SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt trasig sidospegel.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    nyll1
    Deltagare

Någon har knäckt min vänstra sidospegel (eller ett fult ansikte som speglat sig i den..). Det är alltså bara glaset som e knäckt, något man fixar själv eller är det mycket bök? GT 00:a.

mvh,
      nyll1

;(

Blocken
      Deltagare

Ett halvnytt glas finns säkert på skroten, byter gör man själv 🙂

/Black

Min STi

nyll1
        Deltagare

skulle spegeln från en ´98 passa utan strul på en 00:a?

//
          Daniel

SecretAgentMan
          Deltagare

00:an har lackat skal, det har inte de äldre modellerna…jag skulle kanske ta en enklare väg ut, försök få en glasmästare att snida till ett nytt glas och fäst med elak dubbelhäftande tejp (finns speciell tejp till badrumsspeglar att handla på välsorterade bygghandlare).

/J

nyll1
            Deltagare

00:an har lackat skal, det har inte de äldre modellerna…jag skulle kanske ta en enklare väg ut, försök få en glasmästare att snida till ett nytt glas och fäst med elak dubbelhäftande tejp (finns speciell tejp till badrumsspeglar att handla på välsorterade bygghandlare)./J

Om jag förstod rätt så skiljer sig spegeln (alltså bara glaset) från de tidigare modellerna. Kåpan är det inget fel på, bara spegeln/glaset som det är en spricka i.

//
              Daniel ;(

moken
              Deltagare

Jag som är lite jävig i frågan just nu tolkar sam:s svar som så att glaset från 98an passar i huset till 00an eftersom allt är detsamma förutom att 00an har lackat hus.

//Patrik som vill få ner minustecknet för kopplingsbyte från 10500 till 10250kr ;(

nyll1
                Deltagare

Ingen vore lyckligare än jag!

/Daniel

nyll1
                  Deltagare

Om jag förstod rätt så skiljer sig ”inte” spegeln (alltså glaset) från de tidigare modellerna. Kåpan är det inget fel på, bara spegeln/glaset som det är en spricka i.

//Daniel
                    😉

Manor
                    Deltagare

Om jag förstod rätt så skiljer sig ”inte” spegeln (alltså glaset) från de tidigare modellerna. Kåpan är det inget fel på, bara spegeln/glaset som det är en spricka i. //Daniel 😉

Tyvärr så vet jag inte om speglarna ser likadana ut på 98:an och 00:an, men jag vet att men med mycket försiktighet kan få loss spegelglaset. Det sitter original med dubbelhäftande tejp på något/några ställen (inte på hela ytan) och är inklämd under en plast/gummilist på spegeln. Det gick hyfsat lätt att pilla bort den om man värmde listen något med en värmepistol (typ), och det kanske även fungerar utan värme.

mvh Mats N

SecretAgentMan
                      Deltagare

Jag är heller inte säker, Subaru ändrar inte på detaljer i onödan, men man vet aldrig…kolla om det inte bara går att byta glaset lite geschwinnt.

/J

nyll1
                        Deltagare

Lämnade in det till glasmästarn som fila till en ny spegel och dubbeltejpade den på den trasiga. Blev sådär då orginalspegeln är konvex, tappade en del av synfältet. Blir nog till att byta ordentligt! x(

alrik
                          Deltagare

Böt glaset på min GT-00:a när jag hade den. Att ta bort glaset och sätta dit ett nytt görs ganska lätt med en fin skruvmejsel och värme som Mats sa. Fungerar även utan värme men då får man iaktaga yttersta försiktigthet för att inte ”smula” sönder kanten på spegeln.

Glas Vä Backspegel kostar 190kr på Subaruaffären.

/Mikael

nyll1
                            Deltagare

ah, tackar! bara att sladda till subaruaffärn så jag får ordning på’t! 🙂

Niklas
                              Deltagare

Varför provar man inte att ringa lokala Subaru-verkstan innan man gör ett stort problem av allting? 😉

nyll1
                                Deltagare

Varför provar man inte att ringa lokala Subaru-verkstan innan man gör ett stort problem av allting? 😉

Helt riktigt, men perfekt sätt för andra att slippa göra om samma misstag som mig! 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.