SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Trög i starten?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    nize
    Deltagare

Tjo!

Min MY99 är lite trögstartad ibland trots helt nytt batteri (Varta). Den snurrar 4-5 varv innan den till slut tänder varje gång jag vrider om. Någon gång ibland snurra den 4-5 varv, sen låter det som att den stannar till helt för att sedan snurra en/ett par gånger till och tända. Kan det vara generatorn eller tändstiften/kablarna som inte är helt hundra?

Första veckan jag hade den fick jag även slut på batteriet efter att ha stått med motorn avslagen och lysena på i 5-10 minuter. Vet inte om det är normalt, men det gick att stå betydligt längre med ex. stereon på i min förra bil. Därför bytte jag batteri, men nu i efterhand tror jag inte det var något fel på det gamla.

Undrar nu om man kan göra något åt detta?

Vet inte riktigt om jag använder rätt ord här, men jag hoppas ni förstår vad jag menar…

nize
      Deltagare

Ingen som känner igen symptomen? Eller är det helt normalt med Impreza att dom är lite slöare på att tända? Har det något med boxermotorer att göra kanske? Alla andra bilar jag haft har tänt snabbare än denna iallafall…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.