Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22427
    .zip
    Deltagare

      Vet inte riktigt om denna tråd ska ligga i Allmänna forumfrågor eller Allmänna hemsidefrågor, det får någon annan bestämma.

      Det jag saknar på detta forum/sida är ett Gör-det-själv avdelning.
      Registrerade personer får chansen att lägga upp “mekar tips” med bilder och utförlig beskrivning, och innan guiden hamnar i Gör-det-själv avdelningen så måste någon högre uppsatt godkänna guiden.
      Ta en titt på http://www.autopower.se/ så förstår ni hur jag menar. Klicka på Gör-det-själv i vänster hörn.

      På detta sätt slipper vi 10 trådar om samma fråga som många här på forumet störs sig på.

      Vad tycker ni andra?

      //.zip

      #191766
      kamikaze
      Deltagare

        Jag tycker det låter som en jättebra idé.

        #191761
        syke
        Deltagare

          Jo, något sådant har diskuterats förr .. jag var precis ut till bilen och fotade lite, får se om det går att knåpa ihop något test kanske 🙂

          #191762
          syke
          Deltagare

            Har funderat lite nu över hur strukturen skulle kunna se ut, vad tror ni om detta:

            Först väljer man kaross – (stoneage/newage)
            Sedan kategori på guiden (belysning, interiör, motor, etc.)
            Sen får man en lista på guider under den kategorin. Från denna lista väljer man sedan det man vill göra.

            Varje guide innehåller sedan:
            Rubrik
            Objekt i guiden (alltså exakt biltyp)
            Årsmodell
            Högerstyrd / Vänsterstyrd
            Vem som skrev guiden
            Svårighetsgrad (1 till 3)
            Datumet guiden skrevs
            Innehållet i guiden med bilder och allt.

            Är det något vitalt som jag missat?

            Kan någon göra en logisk / lämplig lista över vilka olika kategorier guiderna ska sparas i, ex:
            Interiör
            Chassi
            Belysning
            El
            Bränslesystem
            Motor
            Drivlina
            Bromssystem
            Hjul
            Övrigt

            Det kanske inte bör vara allt för många kategorier .. ?

            #191764
            Sasse
            Deltagare

              Detta låter som en riktigt bra idé. Lär sig folk att direkt leta efter tips på detta sätt vore det ju kanon.
              Bra upplägg Syke. Men ska användaren själv få ange svårighetsgrad? Det blir ju fel om SAM skall ange svårighetsgrad på ett lådbyte.. “Äh, det blir en 1:a, tog ju bara 45 minuter” 😉

              #191763
              syke
              Deltagare

                Hehe, vet inte riktigt hur man ska göra med att lägga upp guiderna. Kanske att folk får skriva dom och skicka text och bilder till någon / några som har rätt att lägga upp nya guider. Dessa personer korrekturläser, sätter svårighetsgrad och kollar allmänt så guiden är ok. Bör väl dock vara ganska kunniga personer 🙂

                Eller så skiter man helt i svårighetsgrad.

                #191765
                .zip
                Deltagare

                  När det gäller svårhetsgraden så får man bara tänka sig tillbaka i tiden. Alla har vi varit en vanlig “svensson” mekare så det är bara att sätta sig in i deras pos.

                  Jag skulle gärna få höra åsikter från moderater eller dylikt (förutom syke), eftersom det bör vara någon kunnig som går igenom alla guider.
                  Själv skulle jag föredra jerry eller någon annan som kan impreza in till sista skruven 🙂 men det kan bli lite extra arbete med det.

                  //.zip

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.