- Detta ämne har 187 svar, 19,001 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2007 kl. 19:10 #193188jrabergDeltagare
trevligt, blivande doktorand. 🙂
mja, du kanske kan koka ihop ngt raketliknande ändå, a’la göta kanal(filmen) 🙂-johan
5 mars, 2007 kl. 19:29 #193105SecretAgentManDeltagarePlus/minus femti’ meter. 😀
/OT
5 mars, 2007 kl. 20:08 #193263STIredDeltagareJepp får nog ta tag i det, måste ju ha nåt o göra på kvällarna med istället för o surfa kokardelar 😉 🙂
6 mars, 2007 kl. 12:06 #193189jrabergDeltagareJepp får nog ta tag i det, måste ju ha nåt o göra på kvällarna med istället för o surfa kokardelar 😉 🙂
Bra. du har ett år på dig ca 😀
lite grejer kom idag.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070306_001.sized.jpg
men insugsslangen till turbon som är rejält dålig(tror t.o.m att det är hål på den) fattades 🙁
Får leta upp ngt kralligare istället..bromsar följde med =):
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070306_G.sized.jpgNu ska det bara hittas garage med.. I landets garagefattigaste kommun ;(
edit. jerry, snälla säg att det ser ut som rätt grejer(?). Med min tur(som du vet) så har jag väl fått tokfel.. Tycker bromsarna ser lite klena ut 🙁
-johan
6 mars, 2007 kl. 12:20 #193163simoDeltagareSådär ja!
Blir till att handla Compomotive grejer nu då, är la enda som funkar i 16″ 🙂/U
6 mars, 2007 kl. 12:22 #193106SecretAgentManDeltagareSer karate-rätt ut! Bromsarna är betydligt större än man tror när man jämför med standardpryttlarna. 🙂
/J
6 mars, 2007 kl. 12:31 #193190jrabergDeltagareCompomotive. jo tack det skulle nog sitta fint det 🙂 var ju ngn block som ville bli av med sina, kanske passar till vinterdäcken iaf. eller nä, kanske inte. måste sälja orginalfälgarna iaf.
som vanligt är det ju en del som berörs av detta “lilla” inköp. Ligger säkert lågt, men jag har för mig att jag har 24 däck därhemma och 20 fälgar :/ varav 8 måste bort..
Har inte bestämt hur det ska ordnas, men i stort sett nya r-däck och vinterdäck kommer finnas till salu snart inkl. orginalfälgar 16″..
Tack jerry, då kan jag fokusera vidare på nästa grej (plocka hem bussningar och diverse stag och bur):)
-johan
7 mars, 2007 kl. 12:31 #193191jrabergDeltagareBursnack..
Har tittat mer eller mindre aktivt på Bur alternativ till imprezan sedan ett tag (3år ca)tillbaka. Och precis som Strat kom fram till så är utbudet begränsat och det kostar oftast mkt pengar, inte bara materialet men även frakt och ev. installation om man ska få det gjort på rätt sätt. Fullbur är bara att glömma om man inte vill plocka bort instrumentpanel innan och efter varje banträff(får ju inte kör med det på gatan)
Man ska dessutom inte blanda ihop begreppen halvbur,fullbur och båge.. fullbur vet nog alla vad det är men halvbur har jag mer tolkat som en bur med 6 fästpunkter medan en fullbur har betydligt fler och bultas/svetsas fast i främre stötd. tornen m.m..
Bågen, ja den är bara en båge bakom föraren som bultas fast i stötd. tornen bak..oftast är det denna man menar när man säger halvbur..Har kommit fram till följande alternativ:
Safety devices- de har bur och båge till imprezan(gt) men man får handla via scoobyclinic som är extremt långsamma att svara(via tel och mail) Ska försöka nå dem igen lite senare.. för priser. (ozo har en sån båge)Omp- Strat’s båge är en OMP och definitivt billigast. Däremot inte certifierad och godkänd och saknar bältessträva. Och verkar lite krånglig att ta ur och sätta in..
Jag håller på och undersöker huruvida man kan modda en sådan utan att rucka på säkerheten och få den lite mer foglig(för den stressade mektrötte) då den är favoriten just nu, om man kan modda den.Heigo- rejsa.nu’s favorit tillverkare verkar det som. Tyska prylar med tysk prislapp. Verkar såsom safetydevices grejer vara smidiga men dyra..
Varför skriver jag allt detta då?
Jo, jag hade tänkt att om det går som jag vill med omp bågen. kanske ordna med ett gruppköp av omp och tillbehör för att göra den smidig och ev. kanske ordna med pulverlack.
Eller skriva en guide med vad som behövs göras. Givetvis får man isåf. kapa och svetsa själv. Men tänkte att det kanske kunde vara skönt för folket här att få reda på om de kan stoppa in en bur eller inte.
Intresse för det finns ju, det vet jag 🙂Återkommer…
-johan
7 mars, 2007 kl. 12:54 #193255griml0ckDeltagareSåg ett väldigt snyggt o cleant burbygge på trollspeed. Tog nåra bilder på den, kan fixa fram dom ikväll.
7 mars, 2007 kl. 13:34 #193192jrabergDeltagareIntresserad.. johanr@impreza.nu är mailen min 🙂
-johan
7 mars, 2007 kl. 19:56 #193257GrusdraparnDeltagareSåg ett väldigt snyggt o cleant burbygge på trollspeed. Tog nåra bilder på den, kan fixa fram dom ikväll.
Den buren är riktigt trevlig, toksnyggt burbygge (norsk GT). Men som sagt smakar det så kostar det, en sån går loss på minst 20k, och bra blir det.
/K – dregglat över den flera gånger
8 mars, 2007 kl. 20:40 #193256griml0ckDeltagarehttp://home.astrakan.hig.se/griml0ck/bur/burbygge_01.jpg
http://home.astrakan.hig.se/griml0ck/bur/burbygge_02.jpg
http://home.astrakan.hig.se/griml0ck/bur/burbygge_03.jpgDet e nice att han har kvar baksättet. Men man kan ju undra va ett sånt bygge kostar.
8 mars, 2007 kl. 21:49 #193264STIredDeltagareDet där såg ju inte alls fel ut 🙂 Iofs instrumentbrädan får man nog kapa i lite
9 mars, 2007 kl. 21:55 #193193jrabergDeltagare😮 :9 Vill ha, det där är ju den ultimata buren ju!
Meen det lär aldrig bli ngt då den inte lär passera obemärkt i besiktningen. Lurar lite på det som ngn av er nämnt i en annan bur tråd om att ändra bilen så den kan reggas om till “ombyggd”. Men det känns som ett projekt bara det, eller är det genomförbart inom en rimlig budget?fick tag i scoobyclinic som säljer safety devices buren och det skulle landa på ca 540£ utan frakt då man fick ordna med det själv isåf.(ganska stort paket) Detta var visserligen fullburen men det känns som att det blir plenty med pengar i slutändan då man ska hitta ngn som ska svetsa det hela åxå..
Lutar mer och mer åt OMP bågen.. har inte inte hunnit kolla vidare vad för material man kan behöva då vår ena brandvägg pensionerade sig och jag blev tvungen att jobba lite hårdare 🙁
-johan
9 mars, 2007 kl. 23:06 #193265STIredDeltagareOmbyggt fordon är inte helt ogenomförbart. Det som skulle krävas ungefär är t.ex bur, annat bromssystem, andra fjäderben, ändrad bärarmsgeometri(nästan den viktigaste punkten)
Har du allt annat fast inte gör nåt åt bärarmen så kommer det inte funka. Men om du fixar bärarmen och kanske inte allt av de andra så kan det gå ändå. Fast ju mer du gör desto större chans att det funkar, dock som sagt viktigt med bärarmen. Fanns lite annat man kunde göra med som vägde lika mycket som brarmen, minns dock inte exakt vad det var, det enda jag minns är att det handlade om större grejer.
Detta enligt folk på sfro som ska ha koll på reglerna. Har pratat med två olika fått samma svar. Och då gällde min fråga en STI04 dvs helbilsgodkänd bil. Motor/drivlina fick man inte röra alls. Sen frågan är hur bra koll de på besiktningen har på reglerna.
Jag kommer försöka göra detta såfort man kan vara hemma mer än typ en månad i sträck, omöjligt hinna med allt just nu tyvär, annars hade det blivit gjort nu i vår….
/r
[font FACE=”Arial”]—————————————————————————————————————————————————
An age is called Dark, not because the light fails to shine, but because people refuse to see it.
—————————————————————————————————————————————————
I can live with the despair, it’s the hope that kills me
————————————————————————————————————————————-
I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
————————————————————————————————————————————- -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.