- Detta ämne har 187 svar, 19,001 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
27 april, 2007 kl. 06:35 #193164simoDeltagare
Vem var det då som var bromskloss…. 😉
Hur mycket ska du vallsa Block? 😉 :7
http://www.22b.com/media/evo_feb_22b_pic2.jpegFör att återgå, tror inte att du kommer behöva större bromsar än mig o Jerry. Tror inte det går att få tag på bättre åretruntprylar än så.
/U
27 april, 2007 kl. 06:35 #193165simoDeltagareVem var det då som var bromskloss…. 😉
Hur mycket ska du vallsa Block? 😉 :7
http://www.22b.com/media/evo_feb_22b_pic2.jpegFör att återgå, tror inte att du kommer behöva större bromsar än mig o Jerry. Tror inte det går att få tag på bättre åretruntprylar än så.
/U
27 april, 2007 kl. 21:03 #193203jrabergDeltagare*asg* jo, men så vart det ngn annan före mig 😉 (eller tre eg.)
Nästa vinter Måste det bara bli is!! längtar redan.. Kul att vara kaxig under tiden 😀Har tidigare tittat på Ap eller Alcon som sagt och ngt sånt får det bli.
Fälgar till R-däcken har jag inte bestämt än men Compomotive ska det va och även till vinterfälgar blir det nog nåt sånt. Kumho lär åka på som gummi då jag var nöjd med prestandan.Projektets status just nu är i inköpsstadie av diverse stag och lite “alignment” prylar. kommer lägga upp vad det blev sen. Och tanken bakom.. Och så givetvis lite bilder när de åker på.
Efter det tänkte jag sammanfatta tråden igen och städa bort irrelevant info.
Budgeten ser fortfarande bra ut, konstigt nog. Trodde inte ens det skulle räcka till det mest matnyttiga. Kanske för att priser inte är desamma som när man började för 5 år sen.Målet är som sagt att få den som JAG vill ha den som jag sagt massor med gånger förut(men aldrig tagit mig tid att åtgärda), men jag vet åxå att har man femton lägen på en dämpare t.ex så är ca 14 helt oanvända och man kör mest runt på samma läge trots alla möjligheter..
det får man ju ta in i beräkningarna, är ju annars lätt att falla för alla “nice” prylar som finns till GT’n “därute”.
Den går ju svänga med ganska bra utan ngn mod alls eg.Båge ska bockas och svetsas och med lite tur kanske det kan gå att få i en fullbur på lagligt vis. Vore bra när jag ändå ska se över den ordentligt. Kopplingen börjar bli lite väl sliten åxå, men får se.. den läker nog med tiden som KN’s 😀
Nu känner jag emellertid att det är mkt snack och liten verkstad så det ska bli skönt att få allt på plats och börja spara till all bensin m.m som kommer gå åt under -08.
27 april, 2007 kl. 21:03 #193213jrabergDeltagare*asg* jo, men så vart det ngn annan före mig 😉 (eller tre eg.)
Nästa vinter Måste det bara bli is!! längtar redan.. Kul att vara kaxig under tiden 😀Har tidigare tittat på Ap eller Alcon som sagt och ngt sånt får det bli.
Fälgar till R-däcken har jag inte bestämt än men Compomotive ska det va och även till vinterfälgar blir det nog nåt sånt. Kumho lär åka på som gummi då jag var nöjd med prestandan.Projektets status just nu är i inköpsstadie av diverse stag och lite “alignment” prylar. kommer lägga upp vad det blev sen. Och tanken bakom.. Och så givetvis lite bilder när de åker på.
Efter det tänkte jag sammanfatta tråden igen och städa bort irrelevant info.
Budgeten ser fortfarande bra ut, konstigt nog. Trodde inte ens det skulle räcka till det mest matnyttiga. Kanske för att priser inte är desamma som när man började för 5 år sen.Målet är som sagt att få den som JAG vill ha den som jag sagt massor med gånger förut(men aldrig tagit mig tid att åtgärda), men jag vet åxå att har man femton lägen på en dämpare t.ex så är ca 14 helt oanvända och man kör mest runt på samma läge trots alla möjligheter..
det får man ju ta in i beräkningarna, är ju annars lätt att falla för alla “nice” prylar som finns till GT’n “därute”.
Den går ju svänga med ganska bra utan ngn mod alls eg.Båge ska bockas och svetsas och med lite tur kanske det kan gå att få i en fullbur på lagligt vis. Vore bra när jag ändå ska se över den ordentligt. Kopplingen börjar bli lite väl sliten åxå, men får se.. den läker nog med tiden som KN’s 😀
Nu känner jag emellertid att det är mkt snack och liten verkstad så det ska bli skönt att få allt på plats och börja spara till all bensin m.m som kommer gå åt under -08.
21 maj, 2007 kl. 13:22 #193204jrabergDeltagareKan inte låta bli att ge en liten snik-preview.. såhär fint blir det 😉
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070521_G.sized.jpgHämtade inspiration från aliens budgetbygge. mkt billigare än en massa tunga stålrör som ska svetsas o bockas o… 😉 :*
edit. vinkeln på röret som går ner mot tröskeln stämmer inte riktigt.
edit2.
Här kommer dessutom en liten lista på vad som ligger undanplockat eller är på väg till sverige just nu och som ska på bilen i det närmaste.. MARIA.. mina bussningar?Parallell Fuelrail (moddad orginal)
Whiteline:
KLC31 (heavy duty swayb links)(Front/rear)
KCA319M ALK RACE
KCA414 CAMBER adj. Bolt Race
KCA377 toe lock(låser org. toe)(bak)Cusco:
Bakre fjäderbensstag OS, Bakre stag, OS-T
Lower arm bar, fram type 1
Lower arm bar, fram type 2
Lower arm bar, bak type 1Sti
R180 Diff med bromsar
STi Engine Mount
STi Pitch Stop Mount
STi Gearbox Mount
Powerflexbussningar runtom 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11Utöver det så måste insugsröret(den under insuget) bytas och diverse kopplingar och slangar i motorrummet ses över. Vill inte råka ut för läckage ngnstans igen..
Kopplingspedalen måste justeras och skedar måste köpas, för jag har skickat alla med sockret..-johan
21 maj, 2007 kl. 13:22 #193214jrabergDeltagareKan inte låta bli att ge en liten snik-preview.. såhär fint blir det 😉
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/20070521_G.sized.jpgHämtade inspiration från aliens budgetbygge. mkt billigare än en massa tunga stålrör som ska svetsas o bockas o… 😉 :*
edit. vinkeln på röret som går ner mot tröskeln stämmer inte riktigt.
edit2.
Här kommer dessutom en liten lista på vad som ligger undanplockat eller är på väg till sverige just nu och som ska på bilen i det närmaste.. MARIA.. mina bussningar?Parallell Fuelrail (moddad orginal)
Whiteline:
KLC31 (heavy duty swayb links)(Front/rear)
KCA319M ALK RACE
KCA414 CAMBER adj. Bolt Race
KCA377 toe lock(låser org. toe)(bak)Cusco:
Bakre fjäderbensstag OS, Bakre stag, OS-T
Lower arm bar, fram type 1
Lower arm bar, fram type 2
Lower arm bar, bak type 1Sti
R180 Diff med bromsar
STi Engine Mount
STi Pitch Stop Mount
STi Gearbox Mount
Powerflexbussningar runtom 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11Utöver det så måste insugsröret(den under insuget) bytas och diverse kopplingar och slangar i motorrummet ses över. Vill inte råka ut för läckage ngnstans igen..
Kopplingspedalen måste justeras och skedar måste köpas, för jag har skickat alla med sockret..-johan
22 maj, 2007 kl. 15:38 #193205jrabergDeltagareingen som gick på den lätta.. 🙂
såhär blev den riktiga versionen. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att prova lite snabbt. nu ska det bara köpas massa bultar och sen ska det bokas tid för svetsning/kapning etc etc
(mer bilder finns i galleriet, länk i signatur)http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/DSCF1597ed.sized.jpg
-johan
22 maj, 2007 kl. 15:38 #193215jrabergDeltagareingen som gick på den lätta.. 🙂
såhär blev den riktiga versionen. Kunde inte hålla mig utan var tvungen att prova lite snabbt. nu ska det bara köpas massa bultar och sen ska det bokas tid för svetsning/kapning etc etc
(mer bilder finns i galleriet, länk i signatur)http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album494/DSCF1597ed.sized.jpg
-johan
22 maj, 2007 kl. 17:26 #193128StratDeltagareSer bra ut! Hur pass utbyggd blir bur’n? Du skrev nåt om fullbur 🙂
/Claes
22 maj, 2007 kl. 17:26 #193129StratDeltagareSer bra ut! Hur pass utbyggd blir bur’n? Du skrev nåt om fullbur 🙂
/Claes
22 maj, 2007 kl. 17:50 #193206jrabergDeltagarefullbur, jo i mina våta drömmar så finns den med men jag insåg att för att komma igång och få något lite snabbt så kommer jag köra med denna lösning sålänge, lite kralligare än omp-bågen och kommer monteras enl. fia och sbf regler. Den bygger på samma principer som omp bågenfast med hylsor lite varstans så man kan plocka ur den lite smidigt.
För den som är intresserad av att köpa samma lika(passar ju alla GT99-00 sedaner) så kan jag rita upp hur bågen ser ut och dela med mig till den som är intresserad. Sen är det bara att kontakta Guss(skicka 1:1 ritningen) och hälsa från mig. ca 3 tusen med strävor i dörrarna och bältessträva som extra tillval.
Billigt. Men som sagt, stora kostnaden är ju svetsningen som man helst vill överlämna åt ngn som Kan..Den är dock planerad att kunna byggas ut(som alla bågar) med främre stöttor, has-skydd(ovan förare) etc.
Ska ringa till SBF kontakt och höra hur det ligger till och vad man kan göra för att få fullbur. I värsta fall så blir det trailerqueen, men då försvinner ju lite grejen med att ha imprezan kvar.-johan
22 maj, 2007 kl. 17:50 #193216jrabergDeltagarefullbur, jo i mina våta drömmar så finns den med men jag insåg att för att komma igång och få något lite snabbt så kommer jag köra med denna lösning sålänge, lite kralligare än omp-bågen och kommer monteras enl. fia och sbf regler. Den bygger på samma principer som omp bågenfast med hylsor lite varstans så man kan plocka ur den lite smidigt.
För den som är intresserad av att köpa samma lika(passar ju alla GT99-00 sedaner) så kan jag rita upp hur bågen ser ut och dela med mig till den som är intresserad. Sen är det bara att kontakta Guss(skicka 1:1 ritningen) och hälsa från mig. ca 3 tusen med strävor i dörrarna och bältessträva som extra tillval.
Billigt. Men som sagt, stora kostnaden är ju svetsningen som man helst vill överlämna åt ngn som Kan..Den är dock planerad att kunna byggas ut(som alla bågar) med främre stöttor, has-skydd(ovan förare) etc.
Ska ringa till SBF kontakt och höra hur det ligger till och vad man kan göra för att få fullbur. I värsta fall så blir det trailerqueen, men då försvinner ju lite grejen med att ha imprezan kvar.-johan
22 maj, 2007 kl. 22:53 #193136LegacyLarsaKeymasterDet där med bur är intressant, många år sen, kommmer jag ihåg att ett företag i hedemora, monterade burar i vanliga bilar och fick det godkännt. Själv skulle det kännas mycket bättre om man hade bur, inte bara för att rulla, men även sidoskyddet blir ju bättre i bilen.
Din ide är bra, men det ekonomiska tillåter inte allt just nu, jag får väl skaffa det senare.
jag håller tummarna inför sbf-samtalet! 🙂
/Lars
22 maj, 2007 kl. 22:53 #193137LegacyLarsaKeymasterDet där med bur är intressant, många år sen, kommmer jag ihåg att ett företag i hedemora, monterade burar i vanliga bilar och fick det godkännt. Själv skulle det kännas mycket bättre om man hade bur, inte bara för att rulla, men även sidoskyddet blir ju bättre i bilen.
Din ide är bra, men det ekonomiska tillåter inte allt just nu, jag får väl skaffa det senare.
jag håller tummarna inför sbf-samtalet! 🙂
/Lars
4 november, 2007 kl. 11:05 #193217jrabergDeltagareHar hyrt en mekplats i ett “garage” där har den nu stått sen i aug.
Tanken var att sätta igång såfort som vi sålt vårt hus..
Saknar den, men har varken tid, ork eller lust att sätta igång.. Gamla bakdiffen har läckt olja och byta till den R180’n orkar jag inte just nu..
Vi får se.. det är mkt(eller lite men dyra grejer) kvar som ska köpas och jag har gått och velat ett tag om man ska sälja allt istället..
Vi får se.Tills dess att beslut är tagna och lusten är tillbaka så fryser jag detta projektet.
-johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.