› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbo, men vilken ska man ha?
- Detta ämne har 20 svar, 3,124 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
important.
-
FörfattareInlägg
-
28 januari, 2009 kl. 13:12 #64691
sladden
Deltagaremycket bra information. tack… Har ni fler alltenativ får ni gärna ge dom 🙂
Ang dessa turbo ag som nu har angetts, vad är priserna på dessa?
Vet att man kan googla, men svårt å hitta billigaste stället för alla agregaten, så hoppas på lite hjälp.19 februari, 2009 kl. 21:24 #64680p_ilis
Deltagaremycket bra information. tack… Har ni fler alltenativ får ni gärna ge dom :)Ang dessa turbo ag som nu har angetts, vad är priserna på dessa?Vet att man kan googla, men svårt å hitta billigaste stället för alla agregaten, så hoppas på lite hjälp.
Har en td05-18g på min 2 liters STi och kan bara hålla med Jerry – är väldigt nära den optimala allround-turbon för våra motorer. Laddet kommer tidigt nog för konbana men man har ändå bra mos på raksträckorna. Min gav 313 hästar på hjulen i Autotechs bänk med E85. Det kanske inte låter så fruktansvärt mycket men den går väldigt bra.
Jag köpte min i usa från Deadbolt: http://www.boostplanet.com/product5.htm (Deras förstasida verkar vara hackad nu..)
$1295 + frakt kostar deras 18G.20G som är snäppet större är också ett alternativ om du är något mer intresserad av bankörning/landsvägskörning och kan acceptera att du kanske får aningen ”långsammare” laddtryck i konbanan. 16G är samma fast tvärtom.
Mvh
Peter20 februari, 2009 kl. 15:44 #64685Ubbe
DeltagareLägger mig i lite… Med orginalturbon får man ut 290-300 hjulhästar på rototestmaskinen med 98-oktan. Är det verkligen värt att byta för ~20hk till…? Måste finnas bättre saker att lägga de pengarna på?
20 februari, 2009 kl. 18:09 #64684Adam K
DeltagareHåller med Ubbe, titta bara på hans ss-tider 🙂
20 februari, 2009 kl. 18:21 #64675SecretAgentMan
DeltagareSväng-aktiviteter har en förmåga att sätta trim lite längre ned på priolistan dock. 🙂
Faktum kvarstår, TD05-18G *är* den solklart roligaste allroundsnurran på sansat trimmad 2-literskokarmotor. 🙂
Silverpilen hade 349 pållar på E85, och vad var det, 460-något Nm (allt på hjulen och i Pers Rototestbänk) – 2 liter utan unobtanium-ventiler och annan trolldom, bara välbalanserat ihopplock av diverse delar. 🙂 Det tar man inte ur en standard stisnurra. 🙂
Men skall man börja kika på vad som är mest prisvärt så har KN haft rätt ända från början, tanka, kör. 😀
/J
25 mars, 2014 kl. 23:35 #64692important
DeltagareDags för ny turbo. vad tycker ni?
garret2863,2871 eller 3071?
Om man vill att det ska hålla kanske man borde köra på 3071 och få lite senare spool? har sett folk med ca18det, 200sx motor som kör 3071 med fina resultat -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
