Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1930
    Arvid
    Deltagare

      Satte in en tek 2 igår utan större effektökning.
      Mina insugs å avgas moddar var ok enligt ecutek.
      De nya turbotrycken var också ok.
      Men jag tyckte inte bilen gick nåt bättre.
      Ecutek tyckte jag skulle logga med deltadash så min fråga är om
      nån med deltadash kan ställa upp å logga min bil om jag kommer på besök?
      Bor i Värmland…….

      /Arvid

      #47942
      Practos
      Deltagare

        hur länge har du test kört ? min gick inge bra första halvtimmen..sen förståd den vad den skulle göra och tjoohoo! (har inte daltadash dock)

        Du kan ju koppla ihop en sladd i “selectmonitor porten” för att se ifall du får några felkoder…LMM kan ju slå till närsomhelst…?

        #47944
        Arvid
        Deltagare

          Har nog kört minst 20 mil.
          Den går ju bättre å bättre
          men inte i närheten av den skillnaden jag hade förväntat mig…….
          kanske är jag som är knäpp…

          Får se om jag tar en sväng Ordis om jag inte hittar nån närmare

          /Arvid

          #47943
          Allan
          Deltagare

            Jag hade samma “problem” som du och mailade våran ecutek professor “evildead”. Jag fick följande svar av honom:

            Hej,

            Du kan vara ko-lugn 🙂

            För det första så är TeK2 anpassat för en bil med lite friare
            andning

            För det andra så är det en vansinnigt trevlig och lömsk mappning, som
            maskerar effekten.
            De har jobbat oerhört mycket med tändkurvorna på de låga varvtalen,
            vilket gör att vridmomentskurvan blir bred, du får ett snyggt
            bottenregister som kompletterar Turboregistret. Turbokicken som du var
            van vid tidigare är inte lika markant, bilen är lönn-snabb så att säga.

            Jag hade samma känsla också i början lite grann, men insåg efter ett tag
            ovanstående. Jag pratade också en hel del med David på PE om detta. Han
            berättade om ett 100-tal bilar de jämfört med och TeK2 har varit
            kvickast konsekvent.
            En bil med en saftig vridmomentstopp…typ en turbokick ger en ‘Känsla’
            av en rapp bil, men kom ihåg att det bara är under en kort period,
            däremot en bil med ett brett vridmomentsregister ger helt annan
            upplevelse men den är liks förbenat snabbare.

            När du monterat dina andra moddar kommer du givetvis märka största
            skillnaden, eftersom det finns höjd i mapparna i TeK2 för sådana
            modifikationer.
            Sen kan du glömma snacket med att en Impreza stannar vid 150…
            Jag körde ju ner till Skåne häromveckan 🙂 fullpackad, säkert 400kg
            i bilen, en SAAB Aero försökte hänga av mig, jag var uppe 2 ggr i röven
            på han och ‘pumpade’ innan jag släppte, då gick det sina modiga
            215…och det ville mera… 🙂

            Tack för svaret chrille hoppas att de var ok att posta här också..

            #47941
            ExOrdis
            Deltagare

              Det är bara att ringa om du har vägarna förbi Stockholm.

              070-6299138

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.