Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2005
    M3_GT
    Deltagare

      Hej jag är helt ny och färsk på forumet och har skaffat mig en impreza nu till saken att jag tänkte ta och hjälpa bettan och gå lite vad tror ni om dessa mod´s

      Vf 22 snurra
      link system
      3″
      fmic

      Vad tror ni

      #48526
      Dawn
      Deltagare

        Hade du inte tänkt vänja dig vid den effekt du redan har?
        Lär dig hantera de först är ett gott råd som många fått.
        He he.. fast i trimträsket…M3_GT…
        /Dawn

        JAG HAR FÅTT EN VIT VINTER SÅ JAG KAN KÖRA UT OCH SLADDA!

        #48530
        M3_GT
        Deltagare

          Men den är för slö ju måste ha mera boost så jag kan rasta dig he

          #48527
          omar
          Deltagare

            Vf 22 e inte så laggig som alla säger,åker själv med en sån och e helnöjd!
            Ju större turbo desto mera lagg så e det bara.
            Kommer inte exakt ihåg men strax efter 3300rpm så hamrar den hårt på ända till 7000rpm,så det kallar inte jag en laggig turbo!
            Mvh Omar

            #48531
            Niklas
            Deltagare

              Då den kommer så sent (3300rpm) har man ju lite chans att köra billigt med. Inte så skoj om bilen drar 2l/mil oavsett hur många kartonger ägg du har mellan foten och pedalen…

              http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
              Regionsansvarig: Göteborg

              #48529
              Kvarnis
              Deltagare

                Jag påstår forfarande att det största problemet med en VF22 är hållbarheten.
                Annars så funkar dom bra..inte lika snabb spool som min VF30(1.4bar vid 3200rpm på 4:an);) men flödar ca 5%mer i stället.

                VF22 är den älsta turbon från IHI..ju lägre nummer ju nyare modell..typ.
                Du behöver oxå en ny soppa pump !!!!

                /Kvarnis

                #48528
                omar
                Deltagare

                  Hur har du fått reda på att en vf22 e bräcklig?
                  Kanske du har egen erfarenhet av VF22 som rasat eller e det vissa som sagt det på forum utomlands?
                  Inte minst, vet du ens under vilka omständigheter de påstådda rasen med vf22 skett?

                  Omar

                  #48524
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Lugna er grabbar – 22:an har ett elakt rykte från USA…och jag tror att håller man laddtrycket i schack så skall det inte vara något problem.

                    Impellern skall vara lite klenare, då är det av yttersta vikt att inte överspinna den (höga laddtryck mao).

                    /J

                    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                    Banträffsansvarig SSI
                    12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                    #48525
                    Wiklundh
                    Deltagare

                      LAST EDITED ON Jan-07-03 AT 00:05AM (GMT)
                      Låter vettigt men VF 22 snurran ska du veta har en hel del lagg.

                      Kanske vore något: http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/211.html#

                      Tänk på att det är bra att ha lite pengar över efter trimmet också i fall lådan rasar om du kör hårt med trimmet.

                      /Michael

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.