› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbo…
- Detta ämne har 24 svar, 1,397 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
23 september, 2002 kl. 19:22 #1920SecretAgentManDeltagare
God kväll gott folk!
Vill bara meddela att jag pillat med den fränaste turbon jag haft äran att skruva dit på en Impreza idag, ett monster från engelska Turbo Dynamics. 😀
Den maxar ur 440 cc’s spridarna (med en gedigen soppapump) på 1,25 bar vid 6000 rpm och en soppablandning på 12:1….ojojojoj.
Silverfisken skall uppgraderas lite tror jag, det enda tråkiga är att den kommer hårt runt 4300 rpm (23:an jag åker med sparkar till vid 3700) – så någon vidare turbo för vinterbus är det inte.
Men satan i gatan…sitter fortfarande med årets smajl. 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
23 september, 2002 kl. 19:53 #47822SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Sep-23-02 AT 10:11PM (GMT)
umm…definiera lite. 😉Turbon är specad till 1,8 bar…mmm, den här och ett strokerkit…eller en 2,2 liters legacy turbo från England…mmmm… 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
23 september, 2002 kl. 20:48 #47835skytiskapilenDeltagare>Silverfisken skall uppgraderas lite tror jag, det enda tråkiga är att
>den kommer hårt runt 4300 rpm (23:an jag åker med sparkar till vid
>3700) – så någon vidare turbo för vinterbus är det inte.
>
>Men satan i gatan…sitter fortfarande med årets smajl. 😀
>
>/JHepp! En 23:a till salu snart alltså….:9 Bra att nån håller igång konjunkturen:D
Andreas
Still here….24 september, 2002 kl. 04:54 #47823SecretAgentManDeltagare>Kanske dags att investera lite mera i motorn snart för dig SAM. 🙂
>Vore väll nice att ta 12.63s på 402m så du blir Sveriges snabbaste
>Impreza.
>Sedan får du byta namn till Rattlås-SAM. 😉
>Själv ska jag ta det lilla lugna.
>
>/Michael*fniss*
Tempted by the darkside been have I.
😉
Njaaa, Silverpilen skall nog utrustas med en redig låda innan ytterligare försök göres på rattlåssidan, och det är dyrt…vilket innebär att det inte kommer att hända inom den närmaste framtiden.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
24 september, 2002 kl. 12:20 #47836TommyADeltagareHärligt att höra att det händer lite!
Men vad är det för snurra från Turbo Dynamics?
Kullagrad, monster stor?Vad hände med VF34 som det var snack om i våras. Den skulle inte släppas på marknaden förrän nu i höst va? (Kullagrad tror jag)
Känner att jag skulle behöva en ny turbo snart. Bilen börjar bli piss slö!
//T
24 september, 2002 kl. 12:57 #47824SecretAgentManDeltagare…köpa min 23:a kanske? 😉
Det är 8 veckors leveranstid på en 34:a, IHI lagerför tydligen inte dessa till oss dödliga användare.
🙂
Det är en MD195 jag pillar på just nu (förväxt 22:a med garrethjul).
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
24 september, 2002 kl. 13:47 #47840KvarnisDeltagareDen duger väl till ~350bhp vid 1.25bar har jag för mig….den har väl ett P18 hus SAM eller …kanske tänker på fel turbo ???
VF34 har funnits ett ganska bra tag…men leverans tiden suger….och den är inte direkt bilig heller ..fast allt är relativt 😀
/Kvarnis med en liten VF30…som behöver en vitamin kur ;):D
24 september, 2002 kl. 13:48 #47825SecretAgentManDeltagareDen har ett P20 hus Kvarnis…det är den största hybriden TD levererar.
350 MINST vid 1,25 kan man säga.😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
24 september, 2002 kl. 20:12 #47837TommyADeltagare350hp…
Mums! Men allvarligt? Hur mycket behöver man byta inne i motorn för att det ska vara någelunda säkert.
Har hört siffror som att 300hp, inte mer utan nya stakar och kolvar.
Men du SAM och säkert många fler måste ju vara över 300 hästars strecket vid det här laget?//T
24 september, 2002 kl. 23:43 #47833omarDeltagareAlla bara babblar…
nu till fragan :vems bil?
Mvh Omar25 september, 2002 kl. 05:31 #47826SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Sep-25-02 AT 07:32AM (GMT)
Hemligt värre Omar. 😀
Men bilen kommer att bli asgrym om allt lirar bra tillsammans.Tommy>>Det är massor av bilar som ligger runt 350 pållar på standard invärtes detaljer…jag tror att det har mycket att göra med att byta rätt saker.
Vi har exakt samma stakar som STi:n, enda skillnaden är kolvarna, och de har tydligen mer med varvtal att göra, byter man dem till lättare smidda saker och ser över ventilfjädrarna så kan man varva 8000 – lite sugen är man. 😉Nu inte sagt att våra gjutna kolvar är lika starka som en gedigen smidd dito – men de är inte gjorda av choklad som det hävdats tidigare. 😀
Min slutfart pekar på ~340-350 hk på veven…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 05:35 #47827SecretAgentManDeltagareDet roligaste med den här turbon jag pillat med är att den knappt börjat jobba och kramar ur spridarna utan att svettas.
😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 09:12 #47838TommyADeltagareNä men dåså…
Då kan man ju pilla och byta lite grejer till utan att ligga sömnlös om nätterna.
Det var just kolvarna jag var lite orolig över. Och ge sig in och riva INNE i motorn…. Bara tanken gör mig skitnödig.//T
25 september, 2002 kl. 09:33 #47828SecretAgentManDeltagareOroliga pojkar i Fulspång? Kan jag aldrig tro heller!
Vad du behöver är en elak turbo, en soppapump, lite fräscha motor och växellådsfästen…en koppling, sedan kan vi skruva på laddtrycket.😉 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 13:50 #47844KvarnisDeltagareOkej..nu börjar det gå upp ett ljus 😀
Var bara ute å cyklade lite…356bhp vid 1.25..har jag för mig jag sett 😉
med allt som hör till IC etc 😀Låter som en trevlig turbo mao det där SAM 😀
Man kanske ska köpa en :D…har för mig att Trout har en rätt trevligen nu oxå 😉
/Kvarnis som inte skulle gråta med ~400bhp 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.