SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Tein sänkfjädrar

• Detta ämne har 5 svar, 1,045 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av MariaimprezaGT.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    MrHankey
    Deltagare

Nu är det så här att jag har tänkt beställa hårdare fjädrar till bilen då de som är på nu (original) är på tok för mjuka.

Men nu när jag tittar på amerikanska sidor som säljer tein sänkningsfjädrar finns det enbart fjädrar till wrx 02-03 och först from 04 kommer sti. Vet någon kunnig själ här om de svenska bilarna sti -03 och -04 har samma fjädrar/ dämpare som någon av dessa us bilar?

/
      Henrik

Sasse
      Deltagare

Amerikanerna räknar ”bugeye/grodögon” fram till 03. ”Blobeye” från 04->05.

MrHankey
        Deltagare

Okej..Så summa summarum borde jag kunna beställa tein fjädrar till en US -04 och de bör passa till min STI -03,eller?

MariaimprezaGT
          Deltagare

sitter här med katalogen.. impreza wrx *3 innebär en bultcirkel på 100*5 och wrx *4 är den med 114,3*5.

Ca 2750 kr ska ett kit gå på, den sänker 35 mm fram å 25 bak. ”spring rate fram 4,3, bak 2,9 i kgf/mm, 241/162 i ibs/in.

Maria

Audi is teh ####!!

Koffe
            Keymaster

Passar dessa till WRX oxå, eller är det bara till WRX STi?`
              Eller för att specificera: Passar alla dämpare/fjädrar till STi 03- även till WRX 03- ?

MVH
              //Koffe

MariaimprezaGT
              Deltagare

Passar dessa till WRX oxå, eller är det bara till WRX STi?`Eller för att specificera: Passar alla dämpare/fjädrar till STi 03- även till WRX 03- ?MVH//Koffe

Precis… allt går bara efter bultcirkel och årsmodell..

Maria

Audi is teh ####!!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.