Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #992
    johboy01
    Deltagare

      hejsan, tänkte bara höra om det sitter en fartspärr i WRX modellen? (det lär det göra) eftersom att min bara kommer upp i 240km/h mätarfart trots att det är mer kraft i den än orginal WRXen. Varvtalet på motorn är ju inte hellet sådär hiskelig hög ca 5000 5500rpm vid 240km/h mätarfart, inte för att jag behöver köra fortare än vad den redan går… är bara nyfiken på om det sitter nått i som hindrar bilen från att går fortare 😀

      kul att veta att en v40 med nått chip är snabbare än din impreza med massa mer kraft i motorn på motorvägen :+

      Kör sakta på vägarna! 😀 /Johan

      #41707
      AK_Impreza
      Deltagare

        imprezorna är väl inte direkt kända för sina toppfarter, det är ju nm och accet man vill åt 🙂 och dom sköna vinteregenskaperna…ang spärren så vet jag inte…

        #41711
        johboy01
        Deltagare

          självklart är det så…
          man köper inte imprezan för att åka i höga hastigheter, ändå tycker man att den borde gå betydligt snabbare när man ser hur mycket vissa personer trimmar bilen… t.ex verkar inte 265hästar och 330hästar på en sti skilja så många km/h… likaså på WRXen… GT modellen har jag ingen aning om då jag inte testat den

          /Johan

          #41708
          specialized
          Deltagare

            Varken GT/WRX eller STI har några toppfartsspärrar vad jag vet.
            Möjligtvis de som är importerade från Japan, där de är spärrade till 180 km/h.

            Men iom. att man måste ? (tror jag) mappa om dem för att köra på bensinen vi har här, så försvinner troligtvis den spärren med.

            / Mattias

            #41699
            LegacyLarsa
            Keymaster

              Får tänka på att aerodynamiken är inte på plussidan med våra bilar, de är byggda för att gå i rally…

              /Lars

              #41701
              Blocken
              Deltagare

                Kan bekräfta att original MY03 STi gör 244km/h GPS-fart*, mao samma som fabriken uppger 🙂

                /Black

                *givetvis testat på tillåten väg

                Min STi

                #41712
                johboy01
                Deltagare

                  Kan bekräfta att original MY03 STi gör 244km/h GPS-fart*, mao samma som fabriken uppger :)/Black*givetvis testat på tillåten vägMin STi

                  hmm nu behöver vi bara en Sti med ca 350häst som kan testa toppfarten 😀

                  … så att vi kan jämföra 😛

                  tack för alla svar /Johan

                  #41698
                  Strat
                  Deltagare

                    Om utväxlingen tillät det 😉

                    #41702
                    arikesti
                    Deltagare

                      Min 02 STI har en spärr vid 250 Kmh. Det är inte roligt första gången den slår in. Jag trodde att motorn skar vi den hastigheten 😮

                      #41709
                      specialized
                      Deltagare

                        Min 02 STI har en spärr vid 250 Kmh. Det är inte roligt första gången den slår in. Jag trodde att motorn skar vi den hastigheten 😮

                        Din har det men inga andras..konstigt 😮 😉

                        / M

                        #41703
                        arikesti
                        Deltagare

                          Ja.
                          Den bryter tändningen när mätaren visar ca 260 vilket jag antar är närmare 250 på riktigt. Jag ringde JRM som har satt in Ecutek 3 när jag upptäckte detta och dom sa att dom kan ta bort den nästa gång jag har vägarna förbi. Nu åker jag inte i Tyskland så ofta längre så behovet av att ta bort spärren har minskat.

                          #41710
                          specialized
                          Deltagare

                            Ok,låter konstigt tycker jag. Det är inte varvstoppet du går på då ?

                            / M

                            #41704
                            arikesti
                            Deltagare

                              Nä det är inte varvstoppet. Jag kommer inte ihåg vad varvtalet är vid den hastigheten men jag kommer ihåg att det var en bit kvar till “röda” området. Det är helt klart en fartspärr som går in på ca 250 Kmh.

                              #41700
                              Wiklundh
                              Deltagare

                                Bra att veta.
                                Inte så roligt att få det som øverraskning i 250 blås.
                                Nu ska man væll ha skapligt trimmad STI om man ska kænna någon hård “broms” vid 250km/h.
                                Hade din STI mycket kvar att ge nær stoppet gick i arikesti?

                                #41705
                                arikesti
                                Deltagare

                                  Nää inte mycket, jag har ofta last i bilen som tyngde ner. Uppskattar att det fanns max 10 Kmh kvar att ge.
                                  Jag hade en GT förr som gick bättre trots mindre Hk. Men dom e ju lättare. Och ingen spärr. Gtn var ytterst trevlig att blåsa om kokainslädar å annat tyskt skräp med när deras spärrar slog i. Vilka miner när dom blev omkörda av en japanare }(

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.