• Detta ämne har 6 svar, 1,585 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av oneman.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33486
    Olof Herko
    Deltagare

      Hej, nu skulle jag vilja få er hjälp och erfarenheter på nedanstående fundering jag har: jag har nyss köpt en ny Subaru Forester, och undrar om någon vet varför tomgången ibland är 800v/min resp 1000 v/min, jag förstår inte varför det är olika, varje gång jag slår av motorn så startar den med 800v/min, men sedan kan den ändra sig och ha 1000v/min, någon som vet??

      Tacksam för svar
      /oh

      #275621
      Igge
      Deltagare

        Hej, nu skulle jag vilja få er hjälp och erfarenheter på nedanstående fundering jag har: jag har nyss köpt en ny Subaru Forester, och undrar om någon vet varför tomgången ibland är 800v/min resp 1000 v/min, jag förstår inte varför det är olika, varje gång jag slår av motorn så startar den med 800v/min, men sedan kan den ändra sig och ha 1000v/min, någon som vet??

        Tacksam för svar
        /oh

        Ändrar du belastningen på generatorn något eller har du ACn på?

        Låter dock som stor skillnad iofs

        #275625
        Olof Herko
        Deltagare

          Hej och tack för svaret, jag har nog AC på ibland, men ska den ändra varvtalen, det har ingen av mina tidigare bilar gjort, är det vanligt hos er som har Subaru?
          /oh

          #275622
          Igge
          Deltagare

            tomgången ändras 50 rpm enligt ECUn på min bil. Därför 200rpm låter mycket.

            Men det är ju lätt att kolla om det beror på det

            #275626
            Olof Herko
            Deltagare

              Ja nog är det märkligt, skulle vara intressant och höra om någon mer som har Subaru med diselmotor får den här effekten??

              #275623
              Igge
              Deltagare

                Testat om problemet uppstår utan ac?

                #275624
                oneman
                Deltagare

                  Har nog observerat samma sak med varierande tomgång men jag har tänkt att det är normalt med olika driftsförutsättningar. AC är väl t ex av precis när du startar men går igång efter ett tag?

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.