SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Tips på vinterfälgar?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Koffe
    Keymaster

Jag blev lite ledsen i ögat när vinterfälgarna kom på kokaren… 16″ är inte snyggt ;(

På sommaren rullas det på 18″ Ultralite Spec Gold (Hoppas det är OK att låna en bild ur galleriet. Det är alltså WRXen i förgrunden det handlar om).

Såhär på vintern skulle jag alltså vilja ha nåt annat än de mångekrade 16-tummarna jag rullar på nu.
      Önskemål:
      5-6 tjocka ekrar (lätt att hålla rent + döljer mina taniga skivor lite =)
      Mörk färg (antracit/grå/gunmetal(?)/svart(??) (så inte all smuts syns så väl)
      17×7.5 känns väl rätt lagom till vintern… Bultmönster 5×100.
      Inte så fasligt dyra, de ska ju trots allt rulla på äckelsaltade Sthlmsvägar.

Ser framför mig nåt i stil med TE37 😛 eller Rota GTR :7, men till ett lite beskedligare pris 😉

Har vi några förslag?

MVH
      //Koffe

NickeH
      Deltagare

Tänk på att 17″ vinterdäck kostar minst 2000kr styck.

andreaswrx
        Deltagare

Tänk på att 17″ vinterdäck kostar minst 2000kr styck.

öö från 615.10:- för 2000 får du ett 17 tums michelin vinterdäck för! http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?suchen=Ordern&cart_id=62595371.121.31394&ranzahl=4&Breite=225&Quer=45&Felge=17&Speed=Q&Transport=P&F_F=&dsco=121&sowigan=Wi&Achse=&kategorie=6&sort_by=preis

NickeH
          Deltagare

Ursäkta mig, jag menade ett bra vinterdäck. Du får inga Michelin däck för 615kr.

Länken visade på dessa:
            Triangle Snow Lion
            225/45 R17 94H XL *
            endast 615,10 SEK

dessa skulle jag inte sätta på min bil, men jag bor ju i norra norrland. det funkar kanske om man bor längre söderut med mindre snö och is.

Mina 205/50 16″ nokian hakkapelitta RSI däck kostade 1600kr styck, bra däck är inte billiga. Det var vad jag ville säga inte att det inte finns billiga däck.

Koffe
            Keymaster

Självklart kostar vinterdäck mer i 17″ än i 16″, oavsett fabrikat… Men nu var det ju inte det tråden handlade om =)

Tycker bara det är lite trist med den mentalitet som verkar finnas att en sommarbil är helt OK att lägga pengar på, men på vintern får den gärna se ut som skit. Personligen tycker jag det är en fröjd att 90% av alla bilar man ser på sommaren nu för tiden har LM-fälgar. Men så fort vintern kommer så rullar 90% på plåt…

Själklart är det en penningfråga. Långt ifrån alla vill köpa ett par shyssta fälgar och sen köra med dem på saltade vägar. Jag tycker inte heller det känns kul, men är nog beredd att göra så ändå (beroende på vad jag hittar).

Nån som har erfarenhet av Natsuko Racepart förresten? Hittade deras sida på nätet där de säljer ROTA till grymma priser. 17″ för 6500:- levererat till dörren känns svårslaget?

MVH
              //Koffe

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.