Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #837
    Patrik.L
    Deltagare

      Min bil ska snart slå om till 11400mil! (gt -00)
      den är servad etc som det står i boken men inget större utöver det.
      Nu har jag funderingarna på att mappa den! med en link samt 3″ från turbon och öppet filter.

      Är det bara dumt med tanke på att bilen har gått så långt eller är det bara köra på?

      #40705
      jenza
      Deltagare

        Ska nog inte vara någon fara patrik, bara bilen är servad väl 😀
        kolla bara på mr jall80 han har ju en 98:as gt som gått 16 000 mil
        han kör ju mappat nu med cirkus 280 hk med orginalsnurra osv 😀
        Men jag är ju inte elit på de hära men ska nog inte vara någon fara av vad jag har förstått 😀

        #40703
        Patrik.L
        Deltagare

          haha ja det är ju sant… men ja… jag vet inte 😀

          #40706
          jenza
          Deltagare

            ne, ta det med SecretAgentMan 😉 han kan mkt av vad jag har förstått i alla trådar och telefonsamtal osv 😀

            #40702
            Guailo
            Deltagare

              Tja!

              Jag har en GT-97 kombi som inhandlades under förra året. Sen vart det hälsokur i västerås, hos Jerry, för mappning av en Link och lite annat pul. Min bil hade då gått dryga 15 000 mil har jag för mig. Idag är den återställd, tillfälligt, bga besiktning, men i normala fall rullar den med raka rör från turbon, KN-standardfilter i boxen, Linken och lite hjälpmedel typ Dawes (1.3 bar ca), KnockLink och tryckmätare.

              Jag har kört andra, chippade, bilar innan, och tycker det här är klockrent. Du får fråga SAM om hur han mappade min bil, och vad han tror den ger i effekt, jag vet inte. Men jag kan säga att jag är rätt nöjd med prestanda överlag. Min går ju som familjebil, med två barnstolar där bak, så mina krav är väl inte direkt att ha den överjv-ligaste bilen på träffen heller… Smaken är som baken.

              Jag rekommenderar en link, och en Dawes till Imprezan, den blir så mycket mer bil då jämfört med orginal… 😀 :7 😛

              Bensinförbrukningen… Jodu, jag fick ner bilen under litern för första gången för nån månad sen. Den dricker det du ger den med högerfoten…

              Mvh,
              Peter

              #40704
              Patrik.L
              Deltagare

                ja… jag skulle precis gå in och dra iväg ett pm och säga JA men fancy hann före den lurken 😀

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.