Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #984
    lunkan
    Deltagare

      Finns det några tips på turbo till min kommande 2.5L motor? Mål 450-500hk med så snabb spool som möjligt vill ha en rolig gat/banbil!

      #41641
      Tpalm
      Deltagare

        En Garrett GT 35 BB eller möjligtvis en Gt 37:a …

        Ska jag ha i min iaf ! 😉

        #41639
        STIred
        Deltagare

          Nån variant av garret gt30r skulle nog funka fint för det du är ute efter, eller en superzilla som Jerry har. Kan tänka mig at sz49 skulle funka klockrent.
          kolla på deadbolt
          Sen har ju aps sin sr55 som är riktigt sjysst, fast dyr som allt annat från aps.

          #41635
          Kvarnis
          Deltagare

            GT30R är i så fall det rätta valet.

            Dock så bör du tänka på på att SBP kommer att rätt uppenbart märka att det inte står rätt till 😉 😀

            Vill du försöka undvika att det märks allt för mycke kör i så fall med en SZ65:a ev en 55:a men du kommer få problem med standard kammar att nå 500Bhp om du inte ska vri upp trycket nå grymnt

            #41640
            STIred
            Deltagare

              kör i så fall med en SZ65:a ev en 55:a ….

              håller nog med där sz49 som jag skrev först får man nog stressa rätt ordentligt om man ska upp till 500…. sz55 funkar nog i så fall bättre fast något mera lag….

              #41638
              lunkan
              Deltagare

                TD06-20G hur är dom? Såg att dom skulle kunna leverera ca:480hk (ca:365whp med 100 oktan) Såg ingenstans om spool

                #41636
                Kvarnis
                Deltagare

                  kör i så fall med en SZ65:a ev en 55:a ….

                  håller nog med där sz49 som jag skrev först får man nog stressa rätt ordentligt om man ska upp till 500…. sz55 funkar nog i så fall bättre fast något mera lag….

                  Nja det är bara annan kompressor så spool ~samma lika det är den turbon Jerry kör med så blir hårt att fixa 500 med den…iods så förlorar han säker en del på sitt grenrör men skulle tro max 20-30Bhp på det.

                  #41637
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    TD06-20G hur är dom? Såg att dom skulle kunna leverera ca:480hk (ca:365whp med 100 oktan) Såg ingenstans om spool

                    Nja det är lite lönt att gå på en 20G, alla turbo som är TD06/XX med olika kopressor del kommer spoola ~likvärdigt den kommer bara ca 200rpm.

                    Jerry körde med en 55:a och fick bra precis 400 på veven, med ett bättre grenrör så kanske +400Bhp med annan soppa så kan du krämma ur kanske 10% mer ~dvs ~450Bhp om du inte gör nått ått toppar&kammar.
                    Med vassar kammar så vet jag att det togs ur precis 500Bhp med race soppa ur en med en något större turbo än SZ55’n

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.