan
DeltagareVad skönt att höra! Tror inte jag kommer ladda så himla mycket kommer köra en SZ49 kommer inte ihåg vad den klarar så får vi se vad mina moddar räcker till.
21 april, 2006 kl. 17:47 #41855Building Micke
DeltagarePassar de tändstiften i Legacy turbon också?
21 april, 2006 kl. 19:11 #41854pannan
DeltagareNu har jag hämtat 4 st HKS stift.
mvh
J22 november, 2006 kl. 15:40 #41856IMPREZA FOREVER
DeltagareGod kväll allihopa.
Har fått hem mina nya stift och det är NGK PFR6B Platina.
Duger dom eller exploderar hela skiten? 😀 😀 😀____________________________
BROOOOOOOOOOMTCHH
GT-0022 november, 2006 kl. 16:43 #41847SecretAgentMan
DeltagareDet är ju det som sitter standardmonterat…räcker utan problems till det mesta, körs det svinhårt med 300+ pållar är 7or ingen dum ide. 🙂
/J
22 november, 2006 kl. 16:54 #41857IMPREZA FOREVER
DeltagareTackar. Hade just ingen aning va det satt org i. (instruktions boken va e de.(blink till mig själv)
Så igentligen sitter det lite bättre med 7or
Men 6orna ligger lite på gränsen om det skrämts eller? dom e ju ganska känsliga på stift eller är det som alla andra motorer.____________________________
BROOOOOOOOOOMTCHH
GT-0022 november, 2006 kl. 16:58 #41848SecretAgentMan
DeltagareNäpp, de är inte överdrivet känsliga, iridiumsmäcket har jag personligen haft strul med, men NGK PFR av både 6 och 7’or har aldrig krånglat för mig.
Normalt påställda GT’s med standardturbo som körs året runt – 6’or duger alldeles utmärkt – skall ni slå rekord med fulldubben på runt isbanan till vintern och ändå byter, köp 7’or.
/J
22 november, 2006 kl. 17:45 #41858IMPREZA FOREVER
DeltagareJa det var lite det jag funderade över med turbo och andra uppgraderingar.
Jag har ju större turbo walbro 255l och fullt ut avgas så
då funderar jag om jag kanske ska byta till 7 or ist?
____________________________
BROOOOOOOOOOMTCHH
GT-00 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.