Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 188 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #193164
    simo
    Deltagare

      Vem var det då som var bromskloss…. 😉

      Hur mycket ska du vallsa Block? 😉 :7
      http://www.22b.com/media/evo_feb_22b_pic2.jpeg

      För att återgå, tror inte att du kommer behöva större bromsar än mig o Jerry. Tror inte det går att få tag på bättre åretruntprylar än så.

      /U

      #193165
      simo
      Deltagare

        Vem var det då som var bromskloss…. 😉

        Hur mycket ska du vallsa Block? 😉 :7
        http://www.22b.com/media/evo_feb_22b_pic2.jpeg

        För att återgå, tror inte att du kommer behöva större bromsar än mig o Jerry. Tror inte det går att få tag på bättre åretruntprylar än så.

        /U

        #193203
        jraberg
        Deltagare

          *asg* jo, men så vart det ngn annan före mig 😉 (eller tre eg.)
          Nästa vinter Måste det bara bli is!! längtar redan.. Kul att vara kaxig under tiden 😀

          Har tidigare tittat på Ap eller Alcon som sagt och ngt sånt får det bli.
          Fälgar till R-däcken har jag inte bestämt än men Compomotive ska det va och även till vinterfälgar blir det nog nåt sånt. Kumho lär åka på som gummi då jag var nöjd med prestandan.

          Projektets status just nu är i inköpsstadie av diverse stag och lite “alignment” prylar. kommer lägga upp vad det blev sen. Och tanken bakom.. Och så givetvis lite bilder när de åker på.
          Efter det tänkte jag sammanfatta tråden igen och städa bort irrelevant info.
          Budgeten ser fortfarande bra ut, konstigt nog. Trodde inte ens det skulle räcka till det mest matnyttiga. Kanske för att priser inte är desamma som när man började för 5 år sen.

          Målet är som sagt att få den som JAG vill ha den som jag sagt massor med gånger förut(men aldrig tagit mig tid att åtgärda), men jag vet åxå att har man femton lägen på en dämpare t.ex så är ca 14 helt oanvända och man kör mest runt på samma läge trots alla möjligheter..
          det får man ju ta in i beräkningarna, är ju annars lätt att falla för alla “nice” prylar som finns till GT’n “därute”.
          Den går ju svänga med ganska bra utan ngn mod alls eg.

          Båge ska bockas och svetsas och med lite tur kanske det kan gå att få i en fullbur på lagligt vis. Vore bra när jag ändå ska se över den ordentligt. Kopplingen börjar bli lite väl sliten åxå, men får se.. den läker nog med tiden som KN’s 😀

          Nu känner jag emellertid att det är mkt snack och liten verkstad så det ska bli skönt att få allt på plats och börja spara till all bensin m.m som kommer gå åt under -08.

          #193213
          jraberg
          Deltagare

            *asg* jo, men så vart det ngn annan före mig 😉 (eller tre eg.)
            Nästa vinter Måste det bara bli is!! längtar redan.. Kul att vara kaxig under tiden 😀

            Har tidigare tittat på Ap eller Alcon som sagt och ngt sånt får det bli.
            Fälgar till R-däcken har jag inte bestämt än men Compomotive ska det va och även till vinterfälgar blir det nog nåt sånt. Kumho lär åka på som gummi då jag var nöjd med prestandan.

            Projektets status just nu är i inköpsstadie av diverse stag och lite “alignment” prylar. kommer lägga upp vad det blev sen. Och tanken bakom.. Och så givetvis lite bilder när de åker på.
            Efter det tänkte jag sammanfatta tråden igen och städa bort irrelevant info.
            Budgeten ser fortfarande bra ut, konstigt nog. Trodde inte ens det skulle räcka till det mest matnyttiga. Kanske för att priser inte är desamma som när man började för 5 år sen.

            Målet är som sagt att få den som JAG vill ha den som jag sagt massor med gånger förut(men aldrig tagit mig tid att åtgärda), men jag vet åxå att har man femton lägen på en dämpare t.ex så är ca 14 helt oanvända och man kör mest runt på samma läge trots alla möjligheter..
            det får man ju ta in i beräkningarna, är ju annars lätt att falla för alla “nice” prylar som finns till GT’n “därute”.
            Den går ju svänga med ganska bra utan ngn mod alls eg.

            Båge ska bockas och svetsas och med lite tur kanske det kan gå att få i en fullbur på lagligt vis. Vore bra när jag ändå ska se över den ordentligt. Kopplingen börjar bli lite väl sliten åxå, men får se.. den läker nog med tiden som KN’s 😀

            Nu känner jag emellertid att det är mkt snack och liten verkstad så det ska bli skönt att få allt på plats och börja spara till all bensin m.m som kommer gå åt under -08.

            #193204
            jraberg
            Deltagare

              Kan inte låta bli att ge en liten snik-preview.. såhär fint blir det 😉
              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070521_G.sized.jpg

              Hämtade inspiration från aliens budgetbygge. mkt billigare än en massa tunga stålrör som ska svetsas o bockas o… 😉 :*

              edit. vinkeln på röret som går ner mot tröskeln stämmer inte riktigt.
              edit2.
              Här kommer dessutom en liten lista på vad som ligger undanplockat eller är på väg till sverige just nu och som ska på bilen i det närmaste.. MARIA.. mina bussningar?

              Parallell Fuelrail (moddad orginal)

              Whiteline:
              KLC31 (heavy duty swayb links)(Front/rear)
              KCA319M ALK RACE
              KCA414 CAMBER adj. Bolt Race
              KCA377 toe lock(låser org. toe)(bak)

              Cusco:
              Bakre fjäderbensstag OS, Bakre stag, OS-T
              Lower arm bar, fram type 1
              Lower arm bar, fram type 2
              Lower arm bar, bak type 1

              Sti
              R180 Diff med bromsar
              STi Engine Mount
              STi Pitch Stop Mount
              STi Gearbox Mount
              Powerflexbussningar runtom 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11

              Utöver det så måste insugsröret(den under insuget) bytas och diverse kopplingar och slangar i motorrummet ses över. Vill inte råka ut för läckage ngnstans igen..
              Kopplingspedalen måste justeras och skedar måste köpas, för jag har skickat alla med sockret..

              -johan

              #193214
              jraberg
              Deltagare

                Kan inte låta bli att ge en liten snik-preview.. såhär fint blir det 😉
                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070521_G.sized.jpg

                Hämtade inspiration från aliens budgetbygge. mkt billigare än en massa tunga stålrör som ska svetsas o bockas o… 😉 :*

                edit. vinkeln på röret som går ner mot tröskeln stämmer inte riktigt.
                edit2.
                Här kommer dessutom en liten lista på vad som ligger undanplockat eller är på väg till sverige just nu och som ska på bilen i det närmaste.. MARIA.. mina bussningar?

                Parallell Fuelrail (moddad orginal)

                Whiteline:
                KLC31 (heavy duty swayb links)(Front/rear)
                KCA319M ALK RACE
                KCA414 CAMBER adj. Bolt Race
                KCA377 toe lock(låser org. toe)(bak)

                Cusco:
                Bakre fjäderbensstag OS, Bakre stag, OS-T
                Lower arm bar, fram type 1
                Lower arm bar, fram type 2
                Lower arm bar, bak type 1

                Sti
                R180 Diff med bromsar
                STi Engine Mount
                STi Pitch Stop Mount
                STi Gearbox Mount
                Powerflexbussningar runtom 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11

                Utöver det så måste insugsröret(den under insuget) bytas och diverse kopplingar och slangar i motorrummet ses över. Vill inte råka ut för läckage ngnstans igen..
                Kopplingspedalen måste justeras och skedar måste köpas, för jag har skickat alla med sockret..

                -johan

                #193205
                jraberg
                Deltagare

                  ingen som gick på den lätta.. 🙂
                  såhär blev den riktiga versionen. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att prova lite snabbt. nu ska det bara köpas massa bultar och sen ska det bokas tid för svetsning/kapning etc etc
                  (mer bilder finns i galleriet, länk i signatur)

                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/DSCF1597ed.sized.jpg

                  -johan

                  #193215
                  jraberg
                  Deltagare

                    ingen som gick på den lätta.. 🙂
                    såhär blev den riktiga versionen. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att prova lite snabbt. nu ska det bara köpas massa bultar och sen ska det bokas tid för svetsning/kapning etc etc
                    (mer bilder finns i galleriet, länk i signatur)

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/DSCF1597ed.sized.jpg

                    -johan

                    #193128
                    Strat
                    Deltagare

                      Ser bra ut! Hur pass utbyggd blir bur’n? Du skrev nåt om fullbur 🙂

                      /Claes

                      #193129
                      Strat
                      Deltagare

                        Ser bra ut! Hur pass utbyggd blir bur’n? Du skrev nåt om fullbur 🙂

                        /Claes

                        #193206
                        jraberg
                        Deltagare

                          fullbur, jo i mina våta drömmar så finns den med men jag insåg att för att komma igång och få något lite snabbt så kommer jag köra med denna lösning sålänge, lite kralligare än omp-bågen och kommer monteras enl. fia och sbf regler. Den bygger på samma principer som omp bågenfast med hylsor lite varstans så man kan plocka ur den lite smidigt.

                          För den som är intresserad av att köpa samma lika(passar ju alla GT99-00 sedaner) så kan jag rita upp hur bågen ser ut och dela med mig till den som är intresserad. Sen är det bara att kontakta Guss(skicka 1:1 ritningen) och hälsa från mig. ca 3 tusen med strävor i dörrarna och bältessträva som extra tillval.
                          Billigt. Men som sagt, stora kostnaden är ju svetsningen som man helst vill överlämna åt ngn som Kan..

                          Den är dock planerad att kunna byggas ut(som alla bågar) med främre stöttor, has-skydd(ovan förare) etc.
                          Ska ringa till SBF kontakt och höra hur det ligger till och vad man kan göra för att få fullbur. I värsta fall så blir det trailerqueen, men då försvinner ju lite grejen med att ha imprezan kvar.

                          -johan

                          #193216
                          jraberg
                          Deltagare

                            fullbur, jo i mina våta drömmar så finns den med men jag insåg att för att komma igång och få något lite snabbt så kommer jag köra med denna lösning sålänge, lite kralligare än omp-bågen och kommer monteras enl. fia och sbf regler. Den bygger på samma principer som omp bågenfast med hylsor lite varstans så man kan plocka ur den lite smidigt.

                            För den som är intresserad av att köpa samma lika(passar ju alla GT99-00 sedaner) så kan jag rita upp hur bågen ser ut och dela med mig till den som är intresserad. Sen är det bara att kontakta Guss(skicka 1:1 ritningen) och hälsa från mig. ca 3 tusen med strävor i dörrarna och bältessträva som extra tillval.
                            Billigt. Men som sagt, stora kostnaden är ju svetsningen som man helst vill överlämna åt ngn som Kan..

                            Den är dock planerad att kunna byggas ut(som alla bågar) med främre stöttor, has-skydd(ovan förare) etc.
                            Ska ringa till SBF kontakt och höra hur det ligger till och vad man kan göra för att få fullbur. I värsta fall så blir det trailerqueen, men då försvinner ju lite grejen med att ha imprezan kvar.

                            -johan

                            #193136
                            LegacyLarsa
                            Keymaster

                              Det där med bur är intressant, många år sen, kommmer jag ihåg att ett företag i hedemora, monterade burar i vanliga bilar och fick det godkännt. Själv skulle det kännas mycket bättre om man hade bur, inte bara för att rulla, men även sidoskyddet blir ju bättre i bilen.

                              Din ide är bra, men det ekonomiska tillåter inte allt just nu, jag får väl skaffa det senare.

                              jag håller tummarna inför sbf-samtalet! 🙂

                              /Lars

                              #193137
                              LegacyLarsa
                              Keymaster

                                Det där med bur är intressant, många år sen, kommmer jag ihåg att ett företag i hedemora, monterade burar i vanliga bilar och fick det godkännt. Själv skulle det kännas mycket bättre om man hade bur, inte bara för att rulla, men även sidoskyddet blir ju bättre i bilen.

                                Din ide är bra, men det ekonomiska tillåter inte allt just nu, jag får väl skaffa det senare.

                                jag håller tummarna inför sbf-samtalet! 🙂

                                /Lars

                                #193217
                                jraberg
                                Deltagare

                                  Har hyrt en mekplats i ett “garage” där har den nu stått sen i aug.
                                  Tanken var att sätta igång såfort som vi sålt vårt hus..
                                  Saknar den, men har varken tid, ork eller lust att sätta igång.. Gamla bakdiffen har läckt olja och byta till den R180’n orkar jag inte just nu..
                                  Vi får se.. det är mkt(eller lite men dyra grejer) kvar som ska köpas och jag har gått och velat ett tag om man ska sälja allt istället..
                                  Vi får se.

                                  Tills dess att beslut är tagna och lusten är tillbaka så fryser jag detta projektet.

                                  -johan

                                Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 188 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.