SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt tragist :'(

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    maco_108
    Deltagare

hejsan´!
      nu e det så att blixt halken kom igår kväll (i stockholm i alla fall)
      ute å glider med bilen, kommer i en kurva där sitter en katt dom jag vejjar för får sladd helt plötsligt står ett träd i vägen.
      Med andra ord bilen är = skrot 🙁
      tillbringa halva natten på sjukan men klara mig lindrit med lite smärtor i naken men ingen större fara!
      Det första jag gjorde när jag kom hem var att leta ny bil sj klart :D!
      för nu kan jag inte släppa denna underbara bil!
      får hoppas på att försäkringen täker allt som dom borde göra då jag har hel försäkring!
      men e som sakt ute efter en ny och undrar lite saker.

De högerstyrda subarusarna är det lätt att konvertera dom till vänsterstyrda vid ett senare tillfälle?!
      lr är det ett extremt jobb att utföra?!

då ekonomin e lite kinkig just nu och dom högerstyrda e lite billigare så va tanken riktad till en sådan!

e då ute efter en 99-00 men vet inte ricktigt hur jag skall göra!

någon som har lite tips?

mvh marcus

p.s. ursäkta den kassa stavningen men har dyselexi d.s

Klasagasa
      Deltagare

Beklagar skrotningen! Hoppas allt år lugnt med nacken!?

Att köra högerstyrt är en vanesak och jag skulle inte ha några problem att köra dagligen med en högerstyrd. Dock om du skulle bygga om från höger- till vänsterstyrd så blir det nog både dyrt och tidskrävande. Detta är iallafall min uppfattning, rätta mig om jag har fel!

Lycka till med nya bilen och undrar du över import

http://www.pistonheads.com

och sedan…

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=7796&mesg_id=7796&page=

//Klasagasa – kör högerstyrt

maco_108
        Deltagare

tackar, fast det e klart det värker lite i nacken men det e ingen större fara va nån sträkning i musklerna sa dom på sjukan, går nog över om några dagar :D!

jo ringde en polare som hålt på mycket med bilar han sa åt mig att INTE byta från höger till vänster utan att jag skulle vänja mig med höger då istället tills jag har råd igen med en vänster styrd :D:P!

men e det några tips man ska tänka på vid import på egen hand!
          fick höra av min far att det e många samt en del av hans vänner som blivit lurade när dom har köpt import bilar.!

mvh marcus

p.s. såg nu att det fans lite tips om import på länken, men kanske fins nån mer person som har nått extra? d.s.!!

larsallan
          Deltagare

Tänk på att om du importerar så blir det en kostnad på ca 20 tusen för mappning om du tar en 99-00. Japan bilarna är mappade för 100RON bensin orginal. Sen får du garanterat inte med några vinterdäck och en rostskyddsbehandling är bäst att kosta på sig.

Mats
            Deltagare

Sist jag kollade så klarade man sig runt 10tkr sträcket för en ommappning. Ecutek eller Unichip skulle jag satsa på. Se till att den som mappar vet vad han pysslar med bara.

Ett tips kan vara http://www.atechmotor.se
              Be o få prata med Per så ska du se att det mesta löser sig med mappningen.

Mats
              Type R ’99

maco_108
              Deltagare

ok satt och kollade lite från tyskland också :D:P
                va inte farligt dyrt där!
                men vilka fantasi priser vissa har (även här i sverige)!
                hitta en fin ferrari också man kanske ska satsa på en sådan :D:P nä skämt och sido!
                även fast jag e rätt ny inom bilar har jag hunnit testa en del,
                och tycker helt klart att subarun e bland det finaste jag har kört,
                och nej jag sägger inte bara det för att jag skriver i ett forum just om subaru utan för att det värkligen e så, annars skulle man ju inte sitta här hehe 😉
                aja jag får hoppas att försäkringen betalar ut och att jag kan köpa mig en ny 😀 alltenatift att dom lagar den som jag tror dok blir svårt :'(
                men men!

om det e nån som har mer tips lr vet nån som skall sälja kan dom ju alltid hojta till :D!

mvh marcus

nukem
                Deltagare

Världens lyckligaste katt ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.