SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tillsatser i bakaxeln

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Imprexa
    Deltagare

Hallå på er alla! Ny på forumet men har läst en hel del och fått svar på dom flesta funderingarna jag har haft så tack för ett bra forum 🙂

Men nu har det dykt upp nånting som jag inte kan hitta svar på.

Tänte byta oljor runtom och läste här att det var Red Line som skulle vara the sh*t till lådan och bakaxeln så var till Mekonomen och hämtade ut ett gäng dunkar Shockproof lightweight men så sa expediten att jag var tvungen att hälla i en tillsats som det står Limited-slip differental på?
      Ska väll inte behövas då det inte är lamell diff på GTn eller är jag helt ute och cyklar?

/Imprexa

challe
      Deltagare

Jag kör med Red Line i både bakdiff och låda, och har inte behövt hälla i några tillsatser. Har aldrig hört nån annan som använder det heller.
        Tycker det låter konstigt det du säger.

Adam K
        Deltagare

GTn har inte någon bromsad bak eller framdiff, så det ska inte behövas några lsd-tillsatser.
          Olika varianter av STi’er har olika lsd bak, och ibland fram, men det är en annan sak 🙂

Christian S
          Deltagare

GTn har inte någon bromsad bak eller framdiff, så det ska inte behövas några lsd-tillsatser.Olika varianter alv STi’er har olika lsd bak, och ibland fram, men det är en annan sak 🙂

kanske därför som min knäpper och har sig bak när man svänger när den är varm för det låter inget när den är kall?

Imprexa
            Deltagare

Tack då vet jag, det jag anade.
              Blir det att åka tillbaka och läxa upp dom lite senare 🙂

Mvh /Imprexa

EvoPeter
              Deltagare

kanske därför som min knäpper och har sig bak när man svänger när den är varm för det låter inget när den är kall?

Då måste du ha ”knäpp olja” till din bil. Alltså LSD tillsats.

Christian S
                Deltagare

Då måste du ha ”knäpp olja” till din bil. Alltså LSD tillsats.

mm, men jag är nästan helt säker på att den började käppa innan jag bytte oljan och då ska det ha varit subaru orginal olja i den.

Turbovin
                  Deltagare

Det är rätt normalt att en frisk lamelldiff låter lite illa. Min smäller och klonkar rätt bra efter att jag renoverade upp förspänningen.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.