- Detta ämne har 187 svar, 19,001 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2006 kl. 21:16 #193100SecretAgentManDeltagare
Tufft som FAN med laddtrycksmätaren så den pekar rätt upp vid normalt läge. 😀
Kul att se lite inspiration, eller var det ren panik som släpade ut dig i garaget?
/J
4 juni, 2006 kl. 21:17 #193101SecretAgentManDeltagareTssssk, OK’s vaakumslang äger… 😀
4 juni, 2006 kl. 21:22 #193175jrabergDeltagareTufft som FAN med laddtrycksmätaren så den pekar rätt upp vid normalt läge. :DKul att se lite inspiration, eller var det ren panik som släpade ut dig i garaget?/J
Japp, tyckte jag med. Vem f’n hinner se om man laddar 16 eller 18 psi, nä bättre att vet att mer än kl 12 = allt ok efter det så slår man ju huvet i ratten 😀
edit. ren och skär panik blandat med en nypa stress..det är ju mindre än en vecka kvar 😮
-JR
5 juni, 2006 kl. 20:40 #193176jrabergDeltagaretack Adam för hjälpen idag 🙂 attans att det inte togs några bilder..
Tiden rann iväg och det piper fortfarande från en slangkoppling x( men nu hittade vi vilken då det pissat olja där den sitter. Får kolla på det imorgon och se om jag kan dra åt det eller fippla till det på ngt vis.
Nu har vi båda fräsch och fin olja till bromsarna iaf 😀-JR
5 juni, 2006 kl. 22:12 #193267Adam KDeltagareTack själv,
Undrar vilken väg jag åkte hem?
2 WRX/STi’er såg jag iallafall på vägen.Hoppas verkligen du får tätt på röret och att det är ‘sista’ läckan.
Ses i helgen!
22 december, 2006 kl. 15:14 #193177jrabergDeltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album455/DSCF1307ed.sized.jpg
mer info om detta senare, just nu är detta så nära bilkörning jag kommer en timme varje kväll siktar jag på. Notera riggen till junior bredvid 😀Riggen=45×45 reglar som låg och skräpade och gamla gt-stolen.Riggen är måttad för att vara exakt så som jag sitter i imprezan.enda skillnaden är att pedalerna ligger ngn centimeter lägre tyvärr..
Ratten=logitech G25
Spel/simulator=RBR och just nu GTR2. RBR med shiftern är helt underbart fränt.-johan
22 december, 2006 kl. 16:22 #193135LegacyLarsaKeymasterStenhårt!!
Kan man få en ritning på det där.. :7/Lars
22 december, 2006 kl. 16:27 #193276SasseDeltagareStenhårt var ordet 🙂
22 december, 2006 kl. 18:03 #193159simoDeltagareCoolt Johan!
Trodde nästan att du helt slutat ratta….kul att se att de fortfarande finns inslag av kokare med i bilden 😉
/U
27 december, 2006 kl. 09:29 #193258DavveDeltagareCoolt.. Nu får du hänga med på RBR serien & GTR serien 🙂
15 januari, 2007 kl. 17:45 #193178jrabergDeltagarerbr eller gtr2 serien, jomen visst 🙂 jag funkar bra som bromsklots iaf. måste bara skaffa längre nätverkskabel och låta ngn händig trimma min dator lite.
Har satt fast tangentbordet nu åxå så man kommer åt att fippla med det när man kör.
Larsa, nä ritningar finns inte. Men kanske kommer det när jag gjort den riktiga ramen i stål eller alu istället. 😉-johan
27 februari, 2007 kl. 19:41 #193179jrabergDeltagareJag ska försöka summera mina tankar lite i det sk. timekiller projektet som numera borde ha ett namn som innefattar snigel typ 😀
Jag var måttligt irriterad på mig själv och min okunskap efter emmaboda ss och insåg där att det är allt eller inget om det ska bli ngt.
Sen insåg jag det faktiskt var första gången för mig där och räknar man det till en banträff så var det andra gången(!) Tredje om man räknar in gränges.. och kör man dessutom så lite med bilen i allmänhet som jag gör så får man skylla sig själv.
Att sen ha spårval som vilken svensson som helst gör ju inte att det går fortare heller. Extremt irriterade då jag körde bil innan jag körde moppe och har verkligen tappat känslan..Insåg att det för min del är allt eller inget om det ska bli ngt resultat överhuvudtaget och funderade pga tids och intressebrist på att sälja Sk**** och lägga ner.. Men det känns oxå så j’la halvhjärtat och jag är inte en sån som ger upp..Speciellt inte om man lagt upp en tråd som handlar om att Prestera..
Detta året kommer jag inte hinna köra ngt på bana, det är bara att inse. Har jag tur kanske det blir ngn gång. Men det ser jag som bonus då jag ju faktiskt är pappa och vuxen nu 🙂
SÅ, pengabörsen ska fyllas på, nätter ska jobbas, bilen ska servas och fixas till så den verkligen blir som jag vill ha den.Dessutom måste fegisen/realisten i mig tuktas lite då jag omedvetet slår av på tempot/gasen vid 160….
Fegis? javisst, en stor sån är jag, för vid de hastigheterna(även tidigare) så ser jag bara vad som händer OM… och DET måste bort, annars kommer det definitivt att hända ngt..
Svårt att visa bilder på hur fegisen tuktas, men bilen kan man ju fota..Det som kommer ändras/hända med bilen detta året är:
Väghållning:
* Camber, måste ha mer.. har lite olika lösningar på hur..
* Öhlinsarna är dags att serva.
* Bakdiffen hänger inte med framdiffen (modena) och bilen plogar ngt för dj** R180 med bromsar beställt.
* Chassiet börjar kännas “slappt” och speciellt transm. bussningarna känns lösa vid gas etc. Dessa kommer bytas till Sti Gr-N tillsammans med motorfäste.
* Powerflex bussningar ska installeras.
* Bakre stötd. stag för att stumma upp.
* Större Bromsar fram, ngra som funkar med IsDäCCs fälgarna, Ap eller Alcon.“Säkerhet”
* Bur ev. båge ska monteras..Motor:
* Parallell matat insprut (känns lite osäkert med standard)
* ev. byte av turboKörteknik:
* RBR och GTR2 kommer slitas hårt då jag behöver träna på spårval och allmän “bankörarteknik”.Sen är nog året slut och då kommer nästa is säsong med utlovat Hårda/tjocka isar och mkt socker, skea har sonen min… Hoppas besöka SAD innan snön faller oxå för att ta tag i det som eg. är den största bromsklossen, mig själv..Men det är först nästa år som jag verkligen Tänkt träna på riktigt, kanske bör tilläggas..
Nog skrivet, hädanefter om ngra veckor/månader kanske.. så kommer bilder på hur det går..
-johan letar mekgarage
27 februari, 2007 kl. 21:13 #193160simoDeltagareJäkligt kul att du beslutat dig för att behålla kärran 🙂
Tycker dock att du ska bekymra dig mindre om bilen o dess inställningar o ge dig ut o köra istället, finns inget bättre sätt.
Dock kan jag förstå om bur känns viktigt…ngt som jag kommer skaffa inom kort!/U – hoppas att det kommer finnas tid över även i framtiden
27 februari, 2007 kl. 21:33 #193180jrabergDeltagareJäkligt kul att du beslutat dig för att behålla kärran :)Tycker dock att du ska bekymra dig mindre om bilen o dess inställningar o ge dig ut o köra istället, finns inget bättre sätt. Dock kan jag förstå om bur känns viktigt…ngt som jag kommer skaffa inom kort!/U – hoppas att det kommer finnas tid över även i framtiden
Nä, det har du fullständigt rätt i. Och som jag ältat det hela..
Men (nu kommer ursäkterna) något jag märkt vid alla 😛 tre tillfällena(och på allmän väg samt is) är att den från att ha varit understyrd standard är Grymt understyrd(logiskt med den diffen), vilket jag tycker är skitjobbigt. Skulle sätta bättre tider med legacyn känns det som.
Lite som att ha för små handskar på sig. Det känns inte bra(obalanserat). Antingen tillbaka till standard diff eller byta bak.. väljer hellre det senare, med tanke på framtiden.
Bussningarna är ganska slitna eller eg. när jag ändå hissar bilen och servar dämparna + byter bakaxel kan jag ändå byta bussningarna och passa på att se över hur hon mår..
Lättare att åka iväg till ett garage ngra timmar än att boka upp en helg för banåka just nu tyvärr..Enda som inte är slitet är turbon men den prioriterar jag inte heller. Kommer undvika “små” banor bara helt enkelt eller pilla i ettan lite oftare..
-johan
27 februari, 2007 kl. 21:40 #193102SecretAgentManDeltagareGår det inte fort nog är det bara att öka – känt knep från Stenungsund. 😀 :+
Kul att du behåller kärran, förstår funderingarna helt klart, intresset svajar, men jag är rätt säker på att man ångrar sig bittert om man skulle kränga. 🙂
Jag bistår med glada tillrop och ett och annat mektips när bakaxeln skall dit. 😉
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.