SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor tappade drivning på gälleråsen

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    matolo
    Deltagare

Tackar som alla föregående för en härlig dag på banan även om jag håller med om att det inte ”flöt” så bra i organisationen. mkt bättre förra året…

Jag fick ett märkligt problem som jag skulle vilja ha lite åsikter om.
      Efter Eijes kurva när jag petat i trean och kom till det lilla guppet där man faller lite tappade jag drivning och varv under en halv sekund. sen var allt som vanligt igen.
      det hände två gånger, exakt på samma ställe.

jag kör helt original förutom bromsar. ge mig gärna lite tips på vad det kan vara och om någon råkat ut för samma sak.

PS. köpte en gokart formel yamaha idag, någon i klubben som rattar en liknande i mälardalen?

Matolo

omar
      Deltagare

Jag tror nog att du lättade från marken! 🙂

Mvh omar

SecretAgentMan
        Deltagare

”Fuel cut” – bränslebrist…klassiker efter en tight högerkurva om man åker med kvarts tank eller så…

/J

matolo
          Deltagare

låter som ett tips från erfarenhet?

har du någon bra lösning, man vill ju inte lasta i mer vikt (soppa) än nödvändigt…
            Är det skadligt för motorn på något sätt, man har ju lite varv menar jag?

Matolo:)

Niklas
            Deltagare

Vilken kurva snackar vi om?

*dålig på namn*

SecretAgentMan
              Deltagare

Men spela cykel om du har 50 kg soppa, eller 25?

Riktigt tvära högerkurvor med tung gasfot och runt kvarts tank är ett recept på soppabrist (inget direkt farligt, men heller inte bra).

Fyll på lite mer innan ni skall köra bara, problemet löst.

/J

OzO
                Deltagare

Köpa ”race-tank” med sektioner som håller soppan på plats? Eller tanka… 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.