› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Tek 2
- Detta ämne har 4 svar, 972 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2002 kl. 14:25 #1930ArvidDeltagare
Satte in en tek 2 igår utan större effektökning.
Mina insugs å avgas moddar var ok enligt ecutek.
De nya turbotrycken var också ok.
Men jag tyckte inte bilen gick nåt bättre.
Ecutek tyckte jag skulle logga med deltadash så min fråga är om
nån med deltadash kan ställa upp å logga min bil om jag kommer på besök?
Bor i Värmland……./Arvid
4 oktober, 2002 kl. 15:49 #47942PractosDeltagarehur länge har du test kört ? min gick inge bra första halvtimmen..sen förståd den vad den skulle göra och tjoohoo! (har inte daltadash dock)
Du kan ju koppla ihop en sladd i ”selectmonitor porten” för att se ifall du får några felkoder…LMM kan ju slå till närsomhelst…?
4 oktober, 2002 kl. 18:35 #47944ArvidDeltagareHar nog kört minst 20 mil.
Den går ju bättre å bättre
men inte i närheten av den skillnaden jag hade förväntat mig…….
kanske är jag som är knäpp…Får se om jag tar en sväng Ordis om jag inte hittar nån närmare
/Arvid
5 oktober, 2002 kl. 09:21 #47943AllanDeltagareJag hade samma ”problem” som du och mailade våran ecutek professor ”evildead”. Jag fick följande svar av honom:
—
Hej,Du kan vara ko-lugn 🙂
För det första så är TeK2 anpassat för en bil med lite friare
andningFör det andra så är det en vansinnigt trevlig och lömsk mappning, som
maskerar effekten.
De har jobbat oerhört mycket med tändkurvorna på de låga varvtalen,
vilket gör att vridmomentskurvan blir bred, du får ett snyggt
bottenregister som kompletterar Turboregistret. Turbokicken som du var
van vid tidigare är inte lika markant, bilen är lönn-snabb så att säga.Jag hade samma känsla också i början lite grann, men insåg efter ett tag
ovanstående. Jag pratade också en hel del med David på PE om detta. Han
berättade om ett 100-tal bilar de jämfört med och TeK2 har varit
kvickast konsekvent.
En bil med en saftig vridmomentstopp…typ en turbokick ger en ’Känsla’
av en rapp bil, men kom ihåg att det bara är under en kort period,
däremot en bil med ett brett vridmomentsregister ger helt annan
upplevelse men den är liks förbenat snabbare.När du monterat dina andra moddar kommer du givetvis märka största
skillnaden, eftersom det finns höjd i mapparna i TeK2 för sådana
modifikationer.
Sen kan du glömma snacket med att en Impreza stannar vid 150…
Jag körde ju ner till Skåne häromveckan 🙂 fullpackad, säkert 400kg
i bilen, en SAAB Aero försökte hänga av mig, jag var uppe 2 ggr i röven
på han och ’pumpade’ innan jag släppte, då gick det sina modiga
215…och det ville mera… 🙂—
Tack för svaret chrille hoppas att de var ok att posta här också..
10 juni, 2004 kl. 18:40 #47941ExOrdisDeltagareDet är bara att ringa om du har vägarna förbi Stockholm.
070-6299138
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.