Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 188 totalt)
  • Författare
    Scav
    Deltagare

För att ingen postade på 3 dagar?? Hehe.. :+

Nää sen april 07 enligt min browser ?

jraberg
      Deltagare

ach so! konstigt.. byt browser 😉 eller rensa cookies.. SÅ längesedan jag postade senast är det verkligen inte.

-johan

Scav
        Deltagare

Såg nu att alla posts ligger huller om buller för mig = S

jraberg
          Deltagare

Till Scav och alla andra som följer tråden med spänning
            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080315235_G.sized.jpg

Kränghämmare ska bytas. Har fått för mig att jag vill ha mer. Får se hur mina teorier funkar i verkligheten..I värsta fall kommer den lyfta på innerhjulen både i långsamma kurvor som såväl snabba 🙁
            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080315233_G.sized.jpg

Kommer i varje fall prova hur det är utan kränghämmare, då jag inte orkar montera orginal igen och nya inte är beställda.

Rev sedan baksätet och bältesrullarna bak för att kunna montera Cusco OS-T staget.Kommer fortfarande ihåg janne248(tror jag det var) instruktion om hur han gjorde…:o måste ju varit hundra år sen minst.

Iaf efter en del fipplande från adam och mej så upptäckte vi när de skulle monteras på stötd.tornen att de inte riktigt passade. saknades typ en centimeter till ytterhålet och hela plattan verkade För stor.
            rotade fram förpackningen och JA! det var för en GD kaross inte GC
            ;( ;( x( ;( ;( ;( x(
            jaha.. så vad gör man nurå? T-staget(V staget) verkar dock vara rätt.

Blir att kontakta Perra(advan) och höra hur vi kan göra då Jag borde kollat vid uppackning(för ett antal månader sedan) att det var rätt, inte bara
            – “OS stag, blått.. Check!”

-johan med ev. ett oanvänt cusco OS stag bak till GD karosser till salu.

jraberg
            Deltagare

men… jag glömde ju att tacka dig Adam för att du ställde upp på så kort varsel.
              TACK! :*

-johan

jraberg
              Deltagare

jaha. liten updatering i bildväg. Var ju tvungen att flytta på bilen och då lämpade sig en liten provtur såklart bra. I början högg det och hade sig från ngn av diffarna. Men det släppte efter ett tag tror jag. Och handbromsen fick jag rycka i ngra gånger för att backarna skulle hamna lite mer rätt. verkar funka bra iaf 🙂

Sen var det det där med skrapandet när jag gav nästan fullt rattutslag. Var lite rädd att det skulle vara ngt stag med visade sig vara kräng linken som hamnat helt fel vid nersänkningen av bilen(kanske därför man bör montera dessa med hjulen på marken…)

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080412273_G.sized.jpg

så nu står den under skynke då mekgrannarna slipar och spacklar inför ngn mässa de ska delta i :/ lagom kul(både för mig och dem). Men det får man tyvärr leva med. Ska bli skönt med EGET garage…

Väntar på nya krängare och besked i GD OS stag frågan. har inte monterat bältena bak då jag väntar på detta. Sen borde väl fram-bromsarna komma närsomhelst nu. Orkar jag mecka dit dem är dock frågan, då hus/garage bygget startar vilken dag som helst

edit. Usch vad mkt rost 🙁
                -j

LegacyLarsa
                Keymaster

Alltid trevligt med bilder, men lite offtopic, vad är det för kåk du ska bygga?

/Larsa

jraberg
                  Deltagare

Trivselhus 1.5pl förhöjt väggliv(180kvm) och varmgarage/förråd 5*8m, varav 10kvm kommer vara förråd och resten garage, ganska litet men borde räcka och är definitivt större än vad jag har nu(parkeringlats).

Kommer bli grillträff a’la alien när det är klart. Men risken är att det är för kallt, Då inflytt kommer vara i slutet av oktober 🙁 Men till våren 😀

-johan

jraberg
                    Deltagare

Så fruktansvärt skönt det är nu när det börjar se ut som ngt och den värsta mardrömmen(hoppas vi/jag) är över…
                      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080508305_G.sized.jpg

Det där med krängarlänken(droplink) som sitter åt fel håll är verkligen irriterande just nu då alla verktyg inkl. domkraft ligger nerpackat under presenning och jag bara orkar inte.. Men nu har jag fått dessa små gobitarna så det ska nog bli lite mecka av i helgen ändå för
                      NU ÄR JAG KÖRSUGEN/SVÄNGASUGEN/GASASUGEN SOM F**

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080507303_G.sized.jpg

304×28 är dimensionen och jag hoppas inte de kommer gå för varma…för då får jag bromsa mindre..
                      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080507301_G.sized.jpg

over and out

jraberg
                      Deltagare

jädrans laptop med bakåttangenter vid piltangenterna.. hade skrivit så bra och utförligt och råkar komma emot bakåt tangenten………
                        men nu orkar jag inte igen..
                        Bilen är nu i körbart skick och tvättad och fin.

Orkade inte montera bromsar, gör det när jag monterar de nya krängarna, topmounts(fram) och justerbara länkarmar bak.

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20080511312_G.sized.jpg

Har dock ett problem som jag behöver hjälp/tips med att lokalisera.

Över 100 kommer ett morrande(obalansmorr) och skak från bakvagnen upp och ner(tyckte jag iaf), finns där vid cruise och även motorbroms. Skakar ganska mkt men inte så man far av vägen iaf inte vid 100.. . . .. .
                        Har inte kollat så långt än om det finns där vid acc men motorbroms och cruise finns det där iaf.

Trodde först att det berodde på fälgarna och bytte därför till de nya, men det var det inte..

Inte kan det väl vara drivaxlarna som är snea??
                        Skivorna? (skakar dock ej vid broms)
                        Kardanen?
                        Däcken borde inte vara ovala pga av att ha stått en tid då jag trots allt körde en del och de blev varma och fina så de borde satt sig. Dessutom fanns det ju kvar med även de nya =(

Tror inte det fanns där förut, iaf har jag inte märkt ngt, men då jag har hårdare bussningar så kanske jag märker det först nu(?)

Alla tips och råd i vägen att utesluta vad det kan vara är välkommna då jag aldrig haft varken kardan axlar som varit snea eller drivaxlar.. kommer köra iaf fram till tisdag fram och tillbaka till jobbet för att se om allt lirar som det ska och utvärdera det nya beteendet

-johan

simo
                        Deltagare

Ser att du gjort ett klokt val av bromsar 🙂
                          Fin skit de där…du kommer inte att bli besviken.

Vilka belägg kommer du köra med?

/U

syke
                          Blockerad

När jag bytte till hårdare bussningar i bakvagnen på min förra gt uppstod det också ett morrande / surrande / brummande läte. Det berodde på att bussningarna var hårdare helt enkelt..

Niklas
                            Deltagare

På tok för lite dekaler på den där. Skärpning. Ring mig för att boka en tid hos doktorn! 😀 😉 :+ 😛

jraberg
                              Deltagare

Simo,Hej! hur mår familjen och lillgrabben?
                                Ferrodo 2500 tror jag det blev.edit. nä, det var nog bak. Jag ville ha det värsta(såklart) så det ferrodos värsta helt enkelt 😀
                                Allt levererat av Sellholms. Riktigt bra service som vanligt när man har med proffs att göra(precis som Pean Sweden). Ringer man får man sällan svar = mindre bra. Men..(lite OT) Mailar man så har man i bästa fall ett svar inom 1-3 timmar det tycker jag är helt suveränt bra om man varit hos dem och kollat hur mkt de faktiskt har att göra i verkstaden. 😮

Syke, ja det köper jag. Fast nu har jag ju vibrationer åxå. Tjejen som förpassats att sitta därbak säger att hela baksätet(ryggdelen) skakar men kan inte säga från vart det verkar komma. Hörselkåpor vore nog bra snart, iaf till grabben då det låter en del i bilen nu, och då har jag inga hårda topmounts än :-/

Alien, jag vill göra min kolfiberhuv blå eller inte lika mkt kolfiber. Kanske skydda dörrsidorna från repor med lite transparent film. Men den enda dekalen jag kän tänka mig nu är den som är gratis (har en liten cuscoklibba på baklyset faktiskt)

Märkligt problem med vibrationerna.. Motorn går bra, lite väl fett just nu och ska ställa ner soppa-trycket lite.
                                Handbromsen beter sig konstigt, har nog missat något. fast vad(?) vid start i backe så drar man tills den tar och släpper bromsen då lossnar den och man får dra till botten nästan innan den tar :/
                                Framåt sen så klonkar det till(sätter sig väl rätt) och sen tar den direkt =/ och direkt på båda fattar inte hur riktningen kan påverka beteendet.. känns som att något är gjort galet där och jag får reklamera till mekanikern som gjorde det 😉 (jag)

Är grymt sugen på E85 just nu faktiskt.

-johan

LegacyLarsa
                                Keymaster

Om du varit i närheten där jag finns, hade du kunnat låna ett par 18″ att prova med, för att se så att det inte är däcken, men det är nog lättare att shanghaia någon där nere hos dig.

/Lars

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 188 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.