SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tips inför kamremsbyte?

• Detta ämne har 9 svar, 1,026 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av MickeM.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Tjoh!

(GT99 2.0 Turbo)
    Nu har det gått 4 år. Då ska man byta kamrem står det i serviceboken. Nu är det ju inte jag som skall byta den, utan en Subaru-verkstad. Men jag skall vara med och kika och tryna lite. Grejen är den att killen inte har mekat på just en turbo-Impreza tidigare. Vad bör man tänka på?

/MickeM

Imp
    Deltagare

att ha med sig plånboken?:)

nää vet inte riktigt. jag skall också byta den nu men jag låter en annan firma en subaru värkstad göra detta så priset går ner lite.

Mange
    Deltagare

Byt rullarna när du ändå är igång. Dom kostar lite. Men dom är billiga jämfört med ett motorras.

Jag lämnade in min på en icke subaru verkstad och betalde 1200kr för jobbet + delar.

Jag har lite fina bilder som jag kan ladda upp när jag kommer hem ikväll

/Mange

MickeM
    Deltagare

Rullarna? Ok, tack! Bilder? Jo gärna!
    Mer tips före ett byte? Nån?

/MickeM

Mange
    Deltagare
    MickeM
    Deltagare

Verkstaden tyckte inte jag behövde byta rullor/trissor än, den har bara gått 55.000km. !?

/MickeM

MickeM
    Deltagare

Nu är remmen bytt samt nån rulla. 3,5h senare var man på vägen igen. Dyra delar, men vad gör man… Får trösta sig med att det är långt till nästa dyrservice. Tack för bilderna! Ett bra komplement! Kylaren behövde man inte slita ur, som tur var!

/MickeM

Rogga
    Deltagare

SKa man bytta kamrem redan då?

Vad kostade det för dig nu då?

Mange
    Deltagare

Om du hoppar övar att byta rullarna så går det på 2400k inkl jobb

/Mange

MickeM
    Deltagare

Kamremmen ska bytas efter 4 år! Så det var nästan på dagen. Bytte inte alla rullor (bara en), trissor och spännare, allt fungerade som det skulle än och lät bra. Pris! 545 euro 🙂 för allt.

/MickeM

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.