Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #570
    X3000
    Deltagare

      Hörde idag att det inte är bra för en subba att ha ett tretums system på.. En snubbe jag träffade som oxå kör Impreza sa kortfattat att det kunde bli för varmt för 3-dje cylindern å gå åt skogen… Jag som inte har grävt nått djupare i motorn å inte är nått motor geni tycker det låter skumt för va jag har fattat så är det bara bra att bli av med avgaserna..

      Ligger det nån sanning i d???

      Blev mkt fundersam.. Tacksam för svar X3000

      #38852
      SVARTEN
      Deltagare

        Glöm vad han sade, antagligen en liten besserwisser som tror han vet bäst. Öppna upp flödet är bara bra. Köp du ett 3 tums system;)

        /Christian

        #38855
        Niklas
        Deltagare

          En annan grej jag hört är:
          Den enda nackdelen med 3″ är om du inte fläskar på rejält i motorn (dvs över 300hk) så är det bättre med 2.5″ än 3″ eftersom turbon går bättre om den får lite motstånd. Downpipen bör dock vara 3″, varjefall till en början för att sedan gå ner till 2.5″ vidare ut till rumpan.

          #38854
          X3000
          Deltagare

            Oki.. Tack för svaren… Blev ju lite nervös för jag har redan ferrita tretum..

            Alien: Hur mkt skillnad gör det??? Bara ljud lr effekt???

            X3000

            #38853
            christopher
            Deltagare

              >Oki.. Tack för svaren… Blev ju lite nervös för jag har
              >redan ferrita tretum..
              >
              >Alien: Hur mkt skillnad gör det??? Bara ljud lr effekt???
              >
              > X3000

              Har också hört lite om detta av en subbameck. Öppnar man upp med 3″ och öppet filter KAN man få lite mager blandning om man krämar ur bilen och 3;an cylinder är den som går på lunch först. Den sitter sämst till.
              Lambda mätare och Knocklink är aldrig fel..
              /
              fraSSe (Ferrita 3″)

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.