Att nudda 300 hk gränsen (med driftsäkerhet) rör sig om en stor bunt pengar.
Turbobyte (IHI VF22) – 15k
Frontmonterad IC (HKS) – 15k
Mappningsbar ECU (Link, Unichip, Motec) – 10-30k
Spridarna är tydligen ett kaptiel där de lärde tvistar…om jag minns rätt skall original vara på 380 cc, och ganska precis klara av 300 kusar.
Man bör nog ha en liten extra fond för uppgradering av kolvar och stakar – och byta dessa innan det rasar.
Sedan har vi resten av drivlinan…förstärkt låda med rakskuret kostar från 25 och uppåt, AP-racing koppling 6k.
Det är säkert inga problem att närma sig 270-280 kusar med ett Superchip, eller annan liknande ecu-lurar-pryl-som-bara-höjer-turbotrycket-och-inget-annat (HUGA-RYS-KRÄKS), men en rejäl motorrenovering lär inte dröja på sig.
🙂
/J