Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29111
    Cmon
    Deltagare

      Tjena!

      Tänkte höra med er här om det är någon från klubben som är/tänker vara med i Time Attack serien nästa år?

      Har själv planer på detta, vet dock inte vilken klass. Club eller Club Challange blir det ialla fall.

      /Simon

      #247478
      Magnus666
      Deltagare

        Jag har planer på det..

        #247479
        goffemannen
        Deltagare

          Bra grabbar. Det behövs fler subarus i serien. Ja själv hade kört club challange om ja hade haft tid. Men jag filmar ju på varje event.

          / David J – Superior Media

          #247484
          TomK
          Deltagare

            Jag tänkte inställa mig i Pro modified klassen.

            #247471
            andreaswrx
            Deltagare

              Glöm inte personliga särkerheten i klasserna förutom den minsta klassen

              #247485
              TomK
              Deltagare

                Glöm inte personliga särkerheten i klasserna förutom den minsta klassen

                Absolut inte.

                Men är det HANS krav?
                Läste något om att första året så är det inte det med nu till nästa säsong så går det under SBF reglemente och då är HANS ett krav?

                Frågan är då räcker det med Club series varianten?

                #247472
                andreaswrx
                Deltagare

                  Absolut inte.
                  Men är det HANS krav?

                  Frågan är då räcker det med Club series varianten?

                  ja fullt FIA inom racing på sbf nästa år

                  Fia godkänd
                  Overoll
                  Underställ
                  Hjälm
                  Skor
                  Handskar
                  Hybrid eller hans så det räcker med club

                  Åker du hans så ska du enlegt rekomendation ha
                  Hans anpassad stol
                  Hans bälte
                  Annas är risken att du knäcker nackkottan vid en olycka, detta slipper du om du åker hybridskyddet då det fungera mot dom gamla grejerna!

                  Så räknar en 20k i personlig särkerhet för att vara med och leka

                  #247486
                  TomK
                  Deltagare

                    Vart hittar man Hybrid skyddet för rätt kurs?

                    #247473
                    andreaswrx
                    Deltagare

                      Vart hittar man Hybrid skyddet för rätt kurs?

                      Europa importen ligger i sverige så samma pris överalt, 11500, jag säljer dessa plus hans,

                      Dom som säljs i usa är sfi men deras handlare tro att det är samma som fia, är x antal skydd i sverige som folk impoterat som som inte får använda

                      #247487
                      TomK
                      Deltagare

                        Frågan är vad som är bäst att ha?
                        HANS skyddet med HANS hjälm+stol+bälte eller det man har idag med Hybrid skyddet.

                        Känns som att uppgradera med ny stol tex Ergo (har Sparco EVO2 idag) nytt bälte och HANS skyddet samt hjälm ligger ungefär i samma kurs som enbart Hybrid skyddet. Då har man uppdaterat hela kedjan så att säga.

                        Vad tycker du som är insatt?

                        #247474
                        andreaswrx
                        Deltagare

                          Frågan är vad som är bäst att ha?
                          HANS skyddet med HANS hjälm+stol+bälte eller det man har idag med Hybrid skyddet.

                          Känns som att uppgradera med ny stol tex Ergo (har Sparco EVO2 idag) nytt bälte och HANS skyddet samt hjälm ligger ungefär i samma kurs som enbart Hybrid skyddet. Då har man uppdaterat hela kedjan så att säga.

                          Vad tycker du som är insatt?

                          Måste ha hans hjälm för att använda hybriden,

                          Åker hybriden själv och det skydda upp till 70% bättre än hanset, och allt mer väljer och gå över till det nya,

                          Så valet är ditt men alla jag säljer till rekomendera jag hybriden till ändå jag har betydligt mer över på sälja hans och stol och allt det, men känns mer rätt och sälja bästa skyddet än och tjäna pengar,

                          #247480
                          goffemannen
                          Deltagare

                            Det bästa att göra ang reglemente är att kontakta timeattack.nu eller sbf direkt så får du nog reda på exakt vad som kommer att krävas.

                            / David J – Superior Media

                            #247488
                            TomK
                            Deltagare

                              Det bästa att göra ang reglemente är att kontakta timeattack.nu eller sbf direkt så får du nog reda på exakt vad som kommer att krävas.

                              / David J – Superior Media

                              Jo dem skulle ha möte med SBF i slutet på september som jag fattade det sen kommer alla regler gällande säkerheten för kommande säsong att publiceras.

                              #247489
                              TomK
                              Deltagare

                                Måste ha hans hjälm för att använda hybriden,

                                Åker hybriden själv och det skydda upp till 70% bättre än hanset, och allt mer väljer och gå över till det nya,

                                Så valet är ditt men alla jag säljer till rekomendera jag hybriden till ändå jag har betydligt mer över på sälja hans och stol och allt det, men känns mer rätt och sälja bästa skyddet än och tjäna pengar,

                                Kräver Hybrid skyddet en HANS stol för att man ska sitta korrekt?

                                #247481
                                goffemannen
                                Deltagare

                                  Nej hybrid går att använda med vanlig stol och bälte om ja minns rätt. Hans kräver ju speciell stol + bälte

                                  / David J – Superior Media

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.