› SSC › Allmänt snack › Projekt › This is It
- Detta ämne har 32 svar, 6,420 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av
fjar.
-
FörfattareInlägg
-
26 juni, 2011 kl. 18:48 #26184
Poyan
DeltagareHej..
Efter att ha ägt bilen i snart 7 år tänkte jag starta en projekt tråd. Bilen köpts helt orginal (Impreza Gt 00.)
Målet med bygget är inte att vara snabbast, bäst eller tuffast.. Utan att bygga en lagom snabb Impreza.
Lite info om min bil……
Växellåda
.PPG Dogbox 5växlad dogbox elakaste ppg-satsen
(drev på splinesade axlar, stålgafflar, etc)
Växlarna 1-4 rakskurna Dogboxdrev. Förstärkt synkring på 5ans växel med ppgs förstärkta snedskurna drev = tyst på 5ans växel och landsvägskörning. Interlock kit.Motor. Sti-06 (Botten) Toppen är från 99-01 Sti
.Cyl vol 2.5 Liter
.Wössner Smidda Kolvar
.Wössner Smidda Stakar
.Portade Toppar
.ARP bultar i toppen och botten
.Cosworth Toppackning
.Cosworth High Volume Oil Pump
.Koyo Vattenkyl
.Perrin Equal Lenght Header (Grenrör)
.Race koppling (exedy grupp N Koppling sinter lamel)
.Hks 850cc Spridare
.Nytt bättre svänghjul
.Wallbo 255 bränsle pump.
.Streetpower Intercooler 600 * 300 * 76 mm
.Hks ssqv
.Link Styrsystem med ALS & LAUNCH
.3 tum hela vägen (rostfritt)
.Kn luftfilter kitt
.Hks racing stift
.10 rader olje kylare
.Aps Sr40 Turbo
.Hks bränsletrycksregulChassi
.D2 coilovers
.Fjäderbenstag SparcFälgar,däck,bromsar
.Fälgar Speed line
.Däck Goodyear Eagle F1 Asymmetric 215-35-18
(Skärmkanter invikta och omlakerade båda sidor bak)
.8 kolvs ok fram med 356 skivor
.Bak är byta också till slitsade och borradeInteriör,Inredning
.Depo Racing oljetemp
.Depo Racing oljetryck
.HKS 60mm turbotryck
.Kolfiber hållare
.Autogage shiftlight
.Knock Link
.Hks Evc 6 Laddtryckstyrning
.Hks turbo timer
.Sparco evo Stolar
.Sparco rattBilstereo och multimedia
.Bilstereo Kenwood KDC-W6537U1
.5 tum skärm med mediaspelare
.Pioneer diskanter i fram dörrar.
.12″ Kenwood i bagage luckan.
.Kenwood stegExteriör / Styling
.STI 6 vinge
.Dimljuskåpor
.Lackade kjolar, speglar & handtag
.Klarglas blinkers
.Klarglas sidoblinker
.P1 läpp (kopia)
.Angel eye svarta Framljus
.LED svarta bakljus.26 juni, 2011 kl. 18:52 #225693Poyan
DeltagareBilen är just nu hos Jrm-racing ska mappas med nya motorn/sprut.
26 juni, 2011 kl. 18:52 #225713fjar
Deltagaregrymt poyan ska följas. ps längtar till imon 🙂
26 juni, 2011 kl. 19:18 #225717TomK
DeltagareTrevlig spec!
Hoppas det blir fina sifror! 🙂
Vilken soppa??26 juni, 2011 kl. 20:17 #225694Poyan
DeltagareTack ..det blir nog bättre en den gamla motorn …
Ska köra med vpower, I framtiden kanske sprit
26 juni, 2011 kl. 20:51 #225711Gilarski
DeltagareGött, ser fram emot denna tråd. Kör hårt Poyan 🙂
29 juni, 2011 kl. 17:24 #225710Fricke.w
DeltagareSåg nog din bil nu när jag var ner till grabbarna på JRM sisst, den verkade riktigt fin 🙂
29 juni, 2011 kl. 18:34 #225689Manor
DeltagareHur har det gått?
3 juli, 2011 kl. 13:10 #225695Poyan
DeltagareFick problem med en slag till vevhusventilation, men hoppas den blir klar den här veckan som kommer.
23 augusti, 2011 kl. 17:51 #225696Poyan
DeltagareFick tillbaka bilen för 1.5 månad sen anledningen varför jag inte har skriv är att jag var tvungen och prova bilen lite och sen hade jag semester.
Min bil har varit helt original. Första steget var avgassystem andra ecuteck (steg 1 med original turbo uppställt ladd) andra steget var vf35 från en Sti och sen Aps turbo som levererade 387 hk på original 2.0 liter.
Och nu till detta 2.5 liters….kan säga det går inte att jämföra alls, bilen känns som en liten liten bil i känsla, får fullt ladd vid 3 tusen varv. När man kollar på bänk papper så har jag 300 hk vid 4000 varv och helt SJUKT VRID.
Launchen funkar riktigt bra 🙂 bara hålla i fullt stannar vid runt 6.5 tusen varv bara släppa och den skjuter fram som en raket..
men nu till det tråkiga turbon helt slut laddar inte mer än 1.3-1.4
Innan jag ställde av bilen för ny turbo nästa år provade jag köra mot en evo 9 med kammar och Autronic sprut mappad på E85.
Rullande 50 uppåt kan säga att när han börja gasa så var jag redan 2-3 billängder före honom och så fortsatte det upp till hög fart…
Riktigt nöjd med nya motorn synd att turbon inte orka bara 🙁
/////////////////////////////////////////////////////////
24 augusti, 2011 kl. 08:32 #225690Kvarnis
DeltagareOm du inte tänker gå på en roterad snurra, skulle jag gå på en SC billet bolt-on snurra.
beroende på vilken effekt du vill ha finns lite att välja på 🙂
24 augusti, 2011 kl. 14:35 #225706Pirre
DeltagareOm du inte tänker gå på en roterad snurra, skulle jag gå på en SC billet bolt-on snurra.
beroende på vilken effekt du vill ha finns lite att välja på 🙂
Är SC turbon ”the thing” nu, trodde fortfarande MD turbon gällde i uk. Har dock läst billet tråden på scoobynet så förstår att de verka va fina grejer det också =)
/ Henke
24 augusti, 2011 kl. 14:48 #225718TomK
DeltagareJo det börjar nog bli det.
MD serien finns som billet nu också.25 augusti, 2011 kl. 13:27 #225691Kvarnis
DeltagareÄr SC turbon ”the thing” nu, trodde fortfarande MD turbon gällde i uk. Har dock läst billet tråden på scoobynet så förstår att de verka va fina grejer det också =)
/ Henke
MD32X är helt klart bra snurror med 🙂
Hade själv en MD321T, är väl bara SC snurrona är väl lite billigare.
För en 2.5l är iofs en MD321V inte fel heller 🙂
25 augusti, 2011 kl. 14:42 #225707Pirre
DeltagareMD32X är helt klart bra snurror med 🙂
Hade själv en MD321T, är väl bara SC snurrona är väl lite billigare.
För en 2.5l är iofs en MD321V inte fel heller 🙂
Nä, har en MD321M i min å klagar inte 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.