Hej, nu skulle jag vilja få er hjälp och erfarenheter på nedanstående fundering jag har: jag har nyss köpt en ny Subaru Forester, och undrar om någon vet varför tomgången ibland är 800v/min resp 1000 v/min, jag förstår inte varför det är olika, varje gång jag slår av motorn så startar den med 800v/min, men sedan kan den ändra sig och ha 1000v/min, någon som vet??
Hej, nu skulle jag vilja få er hjälp och erfarenheter på nedanstående fundering jag har: jag har nyss köpt en ny Subaru Forester, och undrar om någon vet varför tomgången ibland är 800v/min resp 1000 v/min, jag förstår inte varför det är olika, varje gång jag slår av motorn så startar den med 800v/min, men sedan kan den ändra sig och ha 1000v/min, någon som vet??
Tacksam för svar
/oh
Ändrar du belastningen på generatorn något eller har du ACn på?
Hej och tack för svaret, jag har nog AC på ibland, men ska den ändra varvtalen, det har ingen av mina tidigare bilar gjort, är det vanligt hos er som har Subaru?
/oh
Har nog observerat samma sak med varierande tomgång men jag har tänkt att det är normalt med olika driftsförutsättningar. AC är väl t ex av precis när du startar men går igång efter ett tag?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.