SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt turbo problem

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

jag har några till frågor angående den här möjliga mapp uppgradering jag funderar på att göra på bilen (tek2 till tek3)kommer mitt problem att försvinna, dvs det här stora hacket som uppstår vid fullgas acceleration på höga växlar?hur kommer bränsleekonomin att bli, bilen är redan en alkolist, vill helst inte att den blir värre:-( har för mig att man kan välja vart man vill att effekten ska komma vid sånna manuellt programmerade mappar? eller är jag helt ute och cyklar nu?samt slutligen hur mycket mer effekt kan jag räkna med att få?Tack i förväg /Johan

>>> Tror inte det går att ha flera mappar med org.Ecu.Däremot så kan du ju förmodligen välja ungefär hurdan karaktär du vill ha på motorn. Och bara för att det är en Tek-3 mapp så måste man ju inte ta ut max ur motorn, man kan ju nöja sig med ett bredare effekt-register om man vill./ M

Man kan ha flera mappningar på bilen.. men jag tror att det är endast från MY01…

johboy01
      Deltagare

Det här låter ju skitbra, om man kan ha 2 mappar, men hur fungerar det då när man skiftar mellan dessa? nån knapp lär det ju inte vara i alla fall, jag antar att man behöver nån extra dataenhet i bilen?

… hitta förresten hur man byter mellan mappar, full gas och tryck på bakrutevärmaren:-(

stod också att man kan välja typ en mapp med bra lågt register där laddtrycket är ställt på 0,5bar samt en annan mapp där effekten är inställd att komma på höga varv och ett laddtryck på 1,2bar

det här ska fan göras :7

/Johan som ska Tek3:a sin bil 🙂

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.