› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Tein S.TECH sänkningssats
- Detta ämne har 6 svar, 1,303 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
29 oktober, 2006 kl. 22:11 #4860
tendency
DeltagareJag har beställt Tein S.Tech sänkningssats, fjädrar som sänker 28mm fram och 30mm bak.
1. Funderar på om det lirar med mina fälgar och däck?
Compomotive MO 1880 (18×8″), Toyo Proxes T1-S 225/35.
I annat fall får jag väl köpa nya fälgar och däck till våren. 🙂2. Och finns det någon som har erfarenhet av satsen? Eller vet vilken förändring man kan vänta sig?
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/GT-sedan-1999/tendency_ImprezaGT_1999_002_fron.sized.jpg
6 november, 2006 kl. 15:15 #68639AK_Impreza
Deltagarekörde på tein ett tag men det blev lite lågt i bak med tanke på mina 18″ dom sänkte 3,5 fram o 3 bak…hårdare än orginal 🙂
6 november, 2006 kl. 18:10 #68636frippe
Deltagaredet man läst ang s-tech fjädrar på forum i US and A är att de flesta tycker att dom sänker förmycket, har även en tendens att säcka med tiden .
flera byter tom fjädrar till något annat fabrikat.
/F
12 november, 2006 kl. 15:38 #68641camino cielo
DeltagareOm du kan andra bestallningen, gor det. Atminstone till H-Techs, dom fungerar hyfsat bra och MYCKET battre an S-techs. S-Techs ar bara till for dom som staller ut sina bilar men inte kor med dom. S-techs sanker sa mycket sa du far en massa andra problem, fjaderbenen far jobba for mycket och i fel lage.
15 november, 2006 kl. 22:24 #68637tendency
Deltagarefrippe
det man läst ang s-tech fjädrar på forum i US and A är att de flesta tycker att dom sänker förmycket, har även en tendens att säcka med tiden
Sänker för mkt pga stora fälgar som då inte får plats? 😉 Eller finns där någon annan anledning?Säcka kan dom göra, men inte så värst mkt garanterar Tein själva:
”Spring length is guaranteed not to sag more than 5mm”15 november, 2006 kl. 22:37 #68638tendency
DeltagareH-Techs, dom fungerar hyfsat bra och MYCKET battre an S-techs. S-Techs ar bara till for dom som staller ut sina bilar men inte kor med dom. S-techs sanker sa mycket sa du far en massa andra problem, fjaderbenen far jobba for mycket och i fel lage.
Teins egen beskrivning av H.Tech verkar väl inte helt överväldigande? Om man tänker i väghållningstermer.
”designed specifically to fit each car for maximum performance
1 inch drop for a more attractive appearance
Comfortable ride quality is still maintained”Om S.Tech kan man läsa:
”Spring is an excellent step towards suspension tuning”. Om man då kompletterar med andra krängare?Asch, fjädrarna ligger iaf hemma nu.
18 november, 2006 kl. 15:37 #68640specialized
Deltagare”Sag” är så mycket som fjädrarna sjunker ihop från monterade till att de blir belastade med bilens tyngd.
Tror ovanstående menar att fjädrarna sjunker ihop mer med tiden pga. materialutmattning.
Vet inget om dessa fjädrar 🙂
Mvh.Mattias – Kör med 30 % sag på XC-hojen 😉
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
————————————— -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.