SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Toyo Proxes…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Wehlin
    Deltagare

Någon som har kört på dessa däcken på en Impreza GT..??
      Erfarenheten..?
      Ska vara i 17″

Mats
      Deltagare

Jag kör på Proxes T1-S i 215/40-17 på min GT (type R) och är kanon nöjd. Har inte kört bana med dem så där kan jag inte ge dig synpunkter men inspirerad gatkörning duger de bra till. Inte de tystaste däcken men inte överdrivet högljudda heller. I blött är de nästan oslagbara tycker jag. Mycket bra grepp och släpper mjukt nr man närmar sig gränsen.

Jag är mycket nöjd med dem. Nu har det ju kommit en ny modell som heter T1-R men dem har jag inte kört med. Där kan säkert nån anna svara.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Wehlin
        Deltagare

Det är precis den dimensionen jag har tittat på och samma modell på däck.

Tackar för svaret..!!!

Desen
          Deltagare

Jag kör på Proxes T1-R
            Mycket nöjd.
            Läs denna tråd http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=4472&mesg_id=4472&page=

/Andreas, Skåne, (som iaf använder sökfunktionen ibland 😉 )
            Blå GT -99

Chewie
            Deltagare

Det är bra däck! Det kan jag intyga.
              Om man ska se om man hittar något negativt så är det väl att det är klena kanter. Skulle varit mer förstärka tycker jag, kolla på bilden så förstår du vad jag menar…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Storms-Bilder/PICT0222.jpg

specialized
              Deltagare

KÖr också på T1R med dimension 205/40/17 Är också väldigt nöjd med dem nu.
                Hade problem med dem i början, de kändes väldig ostabila. Det blev dock helt bra när jag sänkte kalltrycket från 2,7 till 2,2 bar.
                Lite konstigt kanske då mina gamla T1S kördes på 2,7-2,8 utan problem

Om du söker på http://www.rejsa.nu så kan du läsa att de har en ganska klen stomme, vilket gör de ganska mjuka precis som Chewie säger.

Skulle jag byta däck i dag så hade jag kollat på tex. Bridgestone Potenza RE050 som har en mycket stabilare stomme.

Oscar
                Deltagare

Fick mina T1-R med dimensionen 205/45 17 för någon månad sedan. Fungerar utan problem.
                  Beställde från däckonline, de hade 8 veckors leveranstid men det blev billigt. 1072:- + en hundring för montering och balansering.

IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

T1,R 215/35-18 :+ :+ :+ Passar oxå. Sitter som gjutet.
                    Ett riktigt bra däck. Har åkt halva sommaren på dom

tendency
                    Deltagare

Jag är helt klart nöjd med mina Proxes T1-S (225/35-18). Tycker dom är rätt tysta och fina att köra med på de flesta underlag. Men jag har heller inte kört på bana, så hur de beter sig där vet jag inte.

Impreza GT sedan 1999

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.