- Detta ämne har 187 svar, 19,001 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
12 maj, 2008 kl. 18:57 #193251jrabergDeltagare
Å, man tackar!
jo, det var det jag trodde först med då de stått still ett tag men sen satte jag dit de nya 17″ arna med däck och det var samma skakande =/hmm..
-johan
13 maj, 2008 kl. 17:09 #193141LegacyLarsaKeymasterDet som liknar symptomen, är när man fått obalans i fälgen, sådant brukar nämligen lätt uppstå efter snöfall..
..ellerkan det vara för stumt bak?
/Lars
14 maj, 2008 kl. 10:26 #193252jrabergDeltagareja, asså det liknar verkligen precis som du säger. en dag på isen och på väg hem ungefär.. bra, Tack!
Skulle kunna flytta fälgarna och sätta fram därbak och tvärtom för å se om det flyttar sig.
I värsta fall får man väl lura ut ngt sätt att ha bilen upphissad och gasa på till 120 och kolla. Men det känns inte som ngt man vill göra med pallbockar =/
Har läst på nätet om allt från hjulinställningsfel till knutar som är slut..(på andra bilmodeller dock)
För stumt bak? ja, kanske.. men jerry körde ju d2 med stenhård inställning och bussningar bytta så jag tycker att det borde funka.Och det måste ju vara tusentals med folk som bytt bussningar till hårdare..
Nu står bilen dock och vilar ett tag efter det hårda uppvaknandet. Glömde dessutom garagenycklarna i bilen så jag måste ha ledsagare för att komma in i garaget igen *dough!*
Men till helgen igen kanske man kan labba med hårdhet och flytt av fälgar.. vill gärna få det överstökat innan byte av frambromsar och länkarmar iaf.-johan
10 maj, 2012 kl. 20:51 #193253jrabergDeltagarebeslutet är taget. Den/hon ska säljas =(( Jag Vill egentligen INTE. Jag som skulle begravas med den…
Men måste vakna upp någongång.. Den har körts kanske en eller två tankar sedan 2008 och innan det var det inte mkt heller. Det är inte försvarbart längre helt enkelt..
-johan
11 maj, 2012 kl. 21:28 #193142LegacyLarsaKeymasterDå är det väl lika bra att börja använda den, är du ledig imorrn så är det fikaträff i strängnäs, som slutar med storträff i västerås.
/Larsa
13 maj, 2012 kl. 19:43 #193254jrabergDeltagareledig? Haha, med barn blir man aldrig ledig innan 22 🙂
Men allvarligt så funderar jag om jag inte skulle använda istället.
Sälja är inte kul och verkar med tanke på vad för typ av köpare som finns och vad de förväntar sig :-O , inte värt det och gör än mer ont.-johan
14 maj, 2012 kl. 08:20 #193275Adam KDeltagareLike!
Jag bedömer att av alla dåliga affärer jag kan göra med Cashkillern så är att sälja den den sämsta, ekonomiskt. (för att inte tala om känslomässigt.)ledig? Haha, med barn blir man aldrig ledig innan 22 🙂
Men allvarligt så funderar jag om jag inte skulle använda istället.
Sälja är inte kul och verkar med tanke på vad för typ av köpare som finns och vad de förväntar sig :-O , inte värt det och gör än mer ont.-johan
14 maj, 2012 kl. 15:56 #193143LegacyLarsaKeymasterDu behöver inte vara en inbiten räv, som åker på allt och alla, satsa på någonting till sommaren och någonting till hösten, då bygger du upp suget, och kan njuta till fullo, med jämnförelse mot oss andra som vänjer sej vid accerlationen..
Som sommarbil är den inte dyr i försäkring heller, halva priset.
Jag har imprezan kvar, men den får gå halvårsvis numer.
Du har grängesberg, och storträffen tex. bara att ta med barna 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.