› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Teletyre.se/OZ Ultraleggera
- Detta ämne har 10 svar, 1,781 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
Ubbe.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2008 kl. 20:24 #5786
Ubbe
DeltagareSkål på er! 🙂
Vi har lessnat att åka runt på R-mackorna för jämnan och jagar fälgar till våren och kommit fram till att teletyre.se verkar ha bra kurs! Någon som handlat där? Blir man blåst eller är de okej att ha att göra med?
Lutar åt att det blir en uppsättning ultraleggera 8×17… åsikter om fälgval?
//Ubbe-å-Lotta
26 januari, 2008 kl. 08:42 #75363kamikaze
DeltagareGuld är ju alltid guld
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi1059-Zelin/P3230035.sized.jpg
26 januari, 2008 kl. 15:29 #75364yngwie
DeltagareSkål på er! 🙂 Vi har lessnat att åka runt på R-mackorna för jämnan och jagar fälgar till våren och kommit fram till att teletyre.se verkar ha bra kurs! Någon som handlat där? Blir man blåst eller är de okej att ha att göra med?Lutar åt att det blir en uppsättning ultraleggera 8×17… åsikter om fälgval?//Ubbe-å-Lotta
du kan inte göra ett bättre val tycker jag personligen iaf 😉
1 februari, 2008 kl. 08:14 #75355Janne248
DeltagareVi har lessnat att åka runt på R-mackorna för jämnan
Jag har lessnat på tvärt om…byta däck vid alla event…tror man skall åka sommaren på R-Däck bara…. hur farligt är det?… vid regn? Inte bra kan jag gissa men…
och hur fixar man med lufttrycket? Skall ju vara normalt vid normal körning men typ 1.8 eller så vid bankörning… köpa 12V kompressor? nått som funkar?Sorry för trådkapning.
1 februari, 2008 kl. 12:11 #75357Adam K
DeltagareSvar på OT…
Jag har tidvis kört på R-mackorna, är orolig vid regn och busar inte, men annars är det inget problem med det -så länge däcken har mönster iallafall. Problemet kommer när de börjar bli mönsterlösa efter några träffar, då är man både orolig för väghållning vid regn, pappa blå och för att inte ha några däck att åka hem med efter träffen…
Däckstrycket är inget problem, det är ju bara att fylla på lite extra i samband med sista tankningen innan träffen.Edit: Som Ubbe säger nedan, när R-däcken är mönsterlösa vill man inte gärna köra dem på väg -men de har flera banträffar kvar.
1 februari, 2008 kl. 12:29 #75358Ubbe
DeltagareTänkte som du vid den här tiden förra året…. Vi köpte nya R-däck i Juni förra året. Efter två träffar var det så lite mönster kvar att pappa blå inte skulle uppskattat dom, plus att 50 mil hem från Emmaboda i mörker och regn inte är någon höjdare. Visst kan man då skaffa nya R-däck men för torra banträffar funkar de ett par gånger till. Blir onödigt dyrt i längden.
Dessutom har jag en känsla av att R-däcken ökar soppaförbrukningen. Vid lite avslappnad körning på RE070-däcken har vi oftast hamnat undel litern per mil men med R-däcken finns det inte en chans.
Edit: 12V kompressor körde vi på Emmaboda förra sommaren… funkade kalasbra i kombination med en tryckmätare.
//Ubbe
1 februari, 2008 kl. 13:38 #75359Ubbe
DeltagareTillbaks till min egentliga fråga…. Är det någon som har handlat från teletyre.se och kan dela med sig av erfarenheter?
2 februari, 2008 kl. 19:22 #75362minid
DeltagareTillbaks till min egentliga fråga…. Är det någon som har handlat från teletyre.se och kan dela med sig av erfarenheter?
Jag har handlat på fälgar o däck.. Tyckte de var bra att ha o göra med och även snabba leveranser..
3 mars, 2008 kl. 11:21 #75360Ubbe
DeltagareEfter mycket om och men är de nu hemma… Intressant att folk som har som enda uppgift att ta hem fälgar (läs: Specialfälgar) inte kan ha koll på vad som gäller… Nåja, det blev rätt tillslut iaf. och nu ligger dessa hemma i hallen och skräpar:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi951/Ultraleggera.sized.jpgKan rekommendera http://www.dackgrossisten.se för den som ska handla däck och fälg. Kanske inte billigast av de billigaste men Ulf där var jäkligt trevlig att ha att göra med!
//Ubbe
3 mars, 2008 kl. 16:55 #75356FeA
DeltagareKommer att bli riktigt ballt det där! :7
Vad heter dom?
3 mars, 2008 kl. 20:30 #75361Ubbe
DeltagareKommer att bli riktigt ballt det där! :7 Vad heter dom?
Den på bilden heter Josefin :+
Närå… Det är OZ Ultraleggera 8×17″ i crystal titanium… Hade helst velat ha Grafitgrå men den fanns givetvis inte för vår bultcirkel…
//Ubbe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.