SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Toyo R888 235or på en STI 05

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

Tjo!

Vill verkligen inte handla fel däck så måste kolla med er som har lite mer koll. Kan de funka att handla Toyo R888or i storleken 235/45-17 ? Grejen är ju att de däcken är i overall width (bredd) 242mm enligt Toyo och de är ju nästan lite väl brett på en 8″ bred fälg va? Toyo har skrivit ”standard rim” = 8″.De funkar ju kanske men hur är det med skärmarna då ? Sväljer de så breda däck?

Några andra R-däck som kan finnas i denna storleken ? Jag är rätt öppen för förslag så länge de är beprövat och rätt i kurs 🙂 Dunlop Direzza var de svårt att få tag på.

Tacksam för svar

mvh A

simo
      Deltagare

Om inte minnet sviker mig helt så var de 235 som Raul kör med, dessa tog i skärmkanten lite så att han var tvungen att höja bilen.

På R-däck skulle iaf jag vilja ha en lite för bred fälg istället för tvärt om så det blir ”rätt” under belastning.

/U

Lefty
        Deltagare

Sant, jag hade 215/45-17 som satt på 7″ fälg på förra bilen o de blev lite knas när de svängde då däcken var bredare än 215.

Tar de i skärmarna så lär jag bli galen 🙂

225/45ZR17 är nog bättre size då :9

rallymarkus
          Deltagare

jag har ju 225:0r på min o jag har aldrig fått dom o ta i.. men du har väl bredare orig fälgar på 05:an.

specialized
            Deltagare

Samma för mig, körde på Toyo T1 S 215/40/17 på 7 ” fälg. Inga problem.
              Bytte i fredags till en uppsättning begagnade Pirelli 215/45/17 som jag hade liggandes

Blev som att åka på vinterdäck igen 🙁 Däcket kränger på fälgen som f-n. Bredden på slitbanan måste variera KRAFTIGT mellan de olika tillverkarna.

Nu blir det till att beställa T1 R i 205/40/17 för att vara på säkra sidan.

Mvh.Mattias – som vill ha helt platta sidewalls

—————————————
              Efternamnen på mina flickvänner är
              —————————————
              Jpg ,wmv och mpg 😉
              —————————————

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.