Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44620
    Fransson
    Deltagare

      Trodde det bara var USA importer som hade 300 kusar orginal.Samma i Litauern då asså?/Lake

      ja enligt killen jag snackade med, han var bara här på utbildning.
      //Nicke

      #44621
      Igge
      Deltagare

        Mitt favoritämne 😀

        MY05 PSE II – Ändringar från MY04 PSE
        ————————————-

        Ny framdiff, Mekanisk isf Suretrac

        Ytterligare en sensor till för DCCD (Yaw om inte minns helt galet)

        Annan momentkvot för DCCD, 65:35 isf 60:40 (gick tillbaks till 61:39 2006)

        Ny framvagnsgeometri (Samma som JDM SpecC, 2cm längre hjulbas, mer caster)

        Nya stötdämare (ger tyvärr tillsammans med nya geometrin lite mindre max neg. camber)

        Nya kraftigare länkarmar bak

        Pillowball krängningshämmarlänkar (fram och bak)

        Breddade bakskärmar med plastlist (se nästa punkt)

        8″ fälgar isf 7,5″ (avsett för 235x45R17 men leverades i europa med 225x45R17)

        Ny inredning

        Röda STi märken isf rosa (hrmmmm….)

        Annars så skiljer det inte så mycket på PSE och PSE II 😀

        (med reservation att jag glömt något)

        *edit* förutom kraftigare hjullager och annat bultmönster som redan nämnts */edit*

        Bra med en lista på skillnaderna då jag går i planer på att skaffa en blobeye.

        Men…

        Dessa skillnader… Är det något man märker av mycket? Är det värt extra pengar?
        Märker man av den nya framdiffen, ökade castern och DCCD skillnaderna?

      Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.