Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1992
    Shades
    Deltagare

      Hej alla!
      Jag är nybliven ägare till en Impreza -99. Bilen är helt original så jag tänkte modifiera den lite. Till en början är jag ute efter ett lite mulligare ljud och gärna lite mer effekt =)
      På önskelistan just nu står följande:

      Slutburk, vilken låter bra till ett rimligt pris och var i Sverige köper man bäst?

      Luftfilter, blir nog insatsfilter till original luftbox, var köpa?

      Slutligen EkuTec, med dom små modifikationerna jag nämnt ovan borde jag kunna nöja mig med det “färdigmappade” TeK2 programmet?
      Är Prospeeds siffror 270hk / 360Nm någorlunda realistiska?

      Ni får gärna komma med åsikter om huruvida detta är rätt väg att börja (tänk på att min ekonomi är begränsad =)).

      Mvh

      #48385
      Kvarnis
      Deltagare

        Nja 270hk från en Tek två är att ta i, med Tek3 är det mer vad som är möjligt.
        Har du nära till Prospeed skulle jag köpa Tek3.

        /Kvarnis

        #48382
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Jag håller med Kvarnis här…
          Vridet är lite optimistiskt även det.

          Vad gäller avgas – prata med JohanÅ (finns här på forumet) om det hela, han är garanterat den bästa på att leverera vettiga avgassystem till rätt slantar.

          Byt rubbet om du skall mappa om den.

          /J

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
          Banträffsansvarig SSI
          12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

          #48384
          omar
          Deltagare

            Ni som vet, jag undrar vad är det för skillnad på tek2 och tek3?
            Och definitivt så byter man ut hela avgasystemet,kostar inte så mycket mer!
            Mvh Omar

            #48386
            Wallinen
            Deltagare

              Jag skulle säga att du måste byta hela avgassystemet om du ska ha nån som helst nytta av en Tek2.
              Själv inhandlade jag en från Prospeed och hade då orginalsystemet kvar, det var en minimal skillnad mot att köra utan Tek. Lite rappare på högre varv annars ingenting.

              När jag sen bytte till 3″ från turbon så hände det saker.
              En grym skillnad mot orginal!

              Nu har jag en inte helt färdigmappad Tek3 men vänta bara det kommer…

              Angående häst- och vridsiffror kommer det förmodligen att testas nästa år, ber att få återkomma med mer siffror då.

              #48383
              ExOrdis
              Deltagare

                Tek2 är “universal”, Tek3 är individuell justering för enskilt fordon.
                /K

                >Ni som vet, jag undrar vad är det för skillnad på tek2 och tek3?
                >Och definitivt så byter man ut hela avgasystemet,kostar inte så mycket
                >mer!
                >Mvh Omar

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.